امنیت ملی: نقطه اتصال دولت آمریکا و استارتاپ‌های بلاکچینی

نگاهی به جذب سرمایه ۱۳ میلیون دلاری استارتاپ بلاکچینی چین‌آنالیز که به سازمان‌های دولتی و مالی خدمات خاص ارائه می‌دهد

استارتاپ بلاکچینی چین‌آنالیز با یک جذب سرمایه ۱۳ میلبیون دلاری وارد فاز تازه‌ای از فعالیت خود شد. این جذب سرمایه استارتاپی توسط سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر جالب‌توجهی انجام شده ‌است. از جمله اشتون کچر بازیگر و شومن معروف آمریکایی که مدتی است وی‌سی فعالی به نام ساندونچرز در فضای فناوری آمریکا دارد.

چین‌آنالیز بعد از این جذب سرمایه، یکی از مدیران سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا را هم به عنوان مشاور خود استخدام کرده است. دیگر سرمایه‌گذار خطرپذیر این سرمایه‌گذاری راند بی(Round B) این استارتاپ بلاکچینی هم وی‌سی ربیت کپیتال است.

مایکل گرونگر یکی از هم‌بنیان‌گذاران و مدیرعامل چین‌آنالیز گفته پولی که در این مرحله کسب کرده‌اند خرج توسعه بازارها و پیدا کردن مشتریان دولتی جدید خواهد شد. او تاکید کرده آژانس‌ها و سازمان‌های دولتی متوجه شده‌اند که در بحث امنیت ملی داشتن یک دید درست درباره رمزارزها یا همان کریپتوکارسنی به یک ضرورت تبدیل شده است. چرا که به گفته او حتی در دوره همه‌گیری کرونا هم جرایم مرتبط با کریپتوها متوقف نشده است. «از این رو داشتن یک دید درست درباره کریپتوکارنسی از سوی دولتی‌ها، همان چیزی است که در درازمدت برای صنعت کریپتوکارنسی هم منافع زیادی در پی خواهد داشت.»

چین‌آنالیز پیش از این هم در راند بی سرمایه‌پذیری‌اش توانسته بود ۳۶ میلیون دلار پول جذب کند.

نکته جالب توجه اینکه به عنوان بخشی از برنامه این جذب سرمایه، سیگال ماندلکر که قبلا مسئول بخش سرویس اطلاعاتی «مالی و تروریسم» وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده به عنوان مشاور به تیم استارتاپ چین آنالیز پیوسته است.

این مقام سابق اطلاعاتی-مالی دولت آمریکا درباره همکاری‌اش با این استارتاپ بلاکچینی گفته خوشحال است که بخشی از تیمی شده که به شفافیت مالی در حوزه بلاکچین و مبارزه با شبکه‌های قاچاق کمک خواهد کرد. او گفته چین آنالیز در مدت فعالیتش توانسته خدمات خوبی به نهادهای مالی و دولتی در حوزه تحلیل پلتفرم‌های بلاکچینی ارائه دهد.

چین آنالیز که سال ۲۰۱۴ بنیان گذاشته شده استارتاپی است که خدمات نظارت بر تراکنش‌های بلاکچینی را در قالب ابزارهایی اختصاصی به موسسات مالی و دولتی ارائه می‌دهد.

استارتاپ چین‌آنالیز تاکنون با نهادهای مختلف دولتی آمریکا مثل گمرک، اداره مهاجرت، اداره مبارزه با قاچاق کالا، نهادهای مالیاتی و کمیسیون‌های امنیتی و ارزی این کشور همکاری داشته است. نهادهایی که خودشان برای توسعه خدمات این استارتاپ بلاکچینی از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. برای نمونه فقط در سال ۲۰۲۰ استارتاپ چین آنالیز مبلغ ۲.۸ میلیون دلار از قراردادهای فدرال درآمد داشته است.

چین آنالیز اعلام کرده جذب سرمایه اخیرش صرف استخدام نیروهای متخصص مهندسی، بخش فروش و دیگر بخش‌های کسب‌وکارش خواهد شد. استارتاپی که در حال حاضر ۱۶۰ نیرو دارد و احتمالا ۳۰ نفر دیگر هم نیروی جدید استخدام کند.

با جذب سرمایه فعلی این استارتاپ بلاکچینی حجم سرمایه‌های تزریق شده به چین آنالیز به ۶۶ میلیون دلار رسیده است و اگرچه ارزش‌گذاری جدید این کسب‌وکار اعلام نشده اما آخرین باری که این کار انجام شده ارزش چین آنالیز ۲۶۶ میلیون دلار بوده است.

مطالب مرتبط:

آمارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکا در سال ۲۰۱۸
تغییر ۱۸هزار میلیارد دلاری اقتصاد جهان با بلاک‌چین
انقلاب فناوری بلاکچین در حمل‌ونقل اشتراکی را جدی بگیرید
سرمایه‌گذاری در حوزه بلاکچین، سرمایه‌گذاری در آینده است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.