دلیل شکست ادغام زودشور و لاندراپ

مدیرعامل زودشور:  ۸۰درصد سفارش‌ها در خشکشویی  خودمان انجام می‌شود

بحث ادغام مثل ازدواج می‌ماند، که دو طرف قسمتی از توانایی و داشته‌های‌ خود را در یک کاسه قرار می‌دهند و  با هم پیش می‌روند. این جمله را محمد رهی، بنیانگذار زودشور می‌گوید. «یکی از استراتژی‌های ما برای ماندن در بازار و حذف رقبا، ادغام بود.»

سال ۹۷ با تیم لاندرآپ جلسه‌ای گذاشتند و تصمیم گرفتند ادغام شوند. «خرداد ماه۹۷، ادغام شدیم، اما شهریورماه به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم با هم همکاری کنیم.»

به گفته محمد رهی، ابتدا به‌صورت پایلوت جلو رفتند، اما اختلاف دیدگاه مدیران دو مجموعه باعث شد، نتوانند ادامه دهند، چون به چشم‌اندازی که داشتند، نمی‌رسیدند و ادامه همکاری توجیهی نداشت. الان هر دو تیم به‌شکل جداگانه کار می‌کنند. البته این ادغام تجربه خوبی برای دو طرف بود، چون تجربه‌هایی کسب شد که اگر طرف مقابل نبود، هیچ‌وقت به‌وجود نمی‌آمد.

گویا کسب‌وکارهای آنلاین هم از گرانی بنزین بی‌نصیب نمانده‌اند. دیگر تحویل سفارش از یک نقطه شهر صرفه اقتصادی ندارد. «قبلا سفارش‌های کل تهران را پوشش می‌دادیم و هدف‌مان این بود که زودشور به شهرستان‌ها هم برود. با توجه به شرایط بازار، تصمیم گرفتیم مارکت‌مان را کوچک‌تر کنیم، بنابراین برای کاهش هزینه‌ها یک خشکشویی مجهز در منطقه یک تهران راه‌اندازی کردیم.»

او با بیان اینکه ۸۰ درصد سفارش‌ها در خشکشویی زودشور انجام می‌شود، می‌گوید: «عموم سفارش‌های ما یعنی ۷۰درصد از مناطق یک تا چهار است و ۲۰ درصد هم از مناطق ۴ تا ۸ است. فقط  ۱۰ درصد از مناطق دیگر سفارش داریم.»

شرایط اقتصادی مردم و کم‌شدن درآمدها هم تاثیر مستقیم بر کسب‌وکارهای آنلاین داشته است. «این سرویس قبلا یک نیاز بود، اما الان تبدیل به یک سرویس رفاهی شده است، بنابراین در نظر داریم سرویس‌هایمان در مناطق شمال تهران متمرکز کنیم.»

به گفته محمد رهی، شاید سال گذشته تمام تلاش‌ زودشور ماندن در بازار بود، اما الان به‌دنبال گسترش سرویس‌‌ها در مناطقی است که سفارش بیشتری دارند.

مطالب مرتبط:

زودشور و لاندراپ ادغام شدند
صحبت از یک بازار روبه‌رشد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.