با لندین لیندینگپیج کسبوکارت را بساز
گپی با مهدی ظهیری درباره سرویس لندینگپیجساز لندین
آگهی| لندین یک سرویس لندینگ پیج ساز است که شما میتوانید با کمک آن و با چند کلیک ساده بدون دانش فنی و هدر رفت زمان لندینگ پیج حرفهای خود را بسازید. در گفتوگوی آیچیزها با مهدی ظهیری یکی از بنیانگذاران لندین با این استارتاپ آشنا شوید.
چرا لندین؟
همه ما میدانیم وقتی بخواهیم یک کمپین دیجیتال اجرا کنیم متناسب با هدف کمپین و مخاطبان نیاز به یک لندینگ پیج استاندارد داریم که نرخ تبدیل مناسبی داشته باشد. شما در لندین میتوانید براساس ساختار و چارچوبهای تعیین شده با هویت بصری و پکیجهای تصویرسازی آماده، لندینگ پیج خود را بسازید.
لندینگ پیج خود را میتوانید به راحتی به سایر سرویسها از جمله گوگل آنالیتیکس، تک منیجر، رایچت، یکتانت متصل کنید تا بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید.
در مرحله آخر لندینگ پیج خود بر آدرس دلخواه بر روی بستر زیرساخت لندین بسازید و در صورت تمایل با اسکریپت اتصال از لندینگ پیج خود در هر آدرسی که تمایل دارید بارگذاری و استفاده کنید.
اما لندینگ پیج دقیقا چیست و به کاری میآید؟
هنگامی که محصولی یا سرویسی را برای گروهی از مخاطبان میخواهیم معرفی کنیم و یا کمپین دیجیتال مارکتینگ با هدف انجام عمل مورد انتظار خود اجرا میکنیم بجای اینکه مخاطبان را به سایت اصلی خود هدایت کنیم به صفحهای مجزا هدایت میکنیم تا بتوانیم در آن صفحه بهکمک اجزای بصری و محتوایی پیام مرتبط با توحه به نوع مخاطب و هدفی که بدنبال آن هستیم ارائه بدهیم تا کاربران را به سمت انجام عمل مورد انتظار خود هدایت کنیم.
بیایید باهم مثال واقعی را بررسی کنیم. فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی فروش پوشاک دارید و میخواهید برای فروش محصولات ویژه بانوان کمپین دیجیتالی اجرا کنید تا به مخاطبان مورد نظر پیشنهاد ویژه ارائه دهید و در صورت تمایل برای خبردار کردن مخاطبان از تخفیفات آینده شماره تماس یا ایمیل جمع آوری کنید. این صفحه دقیقا لندینگ پیج شماست که مخاطبان را از رسانههای مختلف خود به آن صفحه هدایت میکنید. لندینگ پیج شما در آدرس شما در صفحه دلخواه است بجای اینکه کاربران را به صفحه اصلی هدایت کنید تا مخاطبان گم شوند. و هدف شما را دنبال نکنند شما آنها را به صفحهای هدایت میکنید تا کاربران یک هدف را برای تبدیل شدن دنبال کنند.
ایده لندین از کجا آمده؟
یکی از چالشهای همیشگی کسب و کارها برای راه اندازی یک کمپین دیجیتال داشتن یک لندینگ پیج استاندارد است که بتوانند با کمترین هزینه و زمان بدون دانش فنی، لندینگ پیج خود را داشته باشند. تیم مارکتینگ در کسب و کارها باید چابک باشند تا بتونند آزادانه فعالیت کنند و به اهداف خود برسند. وقتی کمپین دیجیتالی در یک کسب و کار شکل میگیرد درخواست خود را به تیم فنی ارائه میدهند اما بدلیل حجم کاری که تیم محصول دارد ممکن است باعث ایجاد اختلال در کار تیم شود یا بهدلیل فشردگی تایم لاین توسعه محصول لندینگ پیج به موقع برای کمپین دیجیتال نرسد.
ما در لندینگ پیج ساز لندین بدنبال این هستیم تیم مارکتینگ و بیزینس کسب و کارها بتوانند در سریعترین زمان یک لندینگ پیج استاندارد و باکیفیت بدون وابستگی به تیم فنی داشته باشند تا در زمان و هزینه خودشون صرفه جویی کنند و نرخ تبدیل مناسبی را تجربه کنند.
تغییرات تیم لندین از دیروز تا امروز؟
در ابتدای مسیر لندین یا یک نفر شروع به فعالیت کرده اما کم کم تیم ما بزرگتر شد. از ابتدا هم فرهنگ کاری ما ریموت بود. هم اکنون ۷ نفر هستیم که هر کدام از بچههای لندین در یک نقطه از ایران در لندین فعالیت میکنند.
تا کنون جذب سرمایه داشتید؟ قصد سرمایهگذاری دارید؟
تاکنون کاملا بوت استرپ و با سرمایه شخصی فعالیت کردیم. یکی دغدغههای همیشگی ما این هست که بتوانیم محصولی با کیفیت برای این نیاز ارائه بدیم تا به نقطه خوبی از رشد برسیم سپس در آینده اقدام کنیم.
اندازه بازار در حوزه فعالیت شما چقدر است؟ و شما تاکنون چقدر بازار را گرفتهاید و یا قصد دارید تا پایان سال چقدر را از آن خود کنید؟
کسب و کارهایی زیادی بدنبال این هستند تا در کوتاه ترین زمان لندینگ پیج خودشون بدون وابستگی به تیم فنی راه اندازی کنند. کسب و کارهایی که در تیم بازاریابی خود بخش فنی مجزایی دارند خود این کار رو انجام میدهند. اما زمان و هزینه زیادی باید صرف کنند که برای آنها بهینه نیست مگر کسب و کارهای بزرگی که در ماه لندینگ پیج های جدید زیادی داشته باشند. با لندینگ پیج ساز لندین نیازی نیست درگیر نیروی انسانی خارج از سازمان بشوند به راحتی با چند کلیک لندینگ پیج خودشون رو می سازند.
تاثیر کرونا روی فروش و عملکرد استارتاپتان چقدر بوده است؟
تیم ما از ابتدای فعالیت دارای فرهنگ کاملا ریموت بود هر کدوم از بچهها در یک نقطه از ایران زندگی میکنند. چالشی در تیم خودمون نداشتیم. در مورد فروش هم حقیقت کرونا باعث شد خیلی از کسب و کارها بودجه بازاریابی خود را محدود کنند کمپینهای دیجیتال کمتر شد. ولی کم کم با شکل گیری مجدد سبک زندگی مردم کسب و کارها تلاش میکنند به حالت طبیعی برگردند و مثل گذشته کمپینهای دیجیتال خود را راه اندازی کنند.
دوران پساکرونا را چگونه ارزیابی میکنید؟
از دیدگاه من راه حل این ویروس زمان بر هست. تا وقتی این دوران تمام بشود سبک زندگیها هم تغییر میکند. باید بتوانیم با وضعیت وجود کسب و کارمان را تطبیق بدهیم. تا خدمات بهتری به کسب و کار بدهیم تا رشد بیشتری در کسب و کار خود شاهد باشند.
چه انتظاری از مسئولان اکوسیستم استارتاپی یا افراد دولتی مرتبط دارید؟
اعضا این اکوسیستم همیشه باهم همدل بودند و هستند. در شرایط موجود بتوانیم بیشتر هوای هم را داشته باشیم به رشد یک دیگر کمک کنیم، ما در لندین به کسب و کارهایی که در دوران کرونا دچار بحران مالی شدند رایگان خدمات میدهیم تا بتوانند در این دوران هم کسب و کار خود را رشد دهند.
به عنوان حرف آخر، آروزی شما برای استارتاپتان در آینده نزدیک؟
لندینگ پیج هایی که با لندین ساخته شده اند هم اکنون بیش از نیم میلیون بازدید دارند. ما در تلاش هستیم که کسب و کارهای بیشتری به لندین اعتماد کنند و بدون چالش و دغدغه بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن بدون دانش فنی لندینگ پیج خود را بسازند.