رونمایی از اپلیکیشن حج و زیارت مسافرز

مراسم رونمایی از نرم‌افزار مسافرز، با هدف ارائه خدمات به زائرین عتبات عالیات ۳۱مردادماه در پارک علم‌فناوری دانشگاه تهران برگزارشد

در مراسم رونمایی از نرم‌افزار مسافرز ، مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت، حسن پلارک، رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات و عالیات، حمیدحسینی، دبیرکل اتاق ایران و عراق،سعید مجتهدی، رئیس اسبق کانون صرافان و احمد لواسانی، عضو کانون صرافان حضور داشتند.

وحید یادروج، بینانگذار استارتاپ مسافرز در ابتدای این مراسم بیان کرد: «کشور در سال ۹۶ و مصادف با بحران‌های ارزی پیش‌روی متقاضیان سفرهای خارج ‌از کشور، اعم از عتبات و سایر کشورها، در زمینه تامین و نحوه تخصیص ارز، با مشکل مواجه شد. ایده اولیه مسافرز بر مبنای ارائه سرویس ارزی برای مسافران خارج از کشورراه‌اندازی شد؛ با این هدف که مسافر ایرانی با عزت و احترام و با قیمت و در زمان مناسب سرویس ارزی موردنیاز را دریافت کند. همچنین با سایر سرویس‌های مشابه دیگر وارد مذاکره شدیم و خدمات را در مسافرز تجمیع کردیم. باتوجه به تحریم‌های وارده به شبکه بانکی کشور، بار انتقال ارز بر عهده صرافان خصوصی است؛ اپیلیکیشن مسافرز، سیستم ارزی را به عنوان وجه تمایزش با سایرین به کمک کانون صرافان راه‌اندازی کرد. ما همچنین به دنبال ارائه سایر سرویس‌ها بر روی اپلیکیشن مسافرز نیز بودیم.»

بنیانگذار اپلیکشین مسافرز مشکلات مسافران خارجی را اینگونه برشمرد:

  • تامین وسیله نقلیه در کشور عراق
  • تبدیل آنی ارز به میزان موردنیاز برای درخواست و قابلیت انتقال بین کاربران مختلف و دریافت ارز در مقصد
  • تامین محل سکونت و به‌ویژه شناسایی موکب‌های خالی در اربعین
  • خرید و رزرو هواپیما و هتل در کشور مقصد
  • تهیه ویزا با کمترین هزینه
  • خرید و رزرو بیمه مسافرتی و شناسایی مراکز خدمات درمانی در اربعین اعم از کلینیک وپاراکیلینیک
  • خرید سیم‌کارت کشور مقصد

یادروج همچنین گفت: «در سال ۹۶  ایرانی‌ها بیش از ۱۰ میلیون سفر به خارج از کشور داشته‌اند و بیش از ۴ میلیون زائر به عراق سفر کرده‌اند. در سال ۹۷ باتوجه به تغییرات قیمت ارز و کاهش زائران باز هم ۳۰ درصد مسافران خارج از کشور را زائرین عراقی تشکیل داد.»

او همچینین گفت: «درعراق هم‌اکنون استارتاپ‌های موفق در زمینه درمان و لجستیک و زنجیره تامین و تاکسی اینترنتی در حال فعالیت هستند. «کریم»، استارتاپ اماراتی‌الاصل فعال در حوزه تاکسی اینترنتی در عراق، با قیمتی حدود ۳.۱ میلیارد دلار توسط شرکت بزرگ اوبر خریداری شده است به همین دلیل زمینه برای همکاری میان استارتاپ‌های ایرانی و عراقی فراهم است.»

بنیانگذار مسافرز گفت: «مسافرز در راستای تامین نیازهای زائرین اربعین، در زمینه خرید هتل و رزرو هواپیما با شرکت علی‌بابا، در زمینه ارائه سرویس‌های سیم‌کارت با آسیاسل و در زمینه رزرو بیمه مسافرتی با دو شرکت مطرح بیمه‌ای وارد مذاکره شده است.»

مسافرز در راستای تامین نیازهای زائرین اربعین، در زمینه خرید هتل و رزرو هواپیما با شرکت علی‌بابا، در زمینه ارائه سرویس‌های سیم‌کارت با آسیاسل و در زمینه رزرو بیمه مسافرتی با دو شرکت مطرح بیمه‌ای وارد مذاکره شده است.
وحید یادروج، بنیانگذار استارتاپ مسافرز

مهدی غضنفری، در این مراسم بیان کرد: «امروز می‌توان به کمک بخش خصوصی، تحریم‌ها را دور زد و فضای نشاط اقتصادی را بر جامعه حاکم کرد. بخش خصوصی هم به مثابه یک نهاد دولتی و هم در قالب گروه‌های دانشجویی و استارتاپی‌‌‌ در جامعه حضور پررنگ دارد. دولت باید برای فعالیت بخش خصوصی نقش تسهیل‌گر و تنظیم‌گر را ایفا کند اما این وظیفه بخش خصوصی است که تهدیدات موجود را تبدیل به فرصت کند.»

وزیر اسبق صمت همچنین اضافه کرد: «کشور در بهترین‌ها سال‌های فروش نفت، ۱۰۰میلیارد دلار از فروش این سوخت درآمد کسب کرده است. در حالی‌که ارزآوری از طریق صادرات غیر نفتی نسبت به صادرات نفتی بسیار کم است؛ ارزآوری از طریق خدمات در دل صادرات غیرنفتی بسیار کم‌تر است. استفاده از فرصت‌های بکر و دست‌نخورده در زمینه ارزآوری از طریق صادرات غیرنفتی، مانند صنعت توریسم باید بسیار متوجه قرار گیرد.»

مروز می‌توان به کمک بخش خصوصی، تحریم‌ها را دور زد و فضای نشاط اقتصادی را بر جامعه حاکم کرد. بخش خصوصی هم به مثابه یک نهاد دولتی و هم  در قالب گروه‌های دانشجویی و استارتاپی‌‌‌ در جامعه حضور پررنگ دارد.
مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت

حمید حسینی در این مراسم، ضمن اشاره به اهمیت توجه به صنعت توریسم بیان کرد: « امروزکشور عراق حدود ۱۰میلیون کاربر اینترنتی دارد. ۴۵درصد این کاربران زیر ۲۵ سال و متوسط سنی جمعیت عراق زیر ۲۰ سال است. در عراق فرصت‌های شغلی زیادی برای پرداختن به کسب‌وکارهای آنلاین وجود دارد و اگر استارتاپ‌های ایرانی به صنعت نرم‌افزاری و آموزشی عراق ورود پیدا کنند موفق و پایدار خواهند بود.»

در عراق فرصت‌های شغلی زیادی برای پرداختن به کسب‌وکارهای آنلاین وجود دارد و اگر استارتاپ‌های ایرانی به صنعت نرم‌افزاری و آموزشی عراق ورود پیدا کنند موفق و پایدار خواهند بود.»
حمیدحسینی، دبیرکل اتاق ایران و عراق

سعید مجتهدی، نیز درباره شرایط اقتصادی اظهار کرد: «صرافان در واقع امین صنوف هستند و در شرایط بد اقتصادی نقش کتک‌خور را ایفا می‌کنند. ما سعی کردیم در مسیر راه‌اندازی اپلیکیشن مسافرز همکاری‌های لازم را انجام دهیم و هدف اصلی ما صرفا تامین ارز مسافرتی نیست بلکه به‌دنبال تولید سامانه تهیه ویزا و مستر کارت منطقه‌ای نیز هستیم.»

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت :«قوانین حوزه ارزی درکشور درگیر برخی تعصبات ناکارآمد و دست‌وپاگیر است که باید برطرف شود. علاوه‌ بر این با وجود منابع فراوان در کشور، استانداردهای لازم برای ارائه به توریسم در بسیاری از زمینه‌ها وجود ندارد؛ دولت باید در حوزه تدوین استانداردها با افراد صاحب طرح و باسخاوت همکاری لازم را به‌عمل آورد.»

سعید مجتهدی، رئیس اسبق کانون صرافان
مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.