پیداکردن صندلی در هواپیما هنگام پرواز

یکی از موارد مهمی که مسافران یا افرادی که می‌خواهند بلیت تهران استانبول یا بلیت‌های دیگری را بخرند، انتخاب صندلی مناسب است. شاید افراد زیادی باشند که به‌سادگی از این موضوع عبور می‌کنند. اما اگر شما هم جزء افرادی هستید که به مسیر سفر خود و همه لحظات آن اهمیت می‌دهید، بهتر است به انتخاب و پیداکردن صندلی در هواپیما هنگام پرواز فکر کرده و برای آن برنامه منظمی داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم همه چیز را درباره انتخاب و پیداکردن صندلی در سفرهای هوایی مطرح کرده و درباره آن‌ها توضیح دهیم. اگر شما هم دوست دارید درباره انتخاب صندلی بهتر در هواپیما یا حتی دیگر وسایل نقلیه مانند قطار و اتوبوس اطلاعاتی داشته باشید، حتما این مقاله را خوانده و موارد آن را مدنظر قرار دهید.

اگر فرد دیگری از گروه هم‌سفران شما ممکن است بلیط را بخرد یا نظری برای انتخاب صندلی داشته باشد، بهتر است این مقاله را با آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید تا بهترین انتخاب برای شما رقم بخورد و همه از مسیر سفر خود راضی باشد. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره سفر با هواپیما آغاز می‌کنیم و ادامه مقاله را به انتخاب، رزرو و  پیداکردن صندلی در هواپیما هنگام پرواز اختصاص می‌دهیم.

سفر با هواپیما

یکی از راه‌های ساده برای سفر که مسافران زیادی امروزه از آن استفاده می‌کنند، سفر هوایی است. سرعت، امنیت و امکانات سفرهای هوایی باعث شده تا مسافران این روش را دوست داشته باشند و برای سفرهای طولانی و حتی کوتاه از آن استفاده کنند. اگر دوست دارید از زمان سفر خود بیشترین استفاده را برده و در اولین فرصت به مقصد نهایی خود برسید، بهتر است بلیط‌های هواپیما را بررسی کنید.

بلیت تهران استانبول

یکی از بهترین سایت‌های برای خرید بلیت استانبول به تهران یا مسیرهای داخلی و خارجی دیگر، سایت علی بابا است. هنگام مراجعه به سایت علی بابا کافی است به قسمت خرید بلیط هواپیما رفته و بعد از واردکردن اطلاعات مبدا، مقصد و تاریخ سفر روی جستجو کلیک کنید. مجموعه‌ای از همه بلیط‌ها به شما نشان داده می‌شود. فرایند خرید بلیط هم در این سایت ساده است. یکی از مراحلی که شما هنگام رزرو بلیط هواپیما باید انجام دهید، انتخاب صندلی است. در قسمت‌های بعدی مقاله درباره انتخاب، رزرو و پیداکردن صندلی هواپیما هنگام پرواز اطلاعات کاملی را دراختیار شما قرار می‌دهیم.

انتخاب صندلی هواپیما

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، یکی از مراحل خرید بلیط هواپیما انتخاب صندلی است. سایت‌هایی مانند علی بابا به شما این امکان را می‌دهند که هنگام رزرو بلیط پرواز خود، جایگاه صندلی‌ها را دیده و برای خرید بلیت استانبول به تهران یا مسیرهای دیگر، بلیطی را انتخاب کنید که با شرایط و خواسته‌های شما تطابق بیشتری دارند. شما می‌توانید برای خود و همراهان جای مناسبی را رزرو کنید. برای این کار کافی است دستورالعمل ساده‌ای را هنگام کلیک روی تصویر صندلی‌های هواپیما رعایت کنید. شما ممکن است صندلی خود را کنار پنجره یا قیمت‌های دیگر رزرو کرده باشید.

اگر دوست دارید در قسمت‌های جلویی هواپیما باشید، کافی است یکی از این صندلی‌ها را برای رزرو انتخاب کنید. رزرو صندلی کنار محل‌های مشخص نیز از مواردی است که می‌تواند برای برخی از مسافران مفید باشد. هواپیما‌ها و شرکت‌های هواپیمایی صندلی‌های مختلفی را با کلاس پروازی به مسافران ارائه می‌دهند و به همین دلیل بهتر است اطلاعات بیشتر را هنگام رزرو بلیط در سایت علی بابا ببینید.

بلیط تهران استانبول

چگونه صندلی هواپیما را در پرواز پیدا کنیم

شما می‌توانید هنگام رزرو دقت کرده و جای حدودی صندلی که رزرو کرده‌ای را بدانید. راهنماهایی در هواپیما قرار داده شده تا شما راحت‌تر بتوانید صندلی موردنظر را دیده و در آن‌جا مستقر شوید. به هر طریقی که بلیط خود را خریده‌اید بهتر است قبل از سوار‌شدن، شماره صندلی خود را بخوانید. برخی از افراد ممکن است زودتر به فرودگاه بروند تا بتوانند در‌صورت‌امکان صندلی خود را تغییر دهند. شما هم می‌توانید از این ترفند اگر امکان آن وجود داشته باشد، استفاده کنید. برای پیداکردن شماره صندلی خود بهتر است به بلیط نگاه کرده و عدد قسمت صندلی یا seat را به‌خاطر داشته باشید.

شماره صندلی هواپیما ترکیبی از اعداد و حروف است. مثلا صندلی ۱۶B نشان می‌دهد که جای صندلی شما کجا است. عدد ۱۶ به معنای این است که صندلی شما در ردیف ۱۶ قرار گرفته است. به‌سادگی عدد بالای صندلی‌ها یا قسمت‌های دیگر هواپیما را بخوانید تا به ردیف ۱۶ برسید. بعد از رسیدن به ردیف ۱۶ کافی است صندلی B را دیده و در جای خود بنشینید. اگر مشکلی با موارد مختلف دارید، بهتر است آن را با مهمانداران هواپیما به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید تا به شما کمک کرده یا شما را راهنمایی کنند.

ممکن است برخی از اعداد پاک شده باشند که البته در قسمت‌های مختلفی وجود دارند یا از روی اعداد قبل و بعد مشخص هستند. اگر فرد دیگری قبل از شما بر صندلی شما نشسته بود، ابتدا بار دیگر شماره صندلی خود را از رزرو بلیط بخوانید و اگر از آن اطمینان دارید، مراحل بعدی را انجام دهید. مراحل بعدی می‌تواند خواهش از فرد دیگری برای بررسی شماره صندلی یا درخواست کمک و راهنمایی از یکی از مهمان‌داران باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.