وی‌ سیتا، استارتاپ وایز استمپ را خرید

بعد از جذب سرمایه ۱۵ میلیون دلاری وی سیتا حالا یک ابزار بازاریابی ایمیلی هم به تیم خود اضافه کرده است

در این مقاله قصد داریم که از یکی از اقدامات جدید استارتاپ مدیریت کسب و کار وی‌ سیتا صحبت کنیم ولی لازم است که ابتدا کمی با این شرکت آشنا شویم که بدانیم چه کارهایی انجام می‌دهد و چه دردی از انسان‌ها دوا می‌کند.

وی‌ سیتا (vCita)، یکی از اولین اپلیکیشن‌های مدیریت کسب و کار و تعامل با مشتریان است. این کسب و کار با این هدف راه اندازی شد که بتواند به رشد و توسعه کسب و کارهای کوچک و خُرد کمک کند. وی‌ سیتا یکی از بهترین راهکارها و گزینه‌های ممکن برای کسب و کارهایی است که در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارند.

فرض کنید که کسب و کاری دارید و می‌خواهید با استفاده از وی‌ سیتا، یک گام پیشرفت کنید. این استارتاپ ابتدا شیوه و سبک تعامل و ارتباط شما با مشتریان را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. این کسب و کار نوپا، فرصت‌هایی پیش روی مشتریان شما قرار می‌دهد که بتوانند خودشان، هر خدماتی که نیاز دارند را از شما بگیرند.

وی‌ سیتا تمایل ندارد که شما به عنوان صاحب کسب و کار مجبور باشید که به صورت دائم با مشتریان سر و کار داشته باشید بلکه می‌خواهد شما را از چرخه ارائه خدمات خارج کند و به مشتری کمک کند که خودش هر خدماتی که دوست دارد از شما بگیرد. وی‌ سیتا برای عملی ساختن اهداف خود برای کسب و کار شما از وب، موبایل، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرد.

این استارتاپ خلاق و جوان در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد. ایتزیک لوی و اران آتمازگین، این کسب و کار را به راه انداختند و به عنوان یک پلتفرم برنامه‌ریزی و زمان‌بندی آنلاین، خدمات خود را ارائه دادند. پس از گذشت چند سال، این استارتاپ تکامل و توسعه بیشتری پیدا کرد و در قالب یک اپلیکیشن کامل به فعالیت خود ادامه داد.

در این اپلیکیشن، تمام موارد و ابزارهایی که یک کسب و کار کوچک نیاز داشت، دیده می‌شد. کسب و کارهای خرد می‌توانستند با این اپلیکیشن ساده، فرآیند کاری خود را مدیریت کنند و ارتقاء دهند.

در حال حاضر دفتر مرکزی وی‌ سیتا در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا قرار گرفته است. طبق اعلام این شرکت، ۹۷۰ هزار کسب و کار با ۸ زبان مختلف از خدمات وی‌ سیتا استفاده می‌کنند. ۱۸.۴ میلیون نفر و کسب و کار مختلف با این شرکت در ارتباط هستند.

زیاد از اصل ماجرا دور نشویم. خبر اصلی این است که وی‌ سیتا اخیراً یک ابزار بازاریابی ایمیلی به نام وایز استمپ (WiseStamp) را خریداری کرده و در حال آماده‌سازی آن برای فاز بهره‌برداری است. این اتفاق تقریباً چند ماه بعد از برگزاری دور جدید تأمین مالی وی‌ سیتا انجام شد. این استارتاپ در آن دور توانست ۱۵ میلیون دلار جذب کند. وایز استمپ، یکی از استارتاپ باسابقه در زمینه بازاریابی ایمیلی است که سال‌ها پیش فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و اکنون به عنوان یکی از قدرتمندترین استارتاپ‌های فعال در این زمینه شناخته می‌شود.

وی سیتا
مدیرعامل استارتاپ وی سیتا

شرایط خریداری این استارتاپ هنوز اعلام نشده است و مشخص نیست که این دو شرکت با چه قرارداد و شرایطی به توافق رسیده‌اند. البته یک نکته به صورت کامل روشن شده است. وی‌ سیتا، استارتاپ وایز استمپ را به صورت کامل خریداری کرده است؛ یعنی تمام دارایی‌ها، کارکنان، پایگاه مشتریان، فناوری و سایر موارد به صورت کامل و بدون کم و کسر در اختیار وی‌ سیتا قرار می‌گیرد. وایز استمپ دارای یک تیم ۲۰ نفره از کارکنان است که با کوشش کامل فعالیت می‌کنند. این استارتاپ دو مدیر دارد که این دو مدیر هم به وی‌ سیتا خواهند پیوست.

در دو پاراگراف قبل، عنوان کردیم که وایز استمپ، استارتاپ کهنه‌کاری است و به قول معروف «فرزند دیروز نیست» ولی با این حال سرمایه چندانی در طول مدت طولانی کار خود جذب نکرده است. این استارتاپ فقط ۴۰۰ هزار دلار از سرمایه‌گذاران فرشته خود دریافت کرده است. استارتاپ مذکور همیشه تلاش کرده است که بتواند روی پای خودش بایستد و از جذب سرمایه جلوگیری کند و با کوشش فراوان، اکنون در این جایگاه قرار دارد.

وایز استمپ در سال ۲۰۰۹ به دست اورلی ایزاکی، تام پیامنتا، زیویکا اونری و ساشا گیملشتاین تأسیس شد و از آن زمان تاکنون با قدرت به کار خود ادامه داده است. این استارتاپ، کار خود را در زمینه ارائه راهکارهای مبتنی بر ایمیل برای متخصصان خویش‌فرما شروع کرد.

استارتاپ مذکور ادعا می‌کند که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار مشتری دارد که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد و در قبال آن وجه دریافت می‌کند. خود وایز استمپ از عبارت «مشتری دست به نقد» برای توصیف این دسته از مشتریان استفاده می‌کند.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران در تلگرام آی‌چیزها دنبال کنید

بر اساس گزارش وایز استمپ، مشتریان دست به نقد از پلتفرم این استارتاپ برای افزایش مشارکت و تعامل در شبکه‌های اجتماعی، افزایش ریچ (reach) برای کسب و کار و توسعه فروش خود استفاده می‌کنند. البته باید گفت که وی‌ سیتا با این‌که جوان‌تر است ولی مشتریان دست به نقد بیشتری دارد. این شرکت می‌گوید که بیش از ۱۰۰ هزار مشتری دست به نقد در سراسر جهان دارد.

این مشتریان از پلتفرم وی‌ سیتا برای مدیریت زمان، برنامه‌ریزی، پیگیری صورت حساب‌ها، جمع آوری پرداخت‌ها و سامان‌دهی به اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشتریان، از وی‌ سیتا رضایت نسبی دارند.

مدیرعامل و بنیان‌گذار وی‌ سیتا اذعان داشت: «ما از وایز استمپ خواهش کردیم که به تیم ما ملحق شود تا در کنار هم بتوانیم امکان رشد و پیشرفت را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک فراهم کنیم.» اورلی ایزاکی، بنیان‌گذار و مدیرعامل وایز استمپ عنوان کرد: «وایز استمپ در طول سال‌های گذشته همواره تلاش کرده است که شرایط و امکانات لازم را برای رشد کسب و کارهای کوچک فراهم کند. اکنون ما در کنار وی‌ سیتا می‌توانیم اهداف خود را با سرعت و شتاب بیشتری دنبال کنیم.»

مطالب مرتبط:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.