بیدود اجازه تبلیغ روی دوچرخه‌هایش را از شهرداری گرفت

حمایت‌های شهرداری از بیدود که منجر به بازگشت این استارتاپ حوزه حمل‌و‌نقل شده شامل چه مواردی است؟

رضا باقری، رئیس هیئت مدیره بیدود درباره حمایت شهرداری از این شرکت به آی‌چیزها گفت: «خواسته ما از شهرداری پرداخت یارانه به شرکت بیدود نبود. درواقع ما از شهرداری خواستیم در جهت فرهنگ‌سازی سرویس دوچرخه‌های اشتراکی سوبسیدی به شهروندان در قالب بسته‌های حمایتی تعلق بگیرد. طبق این دستورالعمل هزینه‌ها برای کابران کاهش یافته و شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توانند درآمد خود را از تبلیغات برندها بر پارکینگ‌ها و دوچرخه‌ها انجام دهند.»

او در ادامه افزود: «علت طولانی شدن مذاکرات، آماده سازی دستوالعمل کلی برای همه شرکت‌های که قصد فعالیت در این حوزه دارند، بود.»

باقری همچنین درباره تغییرات ایجاد شده در بیدود گفت: «تغییر مهم در بیدود عوض شدن نرخ تعرفه‌ها و مدل درآمدی این شرکت است.  از این پس کاربران ‌می‌توانند به جای پرداخت ۱۵۹ هزار تومان سپرده اولیه، مبلغ ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان حق اشتراک سالیانه پرداخت کنند. همچنین دیگر کابران نیازی به پرداخت هزینه بیمه ندارند و شرکت به صورت رایگان تمام کاربران را بیمه می‌کند.»

او در پاسخ به این سوال که مبلغ سپرده کاربران قدیمی چه می‌شود، توضیح داد: «کاربران قدیمی ما می‌توانند سپرده خود را به حق اشتراک تبدیل کنند. به این صورت که از مبلغ سپرده، ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان حق اشتراک سالیانه کم می‌شود و ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ مابقی در کیف پول آن‌ها ذخیره شده، که این مبلغ معادل ۷۳ سفر رایگان است. البته ما به این کاربران به پاس صبوری‌شان در این یک ماه ۱۷ سفر نیز به آن‌ها هدیه خواهیم داد. همچنین کاربران می‌توانند سپرده خود را به صورت نقدی هم دریافت کنند که باز از سمت بیدود به آن‌ها ۱۰ سفر رایگان تعلق می‌گیرد.»

مطالب بیدود را از اینجا دنبال کنید:
بیدود به شهر پردود برمی‌گردد
پایان بیدود؟

او درباره مدل درآمدی بیدود گفت: «درواقع ما با این کار دوپینگ کردیم. بخشی از بیزنس مدل ما از طریق تبلیغات درون اپلیکیشن و بخشی دیگر بر روی دوچرخه‌ها و پارکینگ‌ها است.»

باقری می‌گوید: «در مجموع ۷۰ پارکینگ در سطح شهر موجود است که قرار دادن دوچرخه‌ها در یک شب برای ما مقدور نبود و این چیدمان نهایت تا روز پنجشنبه تکمیل می‌شود. همچنین در اپلیکیشن دکمه ثبت‌نام و استعلام تا چیدمان کامل دوچرخه‌ها فعال نمی‌شود.»

رئیس هیئت مدیره بیدود درباره اعتراضات کاربران از نحوه پاسخ‌دهی کال سنتر این شرکت تاکید کرد: «با توجه به راه‌اندازی نسخه دوم بیدود در شیراز، کال سنتر بیدود تماس‌های زیادی از کاربران شیرازی و همچنین کاربران تهران دریافت می‌کند و این فشار زیادی را به این بخش وارد می‌کند. در این مدت ۴۰ تا ۵۰هزار تماس داشتیم. با این حال ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم پاسخ‌گوی همه بیدودی‌ها باشیم.»

او در پایان ضمن عذرخواهی از تمام کاربران گفت: «ما با قدرت بیشتری برگشتیم تا خدمات بهتری ارائه بدهیم و نقش پررنگ‌تری در فرهنگ‌سازی حمل‌ونقل پاک داشته باشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.