مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در انگلیس افتتاح می‌شود

سامسونگ به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های الکترونیکی دنیا وعده داده است که تا سال ۲۰۲۰ تمام دستگاه‌های آنلاین خود را مجهز به فناوری اینترنت اشیا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی کند. این غول تکنولوژی کره‌ای حالا سرمایه‌گذاری‌های جدید خود را به مرزهای انگلیس نزدیک کرده است.

سرمایه‌گذاری‌های جدید سامسونگ در انگلیس

سامسونگ، به تازگی اعلام کرده است که برای سرمایه‌گذاری روی استعدادهای محلی یک مرکز بزرگ جدید تحقیقات هوش ‌مصنوعی در کمبریج انگلستان احداث می‌کند. در حال حاضر، کمبریج به مرکزی شناخته شده و بین‌المللی برای استعدادهای منحصربه‌فرد در زمینه هوش مصنوعی بدل گشته است. از زمانی که گوگل، دیپ‌مایند (DeepMind) را که دفتر مرکزی آن در این شهر قرار دارد به خود الحاق نمود، شهرت کمبریج نیز دوچندان شده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلستان در مورد این تصمیم می‌گوید: اعلامیه سامسونگ سبب ایجاد شغل‌هایی با‌ ارزش و مهارت بالا می‌شود و استراتژی مدرن صنعت ما، مشوق سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در سراسر کشور خواهد بود. این به منزله یک رأی اعتماد به بریتانیا به عنوان رهبر جهانی در زمینه هوش مصنوعی است. مرکز تحقیقاتی جدید از استعداد‌های مشهور جهانی و توانایی علمی کمبریج بهره‌مند خواهد شد.

وقتی هوش مصنوعی موجب پیشرفت سامسونگ می‌شود

مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در انگلیس به وسیله اندرو بلیک، محقق شناخته شده هوش مصنوعی و مدیر سابق آزمایشگاه کمبریج مایکروسافت افتتاح شده است. او می‌گوید: این مرکز جدید نشان دهنده تعهد ما به پیشرفت هوش مصنوعی است. تحقیقات در زمینه اینترنت اشیا با بهره‌گیری از پتانسیل‌های هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا رفتار انسان را بهتر درک کنیم. همچنین بتوانیم در حوزه‌هایی مانند شناخت احساسات و مرزهای ارتباطات کاربر محور برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی که در نهایت به بهبود زندگی مردم می‌انجامد پیشرفت داشته باشیم.

بلیک درصدد است تا از همکاری دیگر متخصصان برجسته در این زمینه برخوردار شود؛ از جمله پروفسور مایا پنتیچ از کالج امپریال لندن. پنتیچ بیش از ۲۵۰ مقاله فنی در زمینه تجزیه و تحلیل ماشین از حالات چهره، آنالیز حرکات بدن انسان، بررسی سمعی و بصری از احساسات و سیگنال‌های اجتماعی و رابط‌های ماشینی مبتنی بر انسان منتشر کرده است.

مت هان‌کاک متخصص امنیت دیجیتالی، توضیح می‌دهد:

تصمیم سامسونگ برای ساخت یک مرکز جدید تحقیقات هوش مصنوعی در انگلستان، آن هم تنها یک روز بعد از حمایت قوی نخست وزیر از هوش مصنوعی در زمینه خدمات پزشکی، نشان دهنده حمایتی قوی از خلاقیت، نوآوری و روحیه کارآفرینی به حساب است. از طریق این استراتژی صنعتی، ما در تلاش هستیم تا تقریباً یک میلیارد پوند سرمایه گذاری کنیم و انگلیس را به کشور رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی تبدیل سازیم و کمک کنیم تا تمام فرصت‌هایی که این فناوری به ارمغان می آورد، به دست آوریم.

مرکز هوش مصنوعی

سامسونگ بر این باور است که اینترنت اشیا در تلفیق با هوش مصنوعی حجم بسیار بزرگی از داده‌ها را در مورد کاربران و دنیای اطرافمان پدید می‌آورد. سامسونگ در یک بیانیه مطبوعاتی در این مورد نوشته است:

در سال های آینده، تجهیزات اینترنت اشیا با کمک چارچوبی از هوش مصنوعی، مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها را خلق می‌کند که می‌تواند اطلاعات جذابی در مورد زندگی کاربران به دست دهد و آنها را قادر به بهره‌برداری از از سرویس‌های هوشمندی می‌کند که گرایشات شخصی و رفتارشان را بهینه‌سازی کرده استچگونگی ارائه گزینه‌های بهینه‌سازی شده توسط تجهیزات دارای هوش مصنوعی به مصرف‌کنندگان، برای موفقیت تکنولوژی هوش مصنوعی در آینده نزدیک، اهمیت زیادی خواهد داشت.

سامسونگ در نظر دارد تا برای ارائه اکوسیستمی کاربر-محور یک پلتفرم هوش مصنوعی با چارچوب معماری متداول بسازد که نه تنها با سرعتی باورنکردنی می‌تواند در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار گیرد بلکه عمیق‌ترین درک را از چارچوب رفتار و کاربرد فراهم می‌آورد و این فناوری را مفیدتر می‌سازد.

مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در آینده

مرکز جدید سامسونگ در کمبریج به مراکز دیگر در کانادا و روسیه می‌پیوندد. مرکز کانادا در ۲۴ ماه می در تورنتو به مدیریت دکتر لری هک، معاون ارشد تحقیقات سامسونگ در آمریکا افتتاح شد. مرکز سومی هم در ۲۹ ماه مه در مسکو آغاز به کار کرد و قرار است پژوهشگران برتر هوش مصنوعی مانند پروفسور دیمیتری وتروف، پروفسور ویکتور لمپیتسکی در این مرکز بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی تمرکز داشته باشند.

مدیر عامل سامسونگ، هیون‌سوک کیم، می‌گوید: هدف ما این است تا با کمک مراکز جدید هوش مصنوعی و استخدام کارشناسان برجسته در این زمینه، ماهیت بازی را در این صنعت متحول کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.