اسنپ در سال کرونا 31 درصد به کاربرانش اضافه کرده!
گزارش سالانه اسنپ منتشر شده و ما مهمترین عددهای آن را سوا کردهایم
اسنپ گزارش یکپارچه همه بیزنسهای مختلفش را که مربوط به سال 99 است منتشر کرده. اسنپ را میتوان بزرگترین کسبوکار استارتاپی و آنلاین کشور دانست. این دیتاها از این منظر دارای اهمیت هستند که ببینیم اوبر ایران و بیزنسهای اقماریاش چه حجم بازار و چه عدد و رقمهایی دارند. موضوعی که کمک خواهد کرد فهم درستتری از کلیت این فضا از جمله اکوسیستم استارتاپی داشته باشیم.
اما مهمترین دادههای اعلامشده در این گزارش:
اسنپ گفته ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۱۵ کاربر دارد
اسنپ گفته ۹ میلیون و ۵۱۱ هزار کابر تازه در سال 99 جذب کرده
به عبارتی اسنپ در سال 99 توانسته رشد 37 درصدی در تعداد کاربرانش داشته باشد! یک رشد عجیب برای سالی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل یا نیمه تعطیل شدند.
اسنپ 1755 کارمند دارد
اسنپ خودرو 2میلیون و 4 هزار و اسنپ باکس 165 هزار راننده ثبتنام شده دارند. البته اسنپ نگفته تعداد رانندههای غیرفعالش چقدر هستند
رکورد تعداد سفر روزانه سرویس ماشین در اسنپ هم متعلق به اسنفد بوده با 2 میلیون 320 هزار سفر در یک روز
بخش پزشکی هم مهمترین حوزه ای بوده که در سال گذشته اسنپ در آن چند محصول تازه راه انداخته
از دیتاهای فان یا همان جذاب اسنپ هم یکی اینکه ایرانیها بیشترین خوراکیای که از اسنپ در سال 99 سفارش دادهاند سیبزمینی بوده. 250 تن! شاید خیلی عجیب هم نباشد چون در هر صورت سیبزمینی از جنگ جهانی اول به این سو به عنوان غذای محبوب آدمیزاد در زمانه بحران شناخته شده. ارزان و مقوی و شکمپرکن.
توضیح آیچیزها: این دادهها توسط مرجع سومی تایید نشدهاند و گزارش اعلامی از سوی خود اسنپ هستند. مانند همه گزارشهای بیزنسی ما مستقلا نمیتوانیم صحت آنها را تایید کنیم اما رویکرد ما در این موارد اعتماد به گزارشهای بیزنسهاست مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.