چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟

برای داشتن فروش بالا و سودآوری در کسب و کار، باید مهارت‌های خاصی را بلد باشید که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند. به همین دلیل، برای داشتن فروش موفق، نیازمند کمک از بهترین و خبره‌ترین اساتید و مشاور در زمینه فروش هستیم. با دریافت آموزش‌های لازم و به کارگیری مهارت‌های مناسب، می‌توانید به فروش بیشتری دست یابید و کسب و کار خود را به سودآوری بیشتری رسانید. مه ما می دانیم که تنها راه در جامعه امروزی برای افزایش فروش، فروش اینترنتی و ایجاد کمپین فروش است. اما این که چطور در فضای مجازی و سایت ها عمل کنیم را کمتر کسی می داند.

رازهای فروش، از جمله رازهایی است که همه برندها و افراد موفق در زمینه فروش آن‌ها را  به خوبی می‌شناسند، اما به منظور ایجاد نکردن فضای رقابتی، این رازها را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند. اگر شما هم به دنبال دانستن این رازها هستید، اما نمی‌دانید از کجا و با چه کسی شروع کنید، نگران نباشید.

استراتژی فروش

استراتژی‌هایی برای فروش وقتی که مشتری ندارید

در این مقاله، بهترین استراتژی‌های افزایش فروش اینترنتی در شرایطی که مخاطبان محصول یا خدمات شما را نمی‌خرند، معرفی شده است. استفاده از تکنیک‌هایی که جنبه انسانی ارتباط با مخاطب را در نظر می‌گیرند یا تولید محتوا در بهبود ارتباطات شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. شما همچنین می توانید از آموزش فروش شروع کنید.

 

اهمیت جنبه‌ی انسانی کسب ‌و کار در جلب اعتماد مشتریان

جنبه انسانی کسب و کار در جذب اعتماد مشتریان بسیار مهم است. در نگاه اول، مصرف کنندگان به برندها بی‌اعتمادی می‌ورزند، اما هدف نهایی آنها کسب درآمد است. برای جلب اعتماد مشتریان، بهتر است خودتان را معرفی کنید تا آنها بدانند با چهره‌ای انسانی سروکار دارند.

 

 

از طریق تولید محتوای با کیفیت ارتباط ایجاد کنید

با استفاده از محتوا، می‌توانید با افرادی که شما را نمی‌شناسند، ارتباط برقرار کنید. با ایجاد محتوای مفید و منظم، به مخاطبان نشان می‌دهید که به مشکلات و نیازهای آنها توجه دارید. این کار در زمانی که شما مشتری ندارید، در فروش اینترنتی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

 

به مشتری‌ها نشان بدهید که امنیت آنها همیشه در اولویت است

برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که شامل تأمین امنیت مشتریان در خریدهای حضوری و آنلاین است. در شرایط کرونا، از پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مشتریان استفاده کنید و در خریدهای آنلاین، درگاه‌های امن پرداخت را ارائه دهید تا اعتماد مشتریان را به دست آورید و فروش خود را افزایش دهید.

 

امکان بازگشت کالا را برای مشتریان فراهم کنید

با ایجاد امکان بازگشت کالا و محصولات و بازگشت وجه، به مخاطبان و مشتریان بالقوه خود نشان می‌دهید که تجربه مشتری همیشه در اولویت قرار دارد. این موضوع همچنین نشان دهنده اطمینان شما در مورد محصولاتتان است. برای اینکه این راه حل برای فروش در زمانی که شما مشتری ندارید موثر باشد، باید به شکل شفافیت از آن به مخاطبان خود اطلاع دهید.

 

به سوالات مشتری‌ها پاسخ دهید

وقتی مشتریان در مورد محصولات و برندتان مطمئن نیستند ممکن است به شیوه های مختلفی سوالات شان را مطرح کنند. بهتر است تا حد امکان به سوالات و نگرانی‌های آنها هرچه سریع تر پاسخ دهید. ۹۲ درصد از مخاطبان و مشتریان شما از راه چت زنده به علت سرعت بالای پاسخ‌دهی، بالاترین میزان رضایت را دارند.

 

اطلاعات دقیق محصول را ارائه دهید

ارائه اطلاعات دقیق محصول، یکی از راه‌های موثر برای فروش در زمانی است که مشتری ندارید. این کار در ایجاد اعتماد مشتریان به محصول شما نقش مهمی دارد. با استفاده از عکس‌های باکیفیت محصول، افراد را برای خرید ترغیب کنید.

 

امکان تست محصولات را ارائه دهید

از بهترین راهکارها برای فروش آنلاین در زمانی که مشتری ندارید، ایجاد امکان تست یا نسخه آزمایشی از محصولاتتان است. با این روش، مشتریان می‌توانند محصولات شما را به گونه ای امتحان کرده و مطمئن شوند که این محصول برایشان مناسب است.

 

از سوالات متداول کمک بگیرید

استفاده از پرسش و پاسخ در مورد برند و محصولاتتان، یکی از راه‌های موثر برای فروش در زمانی است که مشتری ندارید. با این روش، افراد می‌توانند بهتر با کسب‌وکارتان آشنا شوند و پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند.

 

ایرادات را اصلاح کنید

استفاده از بازخوردهای دوستان و اطرافیان، یکی از راه‌های موثر برای اصلاح ایرادات فروش در زمانی است که مشتری ندارید. برای بهبود فروش آنلاین، می‌توانید جذابیت وب‌سایت و محتوای آن، کاربرپسندی و تحویل سریع را ارزیابی کنید.

 

شناسایی مخاطبان هدف

بهتر است اقدامات بازاریابی خود را تنها برای مخاطبان هدف واقعی، هدف‌گذاری کنید و به جای صرف هزینه و زمان برای جذب قشر گسترده‌ای از افراد، تمرکز خود را روی این افراد بیشتر کنید.

 

پیگیری کنید

برای فروش آنلاین در زمانی که مشتری ندارید، بهترین راه ایجاد پیگیری منظم با مخاطبان هدف است. بیشتر از ۸۰ درصد فروش تا تماس سوم ایجاد می‌شود، بنابراین استفاده از ابزارهای کارآمدی مانند نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM می‌تواند به شما در پیگیری‌هایتان با سرنخ‌ها و مشتری‌های بالقوه کمک کند و روند فروش را بهبود بخشد.

 

از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید

استفاده از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، روشی عالی برای فروش در زمانی است که مشتری ندارید.

فروش در شبکه اجتماعی

بر اساس آمارها، ۳ از هر پنج کسب‌وکار کوچک تا متوسط از این روش برای جذب مشتری‌های بیشتر استفاده می‌کنند. همچنین، کمک گرفتن از اینفلوئنسرها می‌تواند باعث جذب افراد به سمت کسب‌وکارتان شود.

 

نتیجه‌گیری

شرایط مختلفی مانند رکود اقتصادی، پایین آمدن قدرت خرید افراد یا راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید، ممکن است باعث شود که کسب‌وکارها مشتری نداشته باشند یا مشتری‌هایشان به کافیت نرسند. در این شرایط، بهترین راه برای فروش وقتی مشتری ندارید، ایجاد اعتماد در افراد برای ترغیبشان به خرید است. برای این منظور، می‌توانید از استراتژی‌های متنوعی مانند ارائه محصولات با کیفیت، ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه، ارائه گارانتی و بازپرداخت، تبلیغات جذاب و موثر و استفاده از بازخوردهای مثبت مشتریان پیشین استفاده کنید. تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا سایر کسب‌وکارها نیز از آن استفاده کنید. شما می توانید برای عارضه یابی کسب و کار خود، گرفتن مشاوره جهت فروش آنلاین و هر چالشی که در کسب و کارتان دارید از آکادمی دیجیتال مارکتینگ پمو کمک بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.