چیلیوری متوقف شد

«چیلیوری به کار خود پایان داد»، این خبر که شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد با انتشار بیانیه رسمی مدیرعامل چیلیوری در توییتر خود، تایید شد.

علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری صبح روز ۲۶ اسفند ۹۶، در توییتر خود خبر از توقف این سرویس آنلاین سفارش غذا در شرایط کنونی داد. این در حالی است که کمتر از ۳ ماه پیش، چیلیوری و ریحون با هدف جلوگیری از فعالیت ناسالم رقیب خود در بازار، با هم ادغام شده بودند.

در بیانیه منتشر شده توسط مدیرعامل چیلیوری، دلیل توقف این استارتاپ چالش‌های سال ۹۸ بیان شده: «با توجه به اینکه چیلیوری خود را از ابتدای فعالیتش برای شرایط سخت آماده کرده بود اما اتفاق‌های سال ۹۸، فراتر از توان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از جمله چیلیوری بوده است.»

در این اطلاعیه مدیران چیلیوری از زحمات ۴.۵ ساله تیم خود تشکر کرده‌اند: «تیم حرفه‌ای چیلیوری، ریحون و سرمیز، که به کار تک تک آنها افتخار می‌کنیم، تلاش شبانه‌روزی خود را در ماه‌های اخیر نیز ادامه داده‌اند. شروع بحران کرونا باعث افت ۷۰ درصدی میزان سفارش آنلاین غذا شده است و مجبور شدیم مذاکره برای جذب سرمایه جدید را به پایان این شرایط موکول کنیم.»

مدیرعامل چیلیوری یکی دیگر از دلایل توقف این استارتاپ را فعالیت انحصارگرایانه اسنپ‌فود، در بازار سفارش آنلاین غذا می‌داند. در این اطلاعیه با اشاره به تلاش‌های چند ساله چیلیوری برای جلوگیری از این رفتار رقیب خود، آمده است: « در دوسال گذشته چیلیوری بخش بزرگی از انرژی  هزینه خود را به جای تمرکز روی کسب‌‌وکار صرف خنثی‌سازی اقدامات انحصارگرایانه رقیب کرد که با رقابت ناسالم خود جلوی همکاری رستورانها با چیلیوری را می‌گرفت. این انحصار‌طلبی با شکایت چیلیوری در شورای رقابت محکوم شد؛ اما متاسفانه به دلیل نبود رگولاتور و شرایط رقابتی سالم، این روش انحصارگرایانه حتی در این شرایط بحرانی هفته‌های اخیر نیز ادامه داشته است.»

در پایان این بیانیه، آمده است که مدیران چیلیوری مسئولیت اشتباهات خود را در عدم موفقیت این سرویس می‌پذیرند و هیات مدیره و تمامی سهامداران شرکت به تعهداتشان نسبت به تیم و همه همکاران تجاری خود پایبند هستند.

چیلیوری در حالی تصمیم به توقف کسب‌وکار خود گرفته است که به‌تازگی بخش سوپرمارکت چیلیوری را راه‌اندازی کرده و در برنامه‌های آینده خود اعلام کرده بودند که قرار است چیلیوری را به یک مرکز برای دستیابی به کالاها و سرویس‌های آنلاین تبدیل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.