36 میلیون نفر پای آپارات مینشینند
آپارات گزارش سالیانه خود را منتشر کرد
آپارات بهعنوان یکی از اصلیترین پلتفرمهای اشتراک ویدئو در گزارش پایان سال خود، آمارهایی از تعداد کاربران، کسب درآمد، میانگین تعداد نمایش ویدئو در یک روز و … ارائه داده که نشان از رشد این پلتفرم در سال 98 دارد.
آپارات رتبه اول ایران و 80 جهانی
طبق گزارش آپارات، آپارات ماهانه 36 میلیون نفر، به تعداد جمعیت مراکش، مخاطب دارد که بیش از 180 میلیون دقیقه در روز ویدئو تماشا کردهاند. همچنین 220هزار دقیقه در روز، در آپارات ویدئو آپلود شده. از سوی دیگر، طبق رتبهبندی الکسا، آپارات توانسته رتبه اول ایران و 80 جهانی را بهدست آورد و تنها سایت ایرانی است که رتبه زیر 100 جهان را تجربه کرده است.
چهارشنبهها شلوغترین روز آپارات
آنالیز رفتار کاربران آپارات، اطلاعات جالبی مثل پرترافیکترین ساعت و روز برای تماشای ویدئوها و محبوبترین افراد مشهور را نشان میدهد.
مشترکان آپارات بعد از ورود به آپارات، میانگین 4/6 ویدئو تماشا میکنند. چهارشنبهها هم با بیش از 7 میلیون کاربر، شلوغترین روز آپارات بهشمار میآید. ساعت اوج ترافیک آپارات هم بازه زمانی 22 تا 24 است که بیش از 3 میلیون و 100 هزار نفر ویدئو تماشا میکنند.
در سال ۹۸ در قسمت جستوجوی آپارات، کاربران از بین خوانندهها محسن ابراهیمزاده، از بین بازیگران مهران مدیری و مهناز افشار، از بین شخصیتهای سیاسی علیاکبر رائفیپور، در بین ورزشکاران کریستیانو رونالدو، در بین مداحان محمود کریمی و در بین شخصیتهای کارتونی باب اسفنجی را سرچ کردهاند.
رشد 120 درصدی آپلود ویدئو در آپارات نسبت به سال 97
یکی از آمارهای قابلتامل آپارات، میزان اشتغالزایی در سالجاری است، بهطوری که در حال حاضر دو هزار و سی کانال از سایت آپلود ویدئو در آپارات درآمدزایی دارند.
بیش از 3500 گیم استریمر از زیرساخت لایو آپارات در سال 98 استفاده کردهاند و 5 بازی محبوب دنیای استریم را رتبهبندی کردهاند. آپارت معتقد است، این آمار به صاحبان صنعت گیم کمک میکند تا سلیقه مخاطب را بشناسند و متناسب با ظرفیتهای کاربران به اهداف خود نزدیک شوند. همچنین مسنترین عضو در آپارات، 72 سال و جوانترین آن، 11 ساله است که این موضوع نشان میدهد، ویدئوهای این سایت تنوع دارند.
گفتنی است، این گزارش که در قالب اینفوگرافی منتشر شده، اطلاعات فنی مهمی از جمله تقسیم پهنای باند آپارات در بین اپراتورهای اینترنتی و تناسب درصد تماشای ویدئوها براساس زمان ویدئو را بیان کرده است. 80 درصد کاربران با گوشی هوشمند و مابقی از طریق کامپیوتر به این پلتفرم دسترسی داشتهاند. در این بین تنها ۴ درصد استفادهکنندگان از آپارات از طریق تبلت و تلویزیون به آن دسترسی داشتهاند.