بیدود به آخر خط رسید

بیدود با 5000 هزار دوچرخه و140 میلیارد ارزش‌گذاری تعطیل شد

مدیرعامل بیدود از تعطیلی این استارتاپ دوچرخه‌های اشتراکی خبر داده و گفته است که شهرداری‌های تهران و شیراز به‌هیچ عنوان پاسخگوی آنها نیستند تا مشکلات را حل کنند. حسین قاسمی همچنین اعلام کرده که به دنبال عدم پاسخگویی شهرداری آنها مجبور به تعدیل ۱۵۰ نفر از ۵۰۰ نفر نیروی کار خود شده‌اند.

بیدود از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در تهران آغاز کرد، اما پس از سه سال فعالیت، مسئولان شهرداری اعلام کردند که به دلیل اتمام قراردادهای بی‌دود، دوچرخه‌های این سرویس از سطح شهرهای تهران و شیراز جمع‌آوری شده‌اند.

مدیرعامل بیدود درباره چرایی تعطیلی بیدود در شیراز و تهران به تجارت نیوز گفته است: «متأسفانه  شهرداری سوبسیدها را پرداخت نکردند، در زمان معاونت حمل‌ونقل پیشین در جلسه‌ای اعلام کردند که در یک هفته و به صورت توافقی قراردادی بنویسید و در عرض دو هفته قرارداد امضا شود. حتی در بخش زنده خبری تلویزیونی هم اعلام کردند و از ۳۰ دقیقه وقت خود ۲۵ دقیقه را راجع به دوچرخه صحبت کردند. در همان برنامه اعلام کردند که قصد دارند سرویس‌های بیدود را گسترش دهند، اما طولی نکشید که بیدود تعطیل شد.

او ادامه داد: «شهرداری تهران و شیراز بیدود را تعطیل کرده‌اند و ما تنها کاری که توانستیم انجام دهیم، ارسال نامه به ریاست جمهوری بود. چون سال ۱۴۰۱ سال دانش‌بنیان است و ما هم دانش‌بنیان‌های سطح یک هستیم. نامه را هم به وزارت کشور ارجاع دادند و معاونت ترابری ریاست جمهوری و رئیس جمهور هم دستور ویژه روی آن داد. وزارت کشور هم به سازمان بازرسی‌ها و و دهیاری‌های شهرداری‌های کشور ابلاغ کردند. جلسات متعددی با حضور شورای شهر و شهرداری‌های تهران و شیراز، نماینده ریاست جمهوری و نماینده وزارت کشور برگزار شد، . حتی در این جلسات مبالغ و قراردادها را مشخص کرده‌اند و امضا گرفته‌اند. اما هنوز نه تهران به قرارداد رسیده و نه شیراز و هیچکس هم پاسخگو نیست.»

آنطور که او می‌گوید براساس آخرین برآوردها بیدود با داشتن بیش از ۵ هزار دوچرخه، حدود ۱۴۰ میلیارد تومان ارزشگ‌ذاری شد، اما در نهایت این کسب‌وکار نتوانست به مسیرش ادامه دهد و تعطیل شده است.

همچنین مطلب قبلی آی‌چیزها را هم بخوانید:  چرا دیگر از بیدود خبری نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.