آرش حسینیان،مدیر فروش استارتاپ ویکلینیک: نمایشگاهها در فضاهای عمومی شهر برگزار شود
ویکلینیک سرویس آنلاین تعامل پزشک و بیمار است و یک سال از راهاندازی آن میگذرد. آرش حسینیان، مدیر فروش استارتاپ ویکلینیک در رابطه با این سرویس توضیح میدهد: «فعالیت ویکلینیک در حوزه مطب پزشکان است یعنی با استفاده از این سرویس، بیمار، پزشک و منشی به صورت آنلاین امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند و البته ویکلینیک برای هر کدام از این سه نفر خدماتی مخصوص به خودشان را ارائه میدهد.»
حسینیان به این صورت کارایی ویکلینیک را برای بیمار، پزشک و منشی بیان میکند: «ویکلینیک برای بیمار یک سامانه سرویس نوبتدهی آنلاین است که علاوه بر این، میتواند پرونده پزشکی خود را به صورت کامل در آن ذخیره کند؛ به این صورت اگر حتی نیاز بود پرونده به پزشک دیگری ارجاع داده شود، به راحتی این امکان برای او فراهم است.» حسینیان در رابطه با خدمتی که ویکلینیک به منشی مطبها میتواند ارائه دهد میگوید که با استفاده از این سرویس، مطبی منظم و خلوت حتی با تعداد مراجعه کننده بالا خواهند داشت.
مدیر مارکتینگ استارتاپ ویکلینیک در رابطه با خدمتی که این سرویس برای پزشکان ارائه میدهد اشاره میکند: «ویکلینیک برای پزشکان، یک سیستم مطب آنلاین است؛ به صورتی که با آن میتوانند سیستم حسابداری مطب را هم مشاهده کنند و اینکه بیماران از کدام یک از درگاههای تبلیغاتی آشنا شده و مراجعه کردهاند.»
به گفته حسینیان، حتی امکان استفاده از دادههای ذخیره شده در ویکلینیک برای پزشکان فراهم است و ادامه میدهد: «قابلیت دیگری که این سرویس برای پزشکان دارد این است که میتوانند ویدیوهای آموزشی ضبط کرده و در فضای مجازی منتشر کنند و به این ترتیب اطلاعاتشان را در اختیار مردم قرار دهند؛ علاوه بر آن امکان دیده شدن در سرچهای اینترنتی هم فراهم میشود.»
ویکلینیک در آینده
مدیر مارکتینگ استارتاپ ویکلینیک، از برنامههایی که برای آینده ویکلینیک در نظر گرفته شده، اینگونه صحبت میکند: «در آینده امکاناتی نظیر ویزیت آنلاین بیماران، امکان ویزیت بیماران توسط پزشکان خارج از کشور به وسیله videocall و چت و پزشکهای آنلاین، همچنین ارسال پارامترهای مهم سلامتی مثل فشار خون، قند خون و ضربان قلب به صورت آنلاین برای پزشک معالج و چک کردن این پارامترها مواردی است که ویکلینیک در آینده به کاربران خود ارائه خواهد داد.»
ویکلینیک در تمامی مناطق تهران
حسینیان با اشاره به اینکه این تیم 12 نفره الان در کل مناطق شهر تهران فعال است بیان میکند: «ما همچنان در حال انجام امور بازاریابی در مناطق مختلف تهران هستیم تا بتوانیم برای تمامی ساکنان در هر منطقه، کلیه خدمات به صورت جامع و کامل را ارائه دهیم.»
او انتظار خود از مسئولین به ویژه شهرداری را اینطور به زبان میآورد: «نمایشگاههایی مانند شهر هوشمند بسیار مفید هستند و باعث آشنایی بیشتر استارتاپها با یکدیگر و شناسایی نیروهای انسانی موجود در جامعه میشود و بهتر است که چنین نمایشگاههایی در فضاهای عمومی شهری برگزار شود که تمامی مردم از آن با خبر شده و حضور داشته باشند نه تنها متخصصین حوزهای خاص. به این صورت آشنایی بیشتری با این حوزه در جامعه انجام میشود.»
مصاحبه و تنظیم: عالیه عزتی