استارتاپ‌ها وارد بازار آنلاین مسکن می‌شوند

نشست خبری بازار آنلاین مسکن در کشور برگزار شد

در  نشست خبری بازار آنلاین مسکن در کشور و تحولات این صنعت که با همت استارتاپ ملک‌رادار برگزار شد سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار، مهران داوودی، مدیرعامل ملک‌رادار و سینا بایرامی مدیر ارتباط با مشتریان این استارتاپ حضور داشتند.

سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار در رابطه با مشکلات بازار مسکن و راه‌حل آن گفت:«امروز افراد برای پیداکردن ملک موردنظرشان مجبور هستند ساعات زیادی را در بنگاه‌ها و یا پشت سیستم پلتفرم‌های مختلف بگذرانند. ملک‌رادار استارتاپی است که در واقع اطلاعات سایر پلتفرم‌ها مانند دیوار و شیپور را تجمیع می‌کند و به سهولت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این سرویس تلگرامی ملک‌رادار جدیدترین آگهی‌های متناسب با نیاز مشتریان را که در پلتفرم‌های دیوار و شیپور منتشر می‌شود ثبت و برای مشتریان از طریق تلگرام ارسال می‌کند. شبیه این خدمت به مشاورین املاک هم ارائه می‌شود.»

خوش سیرت اضافه کرد:« ملک‌رادار در حال حاضر در آستانه 4 سالگی قرار دارد و کاربران تحت وب و بات‌های تلگرامی ملک‌رادار از 110هزار کاربر گذشته است. تاکنون 70 هزار مشاور املاک و 40 هزار شهروند جوینده ملک از سرویس‌های ملک‌رادار استفاده کرده‌اند. در مجموع به‌طور متوسط 150هزار پیام در روز برای کاربران ارسال می‌شود.»

او اضافه کرد:«ملک رادار اکنون1.2میلیون آگهی ملکی را در ماه جمع‌آوری و آنالیز می‌کند که حاصل این فعالیت ایجاد ترافیک 5میلیون بازدید به سمت سایت‌های انتشار دهنده آگهی مانند دیوار و شیپور و ایجاد ترافیک 200هزار کلیک برای این سایت‌ها است.»

خوش سیرت همچنین گفت:«ملک‌رادار در 3 سال گذشته علاوه براینکه بیش از 30 میلیون آگهی در اختیار شهروندان و مشاوران املاک قرار داده است الگوریتم مورد استفاده آن مدام به‌روز رسانی شده و امروز تشخیص آگهی شخصی ملک‌رادار از دقت 60 درصد به دقت 85 درصد رسیده است. ملک رادار تنها مرجعی است اطلاعات ملکی تمامی سایت‌ها را در اختیار دارد و با استفاده از این اطلاعات، گزارش‌های ارزشمندی از بازار ملک و آنالیز رفتار مشاوران و شهروندان تهیه می‌کند که بخشی از آن را به صورت گزارش فصلی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. ملک رادار علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات ملکی در راستای تحلیل رفتار مشتری اطلاعات شخصی را هم جمع‌آوری می‌کند.»

ملک رادار اکنون1.2میلیون آگهی ملکی را در ماه جمع‌آوری و آنالیز می‌کند که حاصل این فعالیت ایجاد ترافیک 5میلیون بازدید به سمت سایت‌های انتشار دهنده آگهی مانند دیوار و شیپور و ایجاد ترافیک 200هزار کلیک برای این سایت‌ها است.

مدیر مارکتینگ و روابط عمومی استارتاپ ملک‌رادار همچنین بیان کرد:« ملک رادار در پایان سومین سال از فعالیت خود به تیمی 40 نفری تبدیل شده است که بدون دفتر مرکزی و کاملا ریموت کار می‌کنند. امروز اعضای تیم ملک‌رادار در شهرهای تهران، سمنان، مشهد، زنجان، تبریز، اصفهان، کرج، بجنورد، زاهدان و ابهر مستقر هستند و کلیه کارهای فنی، بازاریابی، پشتیبانی، گرافیک و تولید محتوا و … را انجام می‌دهند.»

داوودی، مدیر عامل استارتاپ ملک‌رادار در این نشست گفت:«اولین کاربرد ملک‌رادار پاسخ‌گویی به سوال مشتریان مبنی بر اینکه در چه بخشی از شهر با مناسب‌ترین قیمت خانه بخرم؟ است. یکی از روش‌های خرید مسکن برای مشتریانی با بودجه محدود رهن ملک بلافاصله بعد از خرید آن است که در واقع می‌توان قسمتی از پول خرید خانه را از طریق رهن آن تامین کنند. خریداران برای استفاده از این روش باید خانه‌هایی که امکان رهن با قیمت بالاتر را دارند شناسایی کنند که استارتاپ ملک‌رادار با ارائه یک معیار می‌تواند خانه‌هایی را که مبلغ رهن بیشتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد را  به مشتریان معرفی کند.»

داوودی همچنین گفت:« گرانی شدید ملک در کشور و به خصوص در پایتخت در نیمه اول سال منجبر به کاهش توان خرید و اجاره مردم شد و بسیاری از شهروندان برای خرید یا اجاره رواه حومه شهر شدند. ملک‌رادار با پایش داده‌ها در این بخش، افزایش قیمت ملک در مناطق حومه و همچنین افزایش تعداد آگهی‌های این مناطق را پیش‌بینی کرد.»

او اضافه کرد:«دیتاهای منتشر شده توسط بانک مرکزی در رابطه با قیمت مسکن، یک ماه قبل‌تر توسط تیم ملک‌رادار مورد آنالیز قرار می‌گیرد. میانگین قیمت ملک ارائه شده توسط آگهی‌های شخصی ارزشمندتر از آگهی‌های ارائه شده توسط مشاورین است و ملک‌رادار این امکان را دارد که این دیتاها را از هم متمایز کند. استارتاپ ملک‌رادار می‌‌تواند تشخیص دهد که از 30 میلیون آگهی کدام متعلق به مالکان و کدام متعلق به مشاورین است و از این نظر می‌تواند پیش‌بینی سریعتر و درست‌تری از کاهش و افزایش قیمت ملک ارائه دهد.»

مطالب پیشنهادی:
دیوار آی‌هوم را خرید

گزارش دیوار از صنعت 9میلیارد دلاری دست‌دوم

وقتی همه نبودیم

مدیرعامل ملک‌رادار در رابطه با خسارات وارده در زمان قطعی اینترنت گفت:« قطعی اینترنت زیان بزرگی را به کسب‌وکارهای مختلف از جمله سایت‌های انتشاردهنده آگهی‌های ملکی وارد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که از 18تا 22آبان به صورت میانگین روزانه 39هزار و 743آگهی ملکی در سایت‌ها منتشر شده‌اند، از 25 تا 29 آبان به طور متوسط 27هزار 197آگهی منتشر شده است. این کاهش بیش از 12هزار آگهی در روز تنها مربوط به بخش انتشار می‌شود و در موضوع بازدید شاید وضعیت بدتر هم باشد. سایت‌های آلونک و آی‌هوم به ترتیب با 73 و 46 درصد کاهش در از دست دادن آگهی در رتبه‌های اول و سایت‌های دیوار و شیپور که سهم عمده‌ای در آگهی‌های ملکی در اختیار دارند درصد کاهش کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.»

داوودی در رابطه با رقابت وندورها همچنین گفت:« در پاییز امسال سایت دیوار بیشتر از دیگر سایت‌های انتشار آگهی ملکی، مورد توجه آگهی‌دهندگان بوده است. البته مقایسه تعداد آگهی‌های منتشر شده در سایت دیوار در فصول تابستان و پاییز نشان از رشد 4درصدی این سایت دارد. سایت شیپور در رتبه دوم، نسبت به تابستان یک افت 3 درصدی داشته است. روزنامه همشهری و خراسان در فصل پاییز نسبت به تابستان آگهی‌های ملکی کمتری داشته‌اند.»

داوودی در  انتها اضافه کرد:«دیتاهای ارائه شده توسط ملک‌رادار، به فعالان بازار ملک کمک می‌‌کند تا در تصمیم‌گیری‌های خود با دید بازتری عمل کنند. در حال حاضر تمام سرویس‌های ملک‌رادار رایگان هستند و تنها  راه درآمدی ملک‌رادار از طریق بات تلگرامی است که در اختیار مشاوران املاک قرار می‌دهد.»

سینا بایرامی، مدیر ارتباط با مشتری ملک‌رادار در رابطه با راه‌های ارتباطی با خریداران نیز بیان کرد:«ارتباط با مشتریان ملک‌رادار در حال حاضر در قالب چت آنلاین صورت می‌گیرد. به کمک پشتیبانی شبانه‌روزی و آنلاین تیم ملک‌رادار، به طور متوسط روزانه 300 تماس از طریق سیستم پشتیبانی با مشاورین و شهروندان برقرار می‌کنیم.»

خوش‌سیرت همچنین در رابطه با تعداد دفاتر مشاور املاک گفت:« در حال حاضر 50هزار مشاور املاک فعال در تهران داریم. بین 4-5هزار دفتر مشاوره املاک در کرج و بین 7-8هزار دفتر مشاوره  املاک در مشهد ثبت شده است.»

داوودی همچنین در رابطه با رنک سایت ملک‌رادار گفت:« رنک الکسا برای سایت ملک رادار حدود 4000بوده است اما بات تلگرام ملک‌رادار برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است که در حال حاضر حجم تراکنش بات تلگرامی 30 پیام در ثانیه است که این حجم فعلا فقط بر روی تلگرام قابل پیاده‌سازی است البته با پیام‌رسان‌های داخلی مانند بله در راستای آماده‌سازی زیرساخت در حال مذاکره هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.