بازار داغ مهاجرت بعد از فیلتر اینستاگرام

اختلال و افزایش دامنه فیلترینگ اینترنت در یک ماه گذشته، با اینکه کمپین‌های تبلیغاتی را متوقف کرده و به تمام کمپین‌های ویدئویی و بنری آسیب زده، اما تعداد کمپین‌های پیامکی (SMS) را افزایش داده و اکثر کمپین‌های ادامه‌یافته در تبلیغات نمایشی مربوط به کسب‌وکار‌های مهاجرتی بوده‌اند.

گروه تبلیغات دیجیتال دیما گزارشی از تاثیر اختلال اخیر اینترنت بر صنعت تبلیغات گزارشی تهیه کرده است که آمارهای منتشرشده در این گزارش از افت شدید کمپین‌های تبلیغاتی بر اثر اختلال اخیر اینترنت خبر می‌دهد و نشان می‌دهد با فیلترینگ اینستاگرام و لینکدین، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بیشترین آسیب را متحمل شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد با اینکه اختلال اینترنت کمپین‌های تبلیغاتی را متوقف کرده و به تمام کمپین‌های ویدئویی و بنری آسیب زده، اما تعداد کمپین‌های پیامکی (SMS) را افزایش داده و اکثر کمپین‌های ادامه‌یافته در تبلیغات نمایشی مربوط به کسب‌وکار‌های مهاجرتی بوده‌اند.

در این گزارش آمده، پس از اختلال اینترنت تمام کمپین‌های تبلیغاتی متوقف و نرخ ایمپرشن صفحات تا ۳۰ درصد کاهش یافته است. به گفته فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی تهران، ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی طی یک ماه گذشته ناچار از توقف فعالیت شده‌اند. همچنین بازار بزرگ تبلیغات در اینستاگرام به کلی متوقف و بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی دچار مشکل شده‌اند.

در تبلیغات نمایشی نیز، با وجود آسیب دیدن کمپین‌های ویدئویی و بنری، تعداد کمپین‌های پیامکی (SMS) افزایش پیدا کرده است. اکثر کمپین‌های ادامه‌یافته در تبلیغات نمایشی مربوط به کسب‌وکار‌های مهاجرتی هستند.

کمپین‌های گوگل ادز نیز با فیلتر شدن موقت گوگل ادز باعث کاهش قابل توجه حجم ترافیک به‌دست‌آمده از تبلیغات شد. در کنار متوقف شدن بسیاری از کمپین‌های گوگل ادز، به دلیل کاهش دسترسی به اینترنت، ترافیک کمپین‌های در حال اجرا تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

در حوزه‌ افیلیت مارکتینگ هم متوقف شدن کمپین‌های فروشگاه‌های آنلاین و عدم دسترسی ناشران و مخاطبان‌شان به اینترنت، منجر به کاهش قابل توجه درآمد و ترافیک ناشران شده است. همچنین حوزه سفر و گردشگری بیشترین آسیب را در حوزه افیلیت مارکتینگ متحمل شده است.

منبع: پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.