استارتاپ‌های محتوایی فرهنگی و خلاق در باغ کتاب رونمایی شدند

مراسم رونمایی از استارتاپ‌های محتوایی خلاق و فرهنگی و تجلیل از فعالان حوزه محتوا در راستای حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از استارتاپ‌ها به همت فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و خانه نوآوری در باغ کتاب تهران برگزار شد.

آیین رونمایی استارتاپ‌های محتوایی خانه نوآوری عصر سه شنبه ۱۴ اسفندماه با حضورمحمد حسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی کاشفی‌پور مدیر حوزه هنری دیجیتال، پوریا سیم‌چی رئیس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات، مهدی صداقت مدیر خانه‌نوآوری، و علی موسوی عضو هیئت مدیره مؤسسه دانش‌بنیان برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از پخش کلیپی از فعالیت‌های خانه نوآوری، مدیر این مرکز به تشریح فعالیت‌های آن پرداخت.

استارتاپ‌های محتوایی و خلاق خانه نوآوری معرفی شدند
محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

استارتاپ‌ها در مسیر توسعه صنایع فرهنگی

محمد حسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی استارتاپ‌ها ی محتوایی و خلاق بیان کرد: «امروز کشورهای توسعه یافته جهان در مسیر صنایع فرهنگی در حرکتند و بخش فرهنگ نه تنها بودجه‌طلب نبوده، بلکه به محوری برای تولید سرمایه بدل شده است و اکنون کشور ما نیز نیازمند توجه به  فناوری‌های فرهنگی است.»

او به این صورت ادامه داد: «امروزه شرکت‌هایی که در زمینه فناوری‌های نرم فعالیت می‌کنند، فرصت تبدیل به استارتاپ را دارند این در حالی است که در گذشته، به آنها بهایی داده نمی‌شد.

نیری گفت: «گاهی اگر دولت کاری انجام ندهد و همین که موانع را تسهیل کند، مفیدتر است. تلاش ما این است که مانع نباشیم و سعی داریم تا روند کسب مجوزها را ساده‌تر کنیم چراکه هویت‌بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان، از حمایت مالی آنها انگیزه‌بخش‌تر است.»

نیری یادآور شد: «خانه نوآوری فعالیت خود را با کمترین امکانات آغاز کرد اما اکنون به مرحله رونمایی از استارتاپ‌های محتوایی و خلاقش رسیده است که این بیانگر انگیزه قوی مجموعه است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مسیر تلاش در همراهی داشته است. ما امیدواریم با یکپارچه کردن سازوکارهای جزیره‌ای، مسیر دشوار برای استارتاپ‌ها را هموارتر کنیم.»

در بخش بعدی مراسم فعالان حوزه محتوا و استارتاپ معرفی و آقایان اصغر محمدی فاضل، احمد موحدیان عطار و مصطفی نقی‌پورفر به عنوان سفرای بین‌الملل، محتوایی و بلاک‌چین خانه نوآوری معرفی شدند.

ادامه برنامه به معرفی چهار استارتاپ «نقاشیم»، «اینفوگرامر»، «جت‌ویدیو»و «دوزلی بوک» اختصاص داشت و بنیانگذاران این استارتاپ‌ها به بیان اهداف و چشم‌انداز استارتاپ‌هایشان پرداخته و به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در این مراسم پاسخ دادند.

استفاده از استارتاپ‌ها در اشتغال‌زایی مناطق محروم

موسوی، عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان برکت، حمایت از استارتاپ نقاشیم را اعلام کرده و در تداوم همکاری با استارتاپ‌ها برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و استفاده از ظرفیت استان‌های کم برخوردار تأکید کرد.

پنل آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن
پنل آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن

بخش پایانی آیین رونمایی، پنلی با عنوان بررسی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج در آن» بود. این پنل با حضور مهشاد خاقانی، تحلیلگر کسب‌وکار در حوزه بازاریابی؛ مجید کثیری، بنیان‌گذار اخبار رسمی؛ محمدجواد ترابی، معاون سردبیر روزنامه هفت صبح؛ حسین گل حسینی، مدیر مارکتینگ و پریسا جاوید، بنیانگذار و مدیر اجرایی اینفوگرام برگزار شد.

بعد از اتمام برنامه، مدت زمانی هم صرف گپ‌وگفت دوستانه استارتاپ‌ها و شبکه‌سازی و انتقال تجربیات در نظر شد.

شبکه سازی و گپ و گفت بین استارتاپ‌ها در آیین رونمایی استارتاپ‌های محتوایی
بخش جانبی مراسم رونمایی از استارتاپ‌های محتوایی و خلاق
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.