آرشیو اخباراخبار و گزارش هااکوسیستم ایرانرویدادهوش مصنوعی

شروع تیم‌سازی چهارمین کمپ استارتاپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست

دیجی کالا نکست

با همکاری شتابدهنده بانا انجام می‌شود

محتوای برند| در کنار همه مشکلاتی که پاندمی کرونا ایجاد کرد، یکی از نکات مثبت آن افزایش نوآوری در سطح بنگاه‌های اقصادی و تلاش برای بقا در بازار بود.

در این مدت بسیاری از کسب‌وکارها مجبور شدند برای بقای خود، از عادت‌های پیشین فاصله بگیرند و با روش‌های نوآورانه با موانع روبه‌رو شوند. دیجی‌نکست نیز یکی از مجموعه‌هایی است که حوزه آموزش آکادمی و کمپ‌های استارتاپی خود را به‌صورت آنلاین و با روش‌های جدید برنامه‌ریزی کرد.

ساختار دیجی‌نکست ترکیبی از کمپ‌های استارتاپی هوش مصنوعی، پلتفرم آموزش و شبکه‌سازی افراد مستعد و علاقه‌مند به هوش منصوعی، تحقیق و پژوهش و حمایت از پروژه‌های پژوهشی هوش منصوعی و سرمایه‌گذاری و حمایت مالی و معنوی از کسب‌وکارهای نوپا با محوریت هوش مصنوعی است که با هدف پرورش استعدادهای حوزه هوش مصنوعی تأسیس شده است و البته این نیازها لزوما مسائل مرتبط با دیجی‌کالا نبوده و مسائل بیشتری را در شاخه‌های IOT, Logistics, Cloud & E-commerce  پوشش می‌دهد.

کمپ‌های استارتاپی با دعوت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دوره و ارزیابی آن‌ها شروع شده و پس از انتخاب افراد برتر، در یک بازه دو هفته‌ای فرایند تیم‌سازی و انتخاب ایده اجرا خواهد شد.

پس از یک ماه از شروع دوره، در روز Pitch day تیم‌ها ایده‌های خود را به مدیران مجموعه دیجی‌کالا و همکاران فنی ایشان ارائه کرده و در صورتی که تایید اولیه را دریافت کنند وارد فرایند بعدی شتابدهی برای ایجاد MVP خواهند شد. در پایان روز ارائه به سرمایه‌گذاران نقطه شروعی برای ایجاد یک شرکت مستقل و جذب سرمایه برای تیم‌های منتخب خواهد بود.

تمرکز دیجی‌‌نکست شناخت نیازهای واقعی بازار و پیدا کردن افراد مستعد و کمک به تیم‌سازی آن‌ها است. در دو کمپ گذشته تیم‌سازی کمپ‌های استارتاپی هوش مصنوعی با همکاری شتابدهنده بانا انجام شده و طی دو سال گذشته ۲۴ استارتاپ در کمپ استارتاپی دیجی‌ نکست ایجاد شده است که ۱۰تای آن‌ها به مرحله سرمایه‌گذاری رسیدند و ۴تای آن‌ها موفق به جذب سرمایه شدند.

بانا و دیجی کالا نکست

یکی از مهمترین چالش‌های دیجی‌نکست در کمپ‌های تابستانی و زمستانی امسال عدم حضور فیزیکی افراد پذیرفته شده در کمپ استارتاپی بود و این موضوع فرایند تیم‌سازی شرکت‌کنندگان را با مشکل مواجه می‌کرد.

برای رفع این مانع با همکاری شتابدهنده بانا، فرایند تیم‌سازی آنلاین به صورت اختصاصی برای شرکت‌کنندگان کمپ تابستان طراحی و اجرا شد که این اقدام با استقبال شرکت کنندگان و تاثیر ملموس در خروجی‌های کمپ استارتاپی روبه‌رو بوده است.

فرایند تیم‌سازی در کمپ زمستان هوش مصنوعی دیجی‌نکست نیز به صورت مجازی اجرا خواهد شد و این تجربه جدید برای شرکت‌کنندگان، یک راه خلاقانه برای شروع مسیر کارآفرینی خواهد بود.

این تجربه بسیار خوب با احتمال زیاد در آینده نیز ادامه دارد چراکه با آنلاین شدن کمپ‌های استارتاپی و جلسات منتورشیپ، افرادی که خواهان شرکت در کمپ هستند اما ساکن تهران نیستند می‌توانند در کمپ شرکت کنند و استارتاپ خود را ایجاد کنند و از طرفی دیجی‌نکست می‌تواند بدون محدودیت به استعدادهای سراسر ایران دسترسی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید