صرافی والکس چطور امنیت کاربران خود را تامین می‌کند؟

تامین امنیت حساب‌های کاربری و معامله‌های کاربران، مهم‌ترین ماموریت و وظیفه‌ی صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.

کاربران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، پلتفرم‌های معاملاتی خود را بیشتر براساس میزان امنیت آن‌ها انتخاب می‌کنند. با توجه به ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و آنلاین بودن تمام فعالیت‌ها در این حوزه، امنیت پلتفرم، دارایی‌ها و معاملات اهمیت بسیار بالایی دارد.

تامین امنیت در حوزه ارزهای دیجیتال از چند بخش انجام می‌شود:

  • تامین امنیت دارایی‌ها
  • حفاظت از حریم خصوصی کاربران
  • تامین امنیت اطلاعات کاربران
  • تامین امنیت معامله‌ها

 

ابزارهای مورد استفاده والکس به جهت تامین امنیت کاربران

بسیاری از کاربران منجمله کاربران صرافی ارز دیجیتال والکس، همه یا بخشی از دارایی‌های خود را روی کیف پول صرافی ذخیره می‌کنند. حفاظت از امنیت این دارایی‌ها بسیار مهم و حیاتی است. والکس از چند ابزار برای تامین این امنیت استفاده می‌کند:

کیف پول سرد والکس

نگه‌داری دارایی‌ها روی ولت‌های سرد

ولت سرد، کیف پولی است که امکان اتصال آن به اینترنت وجود ندارد. این ولت‌ها به دلیل همیشه آفلاین بودن، امنیت بسیار بالایی دارند چرا که در دسترس تلاش هکرها نخواهند بود. ولت‌های سرد والکس با قدرتمندترین پروتکل‌های امنیتی تقویت شده‌اند. دارایی‌های کاربرانی که در حال هولد کردن هستند، به این ولت‌ها منتقل می‌شود.

استفاده از قوی‌ترین پروتکل‌های امنیتی

معماری صرافی والکس از قوی‌ترین پروتکل‌ها پیروی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که دائم به‌روز می‌شوند و همواره در بالاترین سطح امنیت قرار می‌گیرند.

استفاده از ابزارهای به‌روز

استفاده از ابزارهایی مثل ابزارهای تایید هویت دو مرحله‌ای به صرافی والکس کمک می‌کنند همواره امنیت دارایی کاربران خود را در بالاترین سطح قرار دهد.

والکس چطور از حریم خصوصی کاربران خود مراقبت می‌کند؟

ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز اداره می‌شوند و کسی نمی‌تواند مبدا یا مقصد یک تراکنش را شناسایی کند. در عین حال قوانین بالادستی کشور می‌گویند پلتفرم‌های مالی باید تمام کاربران خود را به‌صورت کامل احراز هویت کنند. این احراز هویت برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی یا حضور افراد سابقه‌دار در این پلتفرم‌ها انجام می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال والکس هیچ داده‌ی غیر ضروری‌ای از کاربران خود دریافت نمی‌کند.  تمام اطلاعات کاربران والکس که در زمان ثبت‌نام از آن‌ها دریافت می‌شود با پروتکل‌های بسیار قدرتمند رمزنگاری و روی سرورهای محافظت شده نگه‌داری می‌شوند. این داده‌ها فقط با کلیدهای پیچده‌ی امنیتی توسط تعداد بسیار محدودی از کارمندان رده‌بالای والکس قابل دسترسی هستند و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار نخواهند گرفت.

امنیت صرافی والکس چقدر است

امنیت معامله‌ها در صرافی ارز دیجیتال والکس چطور تامین می‌شود؟

امنیت معامله را می‌توان یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی صرافی‌های ارز دیجیتال دانست. بسیار مهم است که بدانیم تراکنش‌ها یا معامله‌هایی که روی یک صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شوند، امن خواهند بود.

والکس با احراز هویت تمام کاربران خود، مطمئن است که هیچ فعالیت غیرقانونی در این پلتفرم حضور ندارد. این مسئله، اولین و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تامین امنیت همیشگی معامله‌ها به‌شمار می‌رود.

والکس برای انجام بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با واریز و برداشت دارایی، مراحل اضافه‌ای در نظر گرفته تا ریسک دسترسی افراد غیرمرتبط به حساب کاربران خود را کاهش دهد.

کاربران والکس می‌توانند برای واریز، انتقال و برداشت دارایی مراحل احراز هویت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزار تعیین کنند. در حال حاضر احراز هویت برای انتقال دارایی در والکس اجباری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.