ادجاست هم برای ایرانیها فیلتر شد
یک محدودیت دیگر برای استارتاپهای ایرانی
Adjust (ادجاست)، پلتفرم اندازهگیری و آنالیز اپلیکیشنها که تعداد زیادی از کسبوکارهای آنلاین ایرانی از آن استفاده میکنند، امروز فیلتر شد. این پلتفرم ابزارهای آنالیتیکس (Analytics) و اتریبیشون (Attribution) را در اختیار کاربران قرار میدهد.
این پلتفرم توسط این ابزارها، امکان تعریف کمپینهای تبلیغاتی مختلف، تجزیهوتحلیل اتفاقات درون اپلیکیشن و آمار اپاستورها را به کاربران یا همان صاحبان اپلیکیشنها میدهد. پویا رجامند،بنیانگذار کلیکیاب، درخصوص فیلتر ادجاست به آیچیزها میگوید: «در حال حاضر استارتاپهایی مانند دیجی کالا، اسنپ، آپ و کافه بازار از ادجاست استفاده میکنند.» کسبوکارها و استارتاپهایی که حالا با فیلتر شدن این پلتفرم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. علیرضا اشکان، بنیانگذار استارتاپ ادتریس، هم با تایید فیلتر ادجاست به خبرنگار آیچیزها تاکید میکند که خدمات این استارتاپ ایرانی میتواند جایگزین خدمات ادجاست باشد. او میگوید: «ادتریس یک پلتفرم ایرانی مشابه ادجاست است که میتواند خدماتی مشابه و حتی در بخشهایی بهتر از ادجاست به کاربران خود بدهد. این پلتفرم ارائه دهنده خدمات اتریبیوشن، آنالیتیکس اپلیکیشنها و تبلیغدهندهها است.»
دقت بالای ادتریس و تطابق با ادجاست در شمارش نصب و تشخیص تقلب،امکان تحلیل پیشرفته کاربران با استفاده از فیلترهای مختلف یا آنالیتیکس،یکپارچه سازی با گوگل ادز و تبلیغات جستجوی کافه بازار برخی از ویژگیهای این پلتفرم هستند که اشکان روی آنها تاکید دارد. بنیانگذار ادتریس میگوید: «این برنامه دارای امکان گرفتن انواع خروجی از داده های خام، امکان تعریف ترکرهای 4 لایه، توانایی تفکیک نصبهای ارگانیک با استفاده از سینگنچر به پلی استور و کافه بازار و دیگر استورها است. مهمترین کاربران آن همراه اول، همراه کارت، سروش پلاس و کارپینو هستند. حتی آمادگی داریم که به استارتاپهای بزرگ ایرانی مانند اسنپ و دیجیکالا خدمات دهیم.»
باید دید با فیلتر شدن ادجاست که یکی از سرویسهای معتبر بینالمللی مورداستفاده استارتاپهای ایرانی است آیا باز هم عرصه بر روی این کسبوکارها تنگتر خواهد شد یا اینکه نمونههای ایرانی میتوانند تاحدی جای خالی این سرویسها را پر کنند؟
ادجاست بازه الان.
داخل فیلتر شده یا خارجی ها بستن