تند مصرف‌ها سرمایه جذب کردند

رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف، با حضور 6 استارت‌آپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

181 کاربر، شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای‌روم و سامانه آپارات در برنامه حاضر شدند و استارت‌آپ‌ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف، ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن شرکت‌های استارت‌آپی و سرمایه‌گذاران به اهداف خود گفت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای برگزاری این رویدادها، اهداف مهمی را دنبال کرده‌ایم از جمله اینکه بتوانیم بخش نوآوری و فناوری را با بخش شرکت‌های بزرگ صنعتی پیوند دهیم و حضور فناوری و نوآوری را در زنجیره تولید شرکت‌های بزرگ تسهیل کنیم.

استارت‌آپ «وندینگ ماشین» اولین تیم متقاضی سرمایه، در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف بود که محصول خود را تولید دستگاه‌های نوشیدنی گرم و یخچال‌های تنقلات معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ 4 میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی، نیروی انسانی، دستمزد و مواد اولیه است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول شامل ارتقای سلامت کارکنان و مخاطبین، تکریم ارباب رجوع و کاهش زحمت تامین نیاز نسبت به سیستم سنتی است.

استارت‌آپ «بینج بار» دومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که فعالیت خود را فروش محصولات کشاورزی (و کوتاه کردن زنجیره تامین از مزرعه تا مشتری) به خصوص برنج به صورت آنلاین، معرفی کرد. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ 2 میلیارد تومان است و محل مصرف این سرمایه، نیروی انسانی، توسعه محصول، بازاریابی و دستمزد اعلام شد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول،کوتاه کردن زنجیره تامین از مزرعه تا خانه، آموزش آخرین تکنولوژی کشاورزی و آموزش نکات مختلف در مورد محصولات کشاورزی به مصرف‌کنندگان است. این استارت‌آپ در حال حاضر به عنوان یکی از ۶ استارتاپ برگزیده کشاورزی دنیا از طرف یونیدو آلمان (سازمان توسعه صنعتی ملل) به بزرگترین نمایشگاه صنایع کشاورزی دنیا (Agritechnica) در هانوفر آلمان دعوت شده است و دیگر دستاوردهای آن ایجاد پنل تخصصی برای برنج ایرانی در نمایشگاه آگری تکنیکا و شرکت در نمایشگاه تخصصی آگروفود تهران است.

سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد، استارت‌آپ «سامت» بود که یک سامانه‌ برقراری ارتباط میان تامین‌کنندگان و مشتریان کالاهای تند مصرف است. سامت قابلیت خدمات‌دهی به انواع فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و… را دارد. همچنین در این پلتفرم می‌توان پس از مقایسه کالاها باهم، کالای مورد نیاز را خریداری کرد. ویژگی منحصر به فرد این استارت‌آپ، تسهیل روند خرید مواد اولیه، صرفه‌جویی در زمان و امکان مقایسه انواع کالاها با یکدیگر است. میزان سرمایه مورد تقاضا، 2/2 میلیارد تومان برای بازاریابی، تولید و هزینه‌های اداری دفتری انجام است.

استارتاپ «سیزون مارکت» چهارمین تیم متقاضی سرمایه، در رویداد جذب سرمایه در حوزه کالا‌های تند مصرف بود که به عنوان پلتفرم سوپر مارکت اینترنتی برای ارسال کالا به مشتری، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ، 5/3  میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی، نیروی انسانی و دستمزد است. ویژگی منحصر به فرد این محصول، ارسال در کمتر از ۴۵ دقیقه، تجربه خرید راحت برای مشتری در وب‌سایت و کاهش ارتباط بین سوپرمارکت و مشتری است.

پنجمین تیم متقاضی سرمایه، در حوزه کالا‌های تند مصرف، استارت‌آپ «ای تحفه» بود که محصول خود را وب سایت ارائه خدمات معرفی و فروش سوغات و صنایع دستی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ 1 میلیارد تومان است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول، شناسایی برندهای برتر، امکان خرید مستقیم مشتری از تولید کننده (عدم واسطه) و ایجاد یک وب‌سایت مرجع در زمینه سوغات و صنایع دستی با امکان خرید آنلاین است.

«بارخشک» ششمین استارت‌آپ ارائه دهنده این رویداد بود که بعنوان یک فروشگاه اینترنتی، خرید مستقیم حبوبات از کشاورز را با استفاده از سایت و اپلیکیشن موبایل میسر کرده است. ویژگی منحصربه‌فرد این استارتاپ، شناسایی محصولات درجه یک با قیمت کمتر و بسته‌بندی بهتر است.
سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ، 3.200 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات، حقوق پرسنلی، هزینه تبلیغات و سرمایه در گردش است.
در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

منبع:کارن‌کراد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.