جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری هتل انجین

توسعه کسب‌وکار استارتاپی که با ۲۰۰ هزار هتل کار می‌کند

استارتاپ هتل انجین(Hotel Engine)، کسب و کاری است که در زمینه فناوری یا تکنولوژی سفر فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این استارتاپ در شهر دنور، مرکز ایالت کلرادو ایالات متحده قرار دارد. این کسب و کار پربازده و قدرتمند در حال حاضر تنها بر یک هدف و مقصد تمرکز دارد که این هدف، تسهیل مدیریت اسکان برای کسب و کارها است. افرادی که تصمیم دارند به مسافرت‌های کاری بروند، می‌توانند در زمینه محل اسکان خود روی این استارتاپ حساب کنند.

سفرهای کاری با استارتاپ هتل انجین

هتل انجین با ارائه خدما ت گوناگون به صنایعی مانند ساختمان‌سازی، حمل و نقل و لجستیک، نفت و گاز، خرده‌ فروشی، بهداشت و درمان و غیره تلاش می‌کند که تا حد امکان، راهکارهایی بهینه و عالی در حوزه رزرو محل اسکان مانند هتل ارائه دهد. راهکارهای این استارتاپ با زمینه‌های کنترل، شفافیت، محاسبه و صدور صورت‌حساب و پشتیبانی در ارتباط است. خدمات هتل انجین به انواع کسب و کارها و شرکت‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌گردد و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

در تیم کاری هتل انجین، متخصصان و علاقمندان فناوری و صنعت هتل‌داری مشغول به کار و فعالیت مداوم هستند. هدف این افراد، بهینه‌سازی فرآیند رزرو هتل و محل اسکان برای کسب و کارهای مختلف و متخصصانی است که قصد رفتن به سفرهای کاری را دارند. این استارتاپ در زمینه هزینه‌ها نیز یک عملکرد عالی از خود به نمایش گذاشته است؛ زیرا تلاش می‌کند که خدمات خود را با ۶۰ درصد هزینه کمتر نسبت به سایر کسب و کارها ارائه دهد.

این شرکت در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را در قالب یک ایده و به عنوان شرکت خواهر تراولرز هیون (Travelers Haven) آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۱۷ به صورت کاملاً رسمی راه اندازی و ثبت شد. سال ۲۰۱۶، سال توسعه هتل انجین به خارج از ایالات متحده بود. سال ۲۰۱۷، اپلیکیشن موبایل و طرح پاداش و جوایز منابع انسانی آغاز شد. در همان سال ایلیا والن، مدیرعامل و بنیان‌گذار هتل انجین توانست جایزه کارآفرین سال را دریافت کند.

سال ۲۰۱۸، این استارتاپ توانست جایزه کسب و کار استارتاپی سال را از اتاق بازرگانی شهر دنور بگیرد. در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) این استارتاپ، دفاتر مرکزی جدیدی را افتتاح کرد و موفق شد که از مرز رزرو یک میلیون اتاق‌شب عبور کند. واحد اتاق‌شب، واحدی است که هتل انجین برای سنجش و اندازه‌گیری میزان اتاق رزرو شده برای یک یا چند شب در نظر گرفته است.

هتل انجین در ۱۸۵ کشور فعال است

بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی هتل انجین، بیش از ۲۵ هزار کسب و کار مختلف از خدمات این استارتاپ بهره می‎‌برند. استارتاپ مذکور در بیش از ۱۸۵ کشور مختلف جهان کار می‌کند. تعداد هتل‌هایی که با هتل انجین همکاری دارند، از مرز ۲۰۰ هزار عدد گذشته است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که ماهیانه بیش از ۱۰ هزار کاربر جدید به کاربران این استارتاپ اضافه می‌شود.

استارتاپ مورد بحث به تازگی دست به اقدامی جدید زد و دور A تأمین مالی خود را برگزار کرد. این دور بعد از ۴ سال کار به صورت بوت استرپینگ (خودراه اندازی) انجام شد. رهبری و مدیریت این دور از تأمین مالی هتل انجین بر عهده تلسکوپ پارتنرز بود. تلسکوپ پارتنرز، شرکتی است که در زمینه سرمایه‌گذاری و سهام فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکو قرار دارد.

با وجود این‌که این کسب و کار نوپا (هتل انجین) از سال ۲۰۱۵ تاکنون به هیچ عنوان تن به تأمین مالی و جذب سرمایه نداده ولی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. در صورتی که ارزش این شرکت را ارزیابی و در مورد آن تحقیق کنید، خواهید دید که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارد و این ارزش مالی برای استارتاپی که به صورت بوت استپریک کار می‌کند فوق‌العاده است. رمز موفقیت و رشد مداوم این شرکت، توسعه گسترده فعالیت‌ها در کشورهای گوناگون است. این کسب و کار تلاش کرد که خیلی زود بازار خود را بین‌المللی کند.

این استارتاپ جوان و فعال با برگزاری دور A از تأمین مالی خود به یک سرمایه قابل قبول و مناسب ۱۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و قصد دارد که از این سرمایه در جهت افزایش خدمات، توسعه کسب و کار به کشورهای مختلف و تسهیل مدیریت اسکان سفرهای کاری استفاده کند. این شرکت می‌خواهد جای پای خود را در بازار کسب و کارهای کوچک و متوسط محکم کند و با استخدام نیروهای جدید و کارآمد به تیم کاری خود انرژی مضاعفی ببخشد.

سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیون دلاری بر هتل انجین

استارتاپ مذکور از طریق برگزاری این دور از تأمین مالی، همکاری خود با تلسکوپ پارتنرز را آغاز کرد. این همکاری قطعاً بر توسعه قابلیت‌های جدید و افزایش کارایی و کارآمدی هتل انجین تأثیر می‌گذارد. هتل انجین، استارتاپی است که با تمام توان از نوآوری و افزایش بهره‌وری پشتیبانی می‌کند.

منابع آگاه بر این باور هستند که این استارتاپ تصمیم دارد که بین ۸۰ الی ۱۰۰ نیروی کاری جدید استخدام کند. گفتنی است که این شرکت برای رشد توانایی‌های نیروهای کاری خود اهمیت و جایگاه خاص و ویژه‌ای قائل است. به همین خاطر در کنار استخدام نیروهای جدید، به آموزش نیروهای فعلی خود اهمیت خاص و ویژه‌ای می‌دهد.

ایلیا والن پس از اتمام دور A تأمین مالی گفت: «افتخار می‌کنم در کسب و کاری فعالیت دارم که ظرف مدت چند سال توانست رشدی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز را تجربه کند. استارتاپ ما با جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری می‌تواند چشم‌اندازی زیباتر و بهتر از گذشته را در برابر خود ترسیم کند. این سرمایه باعث می‌شود که بتوانیم با سرعت و قدرت بیشتری به سمت اهداف خود و برآورده کردن نیازهای روزافزون بازار پیش برویم. مسلماً تجربه‌ها و آموخته‌های شرکت تلسکوپ برای ما بسیار آموزنده و مناسب خواهد بود.» والن علاقه دارد که عضو مهم و تأثیرگذاری در صحنه فناوری و استارتاپ شهر دنور باشد و امیدوار است که این سرمایه بتواند او را در این مسیر یاری کند.

 

مطالب مرتبط :
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.