اپلیکیشن دوچرخه؛ زمینه‌چینی برای رقابت با بیدود یا …

اپپلیکیشن دوچرخه توسط شهردار تهران و همزمان با روز جهانی دوچرخه سواری رونمایی می‌شود

شهرداری تهران اعلام کرد که روز سه شنبه، ۱۳ خرداد ماه از اپلیکیشن دوچرخه رونمایی خواهد کرد.

هدف از ایجاد این اپلیکیشن توسط شهرداری تهران در جهت اجرای طرح تهران هوشمند برای حمل‌و‌نقل عمومی و پاک عنوان شده است.

از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به مسیریابی‌های مناسب دوچرخه سواران بر اساس حالت‌ها و شرایط مختلف، پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر، کوتاه‌ترین مسیر ارائه خدمات و یا مسیر متداخل با مترو اشاره کرد. همچنین کاربران می‌توانند مسیرها و مسافت‌ طی شده و ارسال تصاویر از مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری را به اشتراک بگذارند. مشاهده نزدیکترین فروشگاه‌های دوچرخه فروشی، پارکینگ‌های مسقف دوچرخه، تعمیرگاه‌های دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است. همچنین امکان اطلاع رسانی در مورد انواع کمپین‌ها و رویدادهای مهم دوچرخه‌سواری در سطح شهر تهران در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است.

امکان مشاهده جزئیات سفرهای قبلی، میزان انرژی مصرف شده توسط دوچرخه سوار، تماس اضطراری به هنگام بروز حادثه، ثبت گزارش مشکلات و موانع موجود در مسیرهای دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

دوچرخه در حال حاضر تنها یک نرم‌افزار برای دوچرخه‌سواران به شمار می‌آید، اما باید دید آیا شهرداری تهران قصد دارد در برنامه‌های آینده خود قابلیت اشتراک دوچرخه را به این اپلیکیشن اضافه کند و وارد رقابت با بیدود شود. بیدود تنها استارتاپی است که در حوزه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در سطح شهر تهران فعالیت می‌کند که کار خود را از ۲۷ آذر ۹۷ در منطقه ۲ تهران شروع کرده است.

مطالب مرتبط:

پایان بیدود؟
بیدود به شهر پردود برمی‌گردد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.