اپلیکیشن‌های ایرانی ios تا فردا در دسترس کابران قرار می‌گیرند

پس از اعمال محدودیت اپل در دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های ios از شب گذشته، سیب‌اپ هم که تنها محلی بود کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانستند اپلیکیشن‌های خود را در اختیار کاربران قرار دهند هم از دسترس خارج شد.

در همین رابطه با پویا خوشبخت، هم‌بنیان‌گذار و مدیرفنی سیب‌اپ گفت‌وگویی داشتیم و برنامه سیب‌اپ برای حل مشکل به وجود آمده را جویا شدیم. او در رابطه با مسدود شدن دسترسی به سیب‌اپ به این صورت صحبت کرد: « این اقدامی که از سمت اپل انجام شده، مسلما گریبان‌گیر تمام افرادی است که از آن استفاده می‌کردند و متاسفانه مجموعه ما یعنی سیب‌اپ هم بخشی از این ماجرا قرار گرفته است. ولی از آنجا که ما از مدت‌ها پیش برای چنین ماجرایی آماده بودیم، در حال انجام یک فرایند سه مرحله‌ای هستیم که بتوانیم استفاده از اپلیکیشن‌های ios را همچنان نگه داریم.»

ایجاد دسترسی کاربران به اپلکیکیشن‌های IOS در سه مرحله

پویا خوشبخت ادامه داد: «ما در مرحله اول، اپلیکیشن‌های پرکاربردی که مردم استفاده می‌کنند را روی یک وب‌سایت در دسترس مستقیم افراد قرار می‌دهیم. در مرحله دوم یک نسخه ایمن شده‌تر از سیب‌اپ را در دسترس کاربران قرار خواهیم داد و در مرحله سوم کلا مجموعه را روی روشی که از مدت‌ها پیش دولوپ کرده ‌بودیم انتقال می‌دهیم؛ این روش به هیچ عنوان از طرف اپل قابل بسته شدن نیست و کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی مدت‌ها از آن استفاده کنند. با چنین قابلیتی که در این روش وجود دارد، هم استفاده خارج از کشور و هم داخل کشور از آن ممکن است.»

او در رابطه با زمان عملیاتی شدن این مراحل و برقراری امکان استفاده کاربران از آن توضیح داد: «مرحله اولی که به آن اشاره کردیم امروز و نهایتا فردا انجام می‌شود. مرحله دوم در هفته‌ای که می‌آید خواهد بود و مرحله سوم یا همان حالتی که به هیچ عنوان بسته‌ نمی‌شود هم بین ۳ تا ۶ هفته آینده اجرا شده و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.»

مدیر فنی سیب‌اپ بیان کرد: «اجرا شدن این مراحل به ویژه مرحله سومی که از آن صحبت کردم، قطعی است چون ما قبلا دولوپ آن را هم انجام داده بودیم و فقط باید یک سری فرایندها برای اجرای آن انجام شود که مدت زمانی که گفتم، اجرای آنها زمان می‌برد.»

خوشبخت با بیان این مورد که نهایتا تا فردا مشکلات عدم دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های ios برطرف می‌شود، گفت:‌«ولی به هرحال این راه‌حل موقتی است و ممکن است این مشکلی مجددا روی آن حالت هم برای کاربران پیش بیاید ولی تا چند هفته کاربران می‌توانند از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.»

او اضافه کرد: «این اولین بار است که چنین مشکلی برای سیب‌اپ پیش آمده و ادامه داد: «این مشکل به ماهیت ارائه اینترپرایز مربوط است؛ در این شیوه، اگر هر زمان اپل بخواهد این پروفایل ببندد، طبیعتا چنین مشکلی به وجود می‌آید. اپل هم هر از چندگاهی این اقدامات را انجام می‌دهد و این دفعه جدی‌تر و گسترده‌تر این کار را انجام داد.»

پویا خوشبخت در پایان تاکید کرد:‌ «ما به این دلیل که میزبان ۵ میلیون کاربر ایرانی هستیم مسلما باید همیشه به راه‌حلی فکر می‌کردیم که این مشکل را حل کند. یعنی ماهیت این کار ایجاب می‌کرد که ما همواره یک پلن B برای این کار داشته باشیم که تمام اپلیکیشن‌های ایرانی، هم داخل کشور و هم خارج از کشور در دسترس باشند و حالا که این اتفاق افتاده است ما عزممان را جزم کردیم که این روند با سرعت بالا انجام شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.