ماجرای ویدئوی کاربر مالباخته اسنپ به کجا رسید؟
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیها: اسنپ موظف به پاسخگویی است!
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور درباره ویدئو منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تخلف اسنپ، توضیحاتی داده است.
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با اشاره به ویدئو منتشرشده مبنی بر تخلف یکی از رانندگان اسنپ و عدم پاسخگویی آن شرکت گفت: تاکسیهای اینترنتی یک موضوع دوگانه است، صدور مجوز در اختیار وزارت صمت، نظارت در اختیار شهرداریها و مسئولیت با تاکسیرانی است.
وی ادامه داد: زمانی که تخلفی صورت میگیرد، شرکتهای اسنپ و تپسی موظف به پاسخگویی هستند، زیرا فرد و خودرو زیرمجموعه شرکتهای مذکور مشغول فعالیت است و مدیرعامل اسنپ هم در این رابطه پاسخی داده که در حال بررسی است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور تصریح کرد: نکته مهم این است که پلاک آن خودرو جعلی نبوده و کاربر اسنپ یک عددی از پلاک را به صورت اشتباه در سامانه ثبت کرده، قاعدتا افرادی که از این سامانهها استفاده میکنند باید مشخصات خودرو و راننده را تطبیق دهند، زیرا موضوع مهمی است.
ضامنی بیان کرد: زمانی که فرد به این راننده بستهای را تحویل داده باید به پلاک نگاه میکرد، زیرا پلاک خودرو با پلاکی که در سامانه ثبت شده بود، تفاوت داشت؛ همچنین شرکتهای مذکور هم باید در قبال رانندههای خود پاسخگو باشند و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.
مدیرعامل اسنپ: هیچ جعلی در کار نبوده!
روز گذشته فیلمی در اینترنت از سوی یکی از کاربران اسنپ منتشر شد که ادعا میکرد از کسبه بازار تهران است و برای جابجایی بار از اسنپ استفاده کرده، اما راننده خودرو تلفن خود را خاموش کرده و بار را تحویل نداده است و مهمتر اینکه پشتیبانی اسنپ اعلام کرده این مضووع به انها ارتباطی ندارد و باید از طریق مراجع قضایی شکایت خود را پیگیری کند. این فرد همچنین در این ویدئو که به شدت در شبکههای اجتماعی دست به دست شد مدعی بود که از طریق پیگیریهایش متوجهش شده پلاک خودرو که در سیستم اسنپ ثبت شده جعلی بوده است.
بعد از سکوت یک روزه اسنپ در برابر این ویدئو حالا محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در پیامی ویدیویی به این موضوع واکنش نشان داده و گفته موضوع را پیگیری خواهند کرد. خلج گفته براساس قوانین اسنپ جابهجایی بار فقط از طریق اسنپباکس مجاز است، اما این کاربر از طریق اسنپ معمولی بار خود را ارسال کرده است. مدیرعامل اسنپ تصریح کرد پلاک خودروی اسنپ جعلی نبوده و تنها یک رقم آن به اشتباه در سیستم این شرکت ثبت شده است و اسنپ با همکاری مقامات قضایی پیگیر این موضوع شده است. مدیرعامل اسنپ گفته روزانه ۱۰۰ هزار مرسوله با اسنپ باکس جابجا میشود.
دلتنگی مدیرعامل سابق برای کار کردن با بچههای اسنپ در بحران
ژوبین علاقبند مدیرعامل سابق این شرکت هم در توییتی با بحران خواندن اتفاق رخ داده نوشته است: «فکر کنم بعد از اون ویدیو کاربر و ویدیوی آقای خلج من هم یک ویدیو درست کنم بگم بخدا من دیگه اسنپ نیستم! ۵۰ تا تماس و پیغام از هر جا که فکر کنید اومد که ازم راجع به موضوع توضیح خواستن یا تقاضای مصاحبه. البته راستش دلم برای کار کردن با بچههای اسنپ در این بحرانها تنگ شد.»