برج نوآوری مروارید خلیج‌فارس در بوشهر افتتاح شد

برج نوآوری مروارید خلیج فارس در بوشهر با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد

علاوه بر بهره‌برداری از فاز اول زیرساخت اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN در این سفر، از چند محصول فناورانه جدید نیز رونمایی به عمل آمد.

برج نوآوری مروارید خلیج فارس در فضای ۳هزار متری با اعتباری بالغ بر  ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. این مرکز قرار است میزبان شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوشهر باشد.

پارک علم و فناوری استان بوشهر هم در حضور سورنا ستاری از ساختمان جدید خود رونمایی کرد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین در این سفر از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک بازدید کرد و با مدیران و نمایندگان این شرکت‌ها گفتگو داشت.

طراحی و اجرای زیرساخت اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN بوشهر 

سورنا ستاری در ادامه سفر خود به استان بوشهر به همراه، جمعی از مسئولین استان از جمله عبدالکریم گرواند استاندار بوشهر از فاز اول شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN  رونمایی کرد.

 LoRaWAN  یکی از پروتوکل های پر کاربرد در حوزه اینترنت اشیاء است که با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و با هزینه ۴ میلیارد ریال پیاده سازی و اجرا شد. در فاز اول اجرای این شبکه، منطقه دو بوشهر تحت پوشش قرار گرفته و در فاز بعد کل شهر بوشهر پوشش داده خواهد شد.

 رونمایی از محصولات فناورانه در نمایشگاه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بوشهر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بازدید خود از مراکز مختلف همکار با شبکه نوآوری این استان، از نمایشگاه شرکتهای فناور و دانش بنیان این استان بازدید کرد.

سه محصول مکانیاب آکوستیک لوله‌های پلی اتیلن گاز شهری، سیستم پایش کیفیت آب استخرهای میگو مبتنی بر اینترنت اشیا و دستگاه جوش خودکار تی سرویس در خطوط فلزی، از جمله تولیدات فناورانه‌ای بود که در جریان این بازدید به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری معرفی شد.

مطالب مرتبط:

مرکز نوآوری و فناوری پردیس در فارس افتتاح شد
تراکم شتابدهنده‌ها در تهران، مشکل بزرگ اکوسیستم استارتاپی
سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب افتتاح شد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.