اسمارت‌پلاس، محصول جدید اسمارت‌آپ معرفی شد

رفع نیازهای سرمایه‌، مالی و منابع انسانی استارتاپ‌ها در اسمارت‌آپ

اسمارت‌آپ، طی رویدادی محصول جدید خود، اسمارت پلاس را معرفی کرد. این رویداد، با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌ها و فعالان اکوسیستم استارتاپی ۲۳ خرداد ماه برگزار شد. در ابتدای این مراسم، محمد احمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ چرایی برگزار رویداد اسمارت‌پلاس را به این صورت بیان کرد: «در اسمارت‌آپ، تجربیات موفقیت و شکست زیادی که توسط آن توانستیم استارتاپ‌های خودمان را رشد دهیم، انباشته شده بود. از طرف دیگر استارتاپ‌های زیادی را می‌دیدیم که نیاز یا دغدغه اصلی آنها جذب سرمایه نبود بلکه ساختن رشد خوب برای خودشان بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز، در رویدادی به نام اسمارت‌پلاس این مدل خلق اهرم رشد را برای کمک به استارتاپ‌هایی که چنین نیازی دارند ارائه دهیم.»

معرفی محصول جدید اسمارت آپ

مدیرعامل اسمارت‌آپ توضیح داد: «در اکوسیستم استارتاپی ما، علاوه بر نیاز به جذب سرمایه، نیازهای دیگری هم وجود دارد. مهمترین کمکی که استارتاپ‌ها نیاز دارند، استفاده از تجربیات واقعی برای خلق اهرم رشد است. ما در اسمارت‌|پ تجربیات موفق و همینطور تجربیات شکست زیادی داشتیم که قبل از این فقط برای استارتاپ‌های مجموعه خودمان از آنها استفاده می‌کردیم ولی امروز تصمیم گرفتیم آن را در اختیار تمام تیم‌هایی که حس می‌کنند به این تجربیات نیاز دارند قرار دهیم.»

او به این صورت ادامه داد: «امروز ما در اسمارت‌آپ، سه دسته خدمات برای استارتاپ‌ها ارائه می‌دهیم. این خدمات شامل منتورینگ به منظور خلق اهرم رشد، خدمات مربوط به منابع انسانی با هدف تقویت تیم‌های استارتاپی و خدمات مالی در جهت کمک به جذب سرمایه راند بعدی استارتاپ‌ها است.»

معرفی محصول جدید اسمارت آپ

مهمترین نکات مربوط به خلق اهرم رشد در استارتاپ‌ها

در این مراسم، رضا باقری هم‌بنیان‌گذار شرکت‌سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ، وادا و همراه مکانیک، که سمت منتور رشد و عضو هیات مدیره اسمارت‌آپ از تجربیات چندساله و منحصر به فرد این مجموعه در کار با استارتاپ‌های مختلف گفت.

به گفته باقری، برای خلق رشد در کسب‌وکار و استارتاپ‌ها باید جواب ۴ سوال برای خودمان داشته باشیم. این سوال‌ها شامل چه کسی (who)، چرا(why) ، چطور(how)  و کجا(where)  هستند. او در ارائه خود با اشاره به اینکه شاخص اصلی برای موفقیت، توانایی ساختن یک رابطه است گفت: «باید تمرکز روی کاربر باشد نه روی توسعه‌دهنده‌ها و اینکه بدانیم مهمترین نیاز کاربر ما چیست و در آن مسیر حرکت کنیم.»

هم‌بنیان‌گذار اسمارت‌آپ، مهمترین نکات در رابطه با اهرم رشد را به این صورت برشمرد:

  • اهرم رشد، دارایی پایدار است.
  • اهرم رشد تحت کنترل است و بازگشت سرمایه دارد.
  • تعامل، تبدیل و رشد سه ویژگی مهم رسانه‌های تحت مالکیت است.
  • ارزش دوره عمر مشتری، کلیدی است.
  • اولین اهرم رشد، مهمترین است.

عضو هیات مدیره اسمارت‌آپ در پایان صحبت‌هایش از گفت: «در اسمارت‌آپ ما با داشتن منتورشیپ فعال و منظم برای تیم‌ها، سعی در یافتن و تمرکز روی مهمترین مساله‌هایشان داریم و به آنها کمک می‌کنیم تا با استفاده از ابزار مناسب، مراحل رشدشان را طی کنند. در این مجموعه، پلتفرم یادگیری مشترک اسمارت‌آپ و استارتاپ‌ها را داریم که شامل ۷۴ تجربه منحصر به فرد و مستند شده از استارتاپ‌های این مجموعه است.»

او سایر خدماتی که اسمارت‌آپ برای ارائه فراهم آورده است را به این صورت نام برد: «گردآوری و به اشتراک‌گذاری بهترین ایده‌هایی که کار می‌کنند، بیشتر از ۱۲۰۰ ایده و همچنین تالیف، ترجمه، گردآوری و به اشتراک‌گذاری دانش کلیدی مورد نیاز شامل ۲۰۰۰ صفحه مستندات و در نهایت، کمک به ساخته شدن تیم رشد.»

اسمارت آپ

نحوه ثبت‌نام و استفاده از خدمات اسمارت‌پلاس

در پایان نیز، محمد احمدی بخش جدیدی که در وبسایت اسمارت‌آپ راه‌اندازی شده (http://smartup.ir/mentor) را معرفی کرد: «در این بخش، استارتاپ‌ها می‌توانند نیاز خود را انتخاب کنند. این نیاز می‌تواند منتورینگ و مشاوره، جذب سرمایه و یا هر دوی آنها باشد. پس از ثبت درخواست استارتاپ‌ها، ۲ الی ۴ جلسه منتورینگ برای تمام استارتاپ‌ها خواهیم داشت که در این مدت نه ما و نه استارتاپ‌ها هیچ تعهدی به هم نداریم. بعد از این جلسات تصمیم خواهیم گرفت که آیا می‌توانیم برای هم ارزش افزوده‌ای داشته باشیم یا خیر. اگر توانستیم در کنار هم باشیم بعد از این جلسات، مذاکراتی برای انجام فرایند سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.»

اسمارت پلاس

اسمارت پلاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.