تفاهم‌نامه سایت باسلام و شرکت ملی پست ایران

سامانه مدیریت حمل‌و‌نقل الکترونیکی کالای پست، به غرفه‌داران سراسر کشور ارائه می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سایت باسلام و شرکت ملی پست ایران، سایت باسلام به وب‌سرویس شرکت ملی پست ایران متصل می‌شود و سفارش‌های مشتریان غرفه‌داران شهر تهران مشمول خدمات یکپارچه و یکسان پستی قرار می‌گیرند.

موضوع این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات سه وجهی پست (فیزیکی، الکترونیکی و مالی) به فروشگاه‌های اینترنتی و مجازی فعال در حوزه تجارت الکترونیکی (e-commerce) با استفاده از زیر ساخت‌های موجود و ارائه خدمات کامل است.

با آغاز این همکاری، سرویس گیت‌وی پست (سامانه مدیریت حمل‌و‌نقل الکترونیکی کالا) به غرفه‌داران سراسر کشور ارائه می‌شود که مهم‌ترین شاخصه‌اش، این است که به‌جای مراجعه غرفه‌دار به دفتر پستی، مأمور پست به نشانی غرفه‌دار باسلامی مراجعه می‌کند و سفارش مشتری و ارسال مرسوله را عهده‌دار می‌شود. شرکت پست در قبال این خدمت، برای هر نشانی سرویس پست سفارشی مبلغ ۹۰۰ تومان و برای هر نشانی پیشتاز مبلغ ۴۰۰ تومان دریافت می‌کند.

از نتایج مهم این طرح، کاهش هزینه‌ها (مانند هزینه رفت‌و‌آمد) و صرف زمان است که به غرفه‌دار فرصت و انرژی بیشتری برای پرداختن به کسب‌‌وکارش (تمرکز بر فروش و بازاریابی و …) می‌دهد. البته رعایت اصول و نکات کلی غرفه‌داری در باسلام مانند بسته‌بندی کامل و دقیق و مناسب سفارش و خوش‌قولی نسبت به زمان آماده‌سازی همیشه و در اینجا نیز ضروری است.

مزایای سرویس جدید پست برای غرفه‌داران باسلام

در ادامه با مزایای دیگر این طرح آشنا شوید:

قبول مرسولات تازه‌خوری و مایعات: طبق مصوبات این طرح، انواع مرسولات تولیدکنندگان سراسر کشور در صورت بسته‌بندی مناسب اولیه که بر عهده خود غرفه‌دار است و در این طرح توسط واحد لجستیک باسلام آموزش می‌بیند، از سوی پست پذیرفته می‌شود؛ حتی مواردی که جزو مایعات هستند یا قابلیت انبار کردن آن‌ها وجود ندارد و جزو تازه‌خوری‌ها به حساب می‌آیند که می‌توان به مواردی همچون: انواع نان محلی، رب، انواع ترشی، مربا، عسل و … اشاره کرد.

امکان انتخاب نوع پست مرسوله: دفاتر و باجه‌های پستی طبق درخواست غرفه‌دار نسبت به سرویس پیشتاز یا سفارشی عمل می‌کنند.

استفاده از کارتن‌های محکم و مناسب: دفاتر و باجه‌های پستی برای ارسال مطمئن و آسیب‌پذیری کمتر محصولات این غرفه‌داران، از کارتن‌های محکم استفاده خواهند کرد.

ثبت خودکار شناسه پستی در اپلیکیشن باسلام

در صورت شرکت کردن غرفه‌دار در طرح گیت‌وی پست و عدم مراجعه به دفتر پستی، پس از ثبت مرسوله پستی غرفه‌دار، شناسه پستی (بارکد) آن به‌صورت خودکار در نرم‌افزار «غرفه من» ثبت می‌شود و خدمات مشتریان باسلام ازطریق همین بارکد پاسخگوی مشتریان خود خواهد بود.

مراحل ثبت‌نام و شرکت در طرح:

غرفه‌داران باسلام از سراسر کشور برای شرکت در این طرح و بهره‌مندی از امتیازهای آن لازم است مراحل زیر را انجام دهند:

درخواست حضور در طرح گیت‌وی پست ازطریق پشتیبانی آنلاین سایت باسلام (نام کامل غرفه + نام و نام خانوادگی + شهر غرفه‌دار)

ارجاع پشتیبانی باسلام به واحد لجستیک و پس از بررسی و تأیید درخواست غرفه‌دار، کاربری غرفه‌دار متقاضی در پنل گیت‌وی پست توسط واحد لجستیک باسلام تعریف و ثبت می‌شود و پس از آن توسط نزدیک ترین منطقه پستی، غرفه مذکور فعال می‌گردد.

تولیدکننده (غرفه‌دار) لازم است ابزار و امکانات لازم شامل دسترسی به سیستم رایانه‌ای (کامپیوتر یا لپ‌تاپ یا موبایل و اینترنت و یک دستگاه پرینتر جهت پرینت برگ سفارش مشتری و ترازو برای ثبت وزن نهایی بسته‌بندی سفارش مشتری) برای تحویل به مأمور پستی را فراهم کند.

از لحظه ثبت سفارش توسط مشتری در سایت باسلام، دیتای کامل سفارش مورد نظر را پست منطقه مربوطه روی پنل خود و هم غرفه‌دار در اپلیکیشن غرفه من مشاهده می‌کند و غرفه‌دار پس از سپری شدن زمان آماده‌سازی محصول باید دکمه آماده به ارسال را در اپلیکیشن خود فعال کند تا سریعا مامور پست برای دریافت سفارش و ارسال آن به محل غرفه‌دار مراجعه کند.

شایان ذکر است پیش از ارسال اولین سفارش غرفه‌دار با استفاده از این مدل، لازم است یک جلسه آشنایی با منطقه پستی مربوطه در خصوص آموزش نحوه بسته‌بندی کالاها، ساعت تحویل سفارشات طی روز، نحوه پرینت گرفتن سفارش و نصب آن روی کارتن و استفاده از امکانات پنل برگزار می‌گردد.

منبع: زومیت

1 نظر
  1. باقریان می گوید

    این کار واقعا خوبه
    اصولا فروشگاه هایی که خودشون تحویل سفارش دارن، با مشکلاتی همراه هستند
    اما اینکه باسلام اومده از خود شرکت پست ملی استفاده می کنه واقعا یه امتیاز مثبت هست براش و خیال مشتری ها رو راحت کرده.
    امیدوارم با کد تخفیف باسلام که مثلا توی تخفیف هات هست وقتی اعمال بشه روی هزینه پست هم تاثیر بزاره و کم بشه ازش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.