آییننامه تبلیغات کسبوکارهای اینترنتی تدوین میشود
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای ساماندهی تبلیغات در حوزه کسبوکارهای اینترنتی تدوین آیین نامه ویژه در این زمینه را در دستور کار خود قرار داد.
در این راستا نیز جلساتی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع تبلیغات و ضرورت تدوین آیین نامه برای رفع مشکلات و مسائل پیش روی کسبوکارهای اینترنتی فعال در این حوزه برگزار شده است. براساس این جلسات نیز مقرر شد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری برخی از ذینفعان این حوزه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تشخیص و پیگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، مرکز امور اصناف و بازرگانان، و… ) ضمن بررسی قوانین و آییننامههای موجود، برای تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسبوکارهای اینترنتی اقدام کند.
همچنین مقرر شده که پس از مشخص شدن چارچوب و تدوین نسخه اولیه از این آیین نامه، از سایر ذی نفعان این حوزه از جمله اتحادیه کسب و کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانهای و نمایندگان کسب و کارهای فعال در این حوزه، جهت ارائه پیشنهادات و تجربیات مرتبط با هدف تکمیل آیین نامه در جلسات آتی تبلیغات دعوت خواهد شد.
در نهایت نیز آیین نامه مذکور به تصویب هیات وزیران رسیده و به مرحله اجرا درآید. به باور کارشناسان این مرکز، تدوین آیین نامه تبلیغات برای کسبوکارهای اینترنتی می تواند مشکلات و مسائل موجود تبلیغاتی برای این فعالان از قبیل عدم احراز هویت فرد تبلیغکننده، روشن نبودن قوانین موجود در حوزه تبلیغات، مسائل و چالشهای حوزه پلتفرمها و غیره را حل کند.
منبع: پیوست