آیا اوبر مایتی اِی‌آی را خریده است؟

شایعاتی در مورد همکاری شرکت هوش مصنوعی Mighty AI با اوبر شنیده شده است

اوبر یکی از استارتاپ‌های موفق در حوزه حمل و نقل، فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و هم‌اکنون در ۶۳۳ شهر در کشورهای مختلف فعالیت دارد. خدمات اوبر در قالب یک اپلیکیشن، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق اینترنت برای سفرهای خود درخواست ماشین کند، هم‌چنین مسافر نیز از طریق اپلیکیشن مشخصات خودرو، راننده و محل دقیق او را دریافت می‌کند که در نهایت مسافران می‌توانند سفری امن و ارزان‌تر را تجربه می‌کنند.

آینده‌نگری شرکت اوبر

یکی از خدمات اوبر که آینده‌نگری این شرکت را نشان می‌دهد استفاده از فناوری‌ ماشین‌های بدون راننده یا خودران (Self-driving) در سیستم حمل‌و‌نقل خود است. در سال ۲۰۱۸ شرکت اوبر اقدام به امتحان نسخه آزمایشی اتومبیل‌های خودران در آریزونا کرد که منجر به کشته‌شدن یک دوچرخه سوار شد اما این شرکت حمل‌و‌نقل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ دوباره اتومبیل‌های خودران خود را در جاده‌ها به حرکت درآورد.

طبق گزاراش‌های تاییدنشده، اوبر به منظور توسعه این فناوری اقدام به خرید تکنولوژی هوش مصنوعی کاربردی در مدل‌های دیداری رایانه‌ای کرده‌است. این معامله می‌تواند به فناوری‌ خودرو خودران کمک کند، اما مدیرعامل شرکت «مایتی ای‌آی»، دارین ناخودا (Daryn Nakhuda) از اظهارنظر درمورد این موضوع خودداری کرد.

شرکت دیداری Mighty AI

Mighty AI یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی دیداری است که در سال ۲۰۱۴ به منظور آموزش برنامه‌های هوش مصنوعی در جهت دید و درک بهتر محیط اطراف تاسیس شد. این شرکت با نام Mighty AI در سال ۲۰۱۴ در آزمایشگاه شروع به فعالیت کرد و در ابتدا تنها خدمات برچسب‌گذاری عکس، حدس قیمت و بررسی بر روی دستگاه تلفن همراه را دارا بود. اما Mighty AI در سال ۲۰۱۷ خدمات جدیدی مانند دید شناسایی اشیاء در امتداد جاده‌ای را به سیستم خود اضافه کرد.

ناخودا مدیرعامل هوش مصنوعی در جهت توسعه برنامه‌های هوشمند گفت: «امروزه اطلاعات شرکت‌ها بسیار اختصاصی است و جمع‌آوری و حاشیه‌نویسی داده‌ها گران است. به همین منظور ما شروع به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف مانند دموکراتیزه کردن داده‌ها کردیم تا در یک جهان واحد، داده‌ها را به منظور توسعه برنامه‌های هوشمند به اشتراک بگذاریم.»

ترجمه: زهرا قنبری

1 نظر
  1. نوید عسگری می گوید

    امیدواریم در فاصله کمی شاهد این تکنولوژی در ایران هم باشیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.