استارتاپها وارد بازار آنلاین مسکن میشوند
نشست خبری بازار آنلاین مسکن در کشور برگزار شد
در نشست خبری بازار آنلاین مسکن در کشور و تحولات این صنعت که با همت استارتاپ ملکرادار برگزار شد سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملکرادار، مهران داوودی، مدیرعامل ملکرادار و سینا بایرامی مدیر ارتباط با مشتریان این استارتاپ حضور داشتند.
سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملکرادار در رابطه با مشکلات بازار مسکن و راهحل آن گفت:«امروز افراد برای پیداکردن ملک موردنظرشان مجبور هستند ساعات زیادی را در بنگاهها و یا پشت سیستم پلتفرمهای مختلف بگذرانند. ملکرادار استارتاپی است که در واقع اطلاعات سایر پلتفرمها مانند دیوار و شیپور را تجمیع میکند و به سهولت در اختیار کاربران قرار میدهد. علاوه بر این سرویس تلگرامی ملکرادار جدیدترین آگهیهای متناسب با نیاز مشتریان را که در پلتفرمهای دیوار و شیپور منتشر میشود ثبت و برای مشتریان از طریق تلگرام ارسال میکند. شبیه این خدمت به مشاورین املاک هم ارائه میشود.»
خوش سیرت اضافه کرد:« ملکرادار در حال حاضر در آستانه ۴ سالگی قرار دارد و کاربران تحت وب و باتهای تلگرامی ملکرادار از ۱۱۰هزار کاربر گذشته است. تاکنون ۷۰ هزار مشاور املاک و ۴۰ هزار شهروند جوینده ملک از سرویسهای ملکرادار استفاده کردهاند. در مجموع بهطور متوسط ۱۵۰هزار پیام در روز برای کاربران ارسال میشود.»
او اضافه کرد:«ملک رادار اکنون۱.۲میلیون آگهی ملکی را در ماه جمعآوری و آنالیز میکند که حاصل این فعالیت ایجاد ترافیک ۵میلیون بازدید به سمت سایتهای انتشار دهنده آگهی مانند دیوار و شیپور و ایجاد ترافیک ۲۰۰هزار کلیک برای این سایتها است.»
خوش سیرت همچنین گفت:«ملکرادار در ۳ سال گذشته علاوه براینکه بیش از ۳۰ میلیون آگهی در اختیار شهروندان و مشاوران املاک قرار داده است الگوریتم مورد استفاده آن مدام بهروز رسانی شده و امروز تشخیص آگهی شخصی ملکرادار از دقت ۶۰ درصد به دقت ۸۵ درصد رسیده است. ملک رادار تنها مرجعی است اطلاعات ملکی تمامی سایتها را در اختیار دارد و با استفاده از این اطلاعات، گزارشهای ارزشمندی از بازار ملک و آنالیز رفتار مشاوران و شهروندان تهیه میکند که بخشی از آن را به صورت گزارش فصلی در اختیار رسانهها قرار داده است. ملک رادار علاوه بر جمعآوری اطلاعات ملکی در راستای تحلیل رفتار مشتری اطلاعات شخصی را هم جمعآوری میکند.»
|
مدیر مارکتینگ و روابط عمومی استارتاپ ملکرادار همچنین بیان کرد:« ملک رادار در پایان سومین سال از فعالیت خود به تیمی ۴۰ نفری تبدیل شده است که بدون دفتر مرکزی و کاملا ریموت کار میکنند. امروز اعضای تیم ملکرادار در شهرهای تهران، سمنان، مشهد، زنجان، تبریز، اصفهان، کرج، بجنورد، زاهدان و ابهر مستقر هستند و کلیه کارهای فنی، بازاریابی، پشتیبانی، گرافیک و تولید محتوا و … را انجام میدهند.»
داوودی، مدیر عامل استارتاپ ملکرادار در این نشست گفت:«اولین کاربرد ملکرادار پاسخگویی به سوال مشتریان مبنی بر اینکه در چه بخشی از شهر با مناسبترین قیمت خانه بخرم؟ است. یکی از روشهای خرید مسکن برای مشتریانی با بودجه محدود رهن ملک بلافاصله بعد از خرید آن است که در واقع میتوان قسمتی از پول خرید خانه را از طریق رهن آن تامین کنند. خریداران برای استفاده از این روش باید خانههایی که امکان رهن با قیمت بالاتر را دارند شناسایی کنند که استارتاپ ملکرادار با ارائه یک معیار میتواند خانههایی را که مبلغ رهن بیشتری به آنها تعلق میگیرد را به مشتریان معرفی کند.»
داوودی همچنین گفت:« گرانی شدید ملک در کشور و به خصوص در پایتخت در نیمه اول سال منجبر به کاهش توان خرید و اجاره مردم شد و بسیاری از شهروندان برای خرید یا اجاره رواه حومه شهر شدند. ملکرادار با پایش دادهها در این بخش، افزایش قیمت ملک در مناطق حومه و همچنین افزایش تعداد آگهیهای این مناطق را پیشبینی کرد.»
او اضافه کرد:«دیتاهای منتشر شده توسط بانک مرکزی در رابطه با قیمت مسکن، یک ماه قبلتر توسط تیم ملکرادار مورد آنالیز قرار میگیرد. میانگین قیمت ملک ارائه شده توسط آگهیهای شخصی ارزشمندتر از آگهیهای ارائه شده توسط مشاورین است و ملکرادار این امکان را دارد که این دیتاها را از هم متمایز کند. استارتاپ ملکرادار میتواند تشخیص دهد که از ۳۰ میلیون آگهی کدام متعلق به مالکان و کدام متعلق به مشاورین است و از این نظر میتواند پیشبینی سریعتر و درستتری از کاهش و افزایش قیمت ملک ارائه دهد.»
مطالب پیشنهادی:
دیوار آیهوم را خرید
گزارش دیوار از صنعت ۹میلیارد دلاری دستدوم
وقتی همه نبودیم
مدیرعامل ملکرادار در رابطه با خسارات وارده در زمان قطعی اینترنت گفت:« قطعی اینترنت زیان بزرگی را به کسبوکارهای مختلف از جمله سایتهای انتشاردهنده آگهیهای ملکی وارد کرد. بررسیها نشان میدهد در حالی که از ۱۸تا ۲۲آبان به صورت میانگین روزانه ۳۹هزار و ۷۴۳آگهی ملکی در سایتها منتشر شدهاند، از ۲۵ تا ۲۹ آبان به طور متوسط ۲۷هزار ۱۹۷آگهی منتشر شده است. این کاهش بیش از ۱۲هزار آگهی در روز تنها مربوط به بخش انتشار میشود و در موضوع بازدید شاید وضعیت بدتر هم باشد. سایتهای آلونک و آیهوم به ترتیب با ۷۳ و ۴۶ درصد کاهش در از دست دادن آگهی در رتبههای اول و سایتهای دیوار و شیپور که سهم عمدهای در آگهیهای ملکی در اختیار دارند درصد کاهش کمتری را به خود اختصاص دادهاند.»
داوودی در رابطه با رقابت وندورها همچنین گفت:« در پاییز امسال سایت دیوار بیشتر از دیگر سایتهای انتشار آگهی ملکی، مورد توجه آگهیدهندگان بوده است. البته مقایسه تعداد آگهیهای منتشر شده در سایت دیوار در فصول تابستان و پاییز نشان از رشد ۴درصدی این سایت دارد. سایت شیپور در رتبه دوم، نسبت به تابستان یک افت ۳ درصدی داشته است. روزنامه همشهری و خراسان در فصل پاییز نسبت به تابستان آگهیهای ملکی کمتری داشتهاند.»
داوودی در انتها اضافه کرد:«دیتاهای ارائه شده توسط ملکرادار، به فعالان بازار ملک کمک میکند تا در تصمیمگیریهای خود با دید بازتری عمل کنند. در حال حاضر تمام سرویسهای ملکرادار رایگان هستند و تنها راه درآمدی ملکرادار از طریق بات تلگرامی است که در اختیار مشاوران املاک قرار میدهد.»
سینا بایرامی، مدیر ارتباط با مشتری ملکرادار در رابطه با راههای ارتباطی با خریداران نیز بیان کرد:«ارتباط با مشتریان ملکرادار در حال حاضر در قالب چت آنلاین صورت میگیرد. به کمک پشتیبانی شبانهروزی و آنلاین تیم ملکرادار، به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تماس از طریق سیستم پشتیبانی با مشاورین و شهروندان برقرار میکنیم.»
خوشسیرت همچنین در رابطه با تعداد دفاتر مشاور املاک گفت:« در حال حاضر ۵۰هزار مشاور املاک فعال در تهران داریم. بین ۴-۵هزار دفتر مشاوره املاک در کرج و بین ۷-۸هزار دفتر مشاوره املاک در مشهد ثبت شده است.»
داوودی همچنین در رابطه با رنک سایت ملکرادار گفت:« رنک الکسا برای سایت ملک رادار حدود ۴۰۰۰بوده است اما بات تلگرام ملکرادار برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است که در حال حاضر حجم تراکنش بات تلگرامی ۳۰ پیام در ثانیه است که این حجم فعلا فقط بر روی تلگرام قابل پیادهسازی است البته با پیامرسانهای داخلی مانند بله در راستای آمادهسازی زیرساخت در حال مذاکره هستیم.»