بررسی حجم معاملات و عمق بازار در صرافی والکس

حجم معاملات و عمق بازار، دو مفهوم مهم برای افرادی است که در بازارهای مالی از فارکس تا ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند. شناخت این دو مفهوم و بررسی دقیق آنها برای کسب موفقیت در امور معاملاتی بسیار مهم است. در این مقاله ابتدا می‌خواهیم یک بار دیگر این دو مفهوم را مرور کرده و سپس به بررسی صرافی والکس از این منظر بپردازیم.

عمق بازار چیست؟

مفهوم عمق بازار( Market Depth) بیانگر توانایی و حداکثر ظرفیت یک بازار مالی از جمله فارکس و کریپتوکارنسی است. به عبارت دیگر ، عمق یک بازار، سطح گسترده‌ای از سفارش‌های باز(Open Orders) و پیشنهادات تجاری را در نظر می‌گیرد و هر چه قدر تعداد سفارش‌های خرید و فروش بیشتری در یک بازار مالی ثبت شود، عمق آن بازار هم بیشتر است. در واقع این مفهوم به توانایی بازار برای مقاومت در برابر معاملات بزرگ بدون نوسانات عمده در قیمت ارز اشاره دارد. این مفهوم در ارتباط با بازار کریپتوکارنسی به معنای توانایی بازار در ارتباط با حفظ سفارش‌های بزرگ خرید و یا فروش یک ارز دیجیتال مشخص، بدون تغییرات قیمتی قابل توجه است. گفتنی است وقتی در مورد عمق بازار صحبت می‌شود، در واقع یک ارز خاص در یک صرافی مشخص مورد نظر است.

وقتی یک بازار مالی عمیق باشد به این معناست که به قدر کافی پیشنهاد خرید و فروش وجود دارد و معامله‌گران می‌توانند به آسانی فعالیت کنند. بنابراین بررسی عمق بازار در انتخاب یک صرافی نیز اهمیت بالایی دارد.

اهمیت حجم معاملات در یک صرافی

مجموع قراردادها در یک نماد معاملاتی( مثل ارز دیجیتال) را حجم معاملاتی یا Trade Volume می گویند، این ساده‌ترین تعریف حجم معاملات است. این شاخص همچنین برای تریدرها بسیار مهم بوده و می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اعتبار یک صرافی نیز باشد. حجم معاملاتی بالا به بقا و ادامه‌ی فعالیت یک پلتفرم نیز کمک و کاربران را از فعالیت و امکان کسب سود در آن مطمئن می‌کند.

برای تعیین حجم معاملات یک اندیکاتور وجود دارد که در بازه‌ی زمانی مورد نظر معامله‌گر می‌تواند تعداد یا حجم معاملات یک رمزارز را نشان دهد تا تردیدرها بتوانند برای خرید یا فروش دارایی خود بهتر تصمیم بگیرند، همچنین این شاخص در ارتباط با یک رمزارز مشخص، می‌تواند صعودی یا نزولی بودن بازار را در ارتباط با زیاد و یا کم شدن حجم معاملات نشان دهد.

 دانلود اپلیکیشن والکس

نگاهی دقیق به صرافی ارز دیجیتال والکس

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، دو معیار عمق بازار و حجم معاملات در کنار امنیت از فاکتورهای مهم برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به صرافی والکس داشته‌باشیم. صرافی ارز دیجیتال والکس به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز P2P فعالیت می‌کند، علاوه بر آن، امکان معاملات آنی یا همان OTC را نیز فراهم کرده‌است. در این صرافی بیش از ۱۰۰ کوین لیست شده که به این دو روش امکان خرید و فروش آنها وجود دارد.

والکس

این ویژگی‌ها در کنار تعداد کاربران و سفارشات ثبت شده، می‌تواند نشان دهد که صرافی والکس یکی از صرافی‌های ایرانی است که عمق بازار و حجم معاملات زیادی دارد. با این دو ویژگی این صرافی می‌تواند مقصد مناسبی برای افرادی باشد که قصد معامله در یک پلتفرم امن و قابل اطمینان را دارند. فرقی نمی‌کند که شما در چه سطحی  و یا با چه هدفی معامله می‌کنید، شناخت معیارهایی که می‌تواند امنیت و قابل اتکا بودن یک صرافی را نشان دهد یک موضوع مهم و ضروری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.