دعوت به مشارکت برای حفظ اتحاد

نشست خبری ائتلاف «تاد» برای انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار شد

نشست خبری ائتلاف «تاد» برای انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در دفتر شرکت دیوار برگزار شد. این نشست در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور کسری صادقی‌زاده، رضا الفت‌نسب، پشوتن پورپزشک و صادق محمدی از ائتلاف «تاد» و نیما قاضی، ژوبین علاقبند و اشکان میرآرمندهی، از انجمن تجارت الکترونیک تهران، برگزار شد.

حاضرین در نشست، بر اهمیت حضور در انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی تاکید کردند و اهداف اصلی ائتلاف «تاد» را تشریح نمودند. شرکت در این انتخابات که پس از سه سال وقفه برگزار می‌شود، مورد توافق تمامی افراد حاضر بود. آنها هشدار دادند عدم مشارکت اعضا می‌تواند منجر به انحلال یا ناکارآمدی اتحادیه شود.

کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس و کاندیدای انتخابات، فلسفه وجودی اتحادیه‌ها و سندیکاها را دفاع از منافع مشترک اعضا در زمان بروز خطر دانست.

به گفته‌ی او، با توجه به گسترش اقتصاد دیجیتال و قدرت اقتصاد دولتی، اتحادیه‌ها می‌توانند نقش مؤثرتری ایفا کنند و به عنوان راهکاری برای حل تعارض منافع بین بخش‌های سنتی و دیجیتال عمل نمایند. صادقی‌زاده با اشاره به وضعیت نامطلوب فعلی اکوسیستم دیجیتال و کمبود سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد که در برنامه هفتم توسعه کشور، حداقل ۴ درصد رشد در این بخش محقق شود.

او همچنین از اعضای اکوسیستم دیجیتال خواست تا نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت نباشند و برای برگزاری هرچه بهتر آن مشارکت فعال داشته باشند.

نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران، با یادآوری دشواری‌های گذشته، از جمله عدم برگزاری انتخابات در یک دوره، بر اهمیت اتحادیه به عنوان نهادی صنفی برای صدور مجوز، رسیدگی به شکایات و صدور حکم تأکید کرد. به گفته‌ی او ، تأخیر در برگزاری انتخابات و ابهامات پیرامون برخی از اعضای فعلی اتحادیه، موجب نگرانی و اختلال در عملکرد آن شده است.

ژوبین علاقبند، عضو هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک تهران، از برگزاری انتخابات پس از مدت‌ها وقفه ابراز خرسندی کرد و آن را فرصتی مهم برای فعالان استارتاپی و کسب‌وکارهای مجازی دانست تا صدای خود را به حاکمیت برسانند.

او نقش حیاتی این انتخابات را در رفع خلأهای قانونی یادآور شد و بر لزوم تجربه و تخصص کاندیداها در زمینه قانون‌گذاری متناسب با نیازهای کسب‌وکارهای مجازی تأکید کرد. علاقبند با ابراز اطمینان از توانمندی کاندیداهای فعلی، حمایت از اعضا و پیگیری مسائل صنفی را وظیفه اصلی اتحادیه دانست و آن را نیازمند زمان و تلاش بسیار خواند.

اشکان میرآرمندهی، مدیرعامل دیوار و عضو انجمن تجارت الکترونیک تهران، برگزاری انتخابات را راهکاری برای پیگیری مطالبات صنفی در تعامل با حاکمیت برشمرد و به تضعیف صنف در دو سال گذشته به دلیل فقدان اتحادیه‌ای قدرتمند اشاره کرد. او بر ضرورت اتحاد و قدرت صنفی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تأکید کرد و ضعف اطلاع‌رسانی در مورد انتخابات را نشانه‌ای از مخالفت برخی با شکل‌گیری اتحادیه دانست.

صادق محمدی، کاندیدای انتخابات و عضو انجمن تجارت الکترونیک تهران، با اشاره به سابقه فعالیت‌های صنفی خود از سال ۱۳۹۶، از جمله مشارکت در کمیسیون بازرسی و تشکیل درگاه ملی مجوزها، به تعاملات گسترده با کسب‌وکارها و تشکیل ائتلاف «تاد» در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

او برگزاری انتخابات پس از سال‌ها را فرصتی برای تحقق اهداف ائتلاف «تاد» دانست.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو و دیگر کاندیدای ائتلاف «تاد»، برگزاری انتخابات و جلوگیری از انحلال اتحادیه را وظیفه اصلی خود و همکارانش عنوان کرد و ۳۰ مهر ماه را مهلت نهایی و غیرقابل تمدید برای این امر دانست.

با اشاره به وجود حدود ۸ هزار کسب‌وکار مجوزدار در کشور، از عدم مشارکت بسیاری از آنها ابراز نگرانی کرد و به پیامدهای منفی انحلال اتحادیه برای این کسب‌وکارها اشاره نمود. پورپزشک همچنین نقش اتحادیه در مقابله با محدودیت‌های فیلترینگ را مهم دانست و بر آسیب‌های ناشی از این محدودیت‌ها بر زنجیره ارزش کسب‌وکارها، حتی با وجود استفاده از VPN، تأکید کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.