کرونا و استارتاپ‌هایی برای ارتباط تصویری با پزشکان

اگر شک کرده‌اید که علائمی از سرماخوردگی یا  آنفلوآنزا دارید می‌توانید اول این استارتاپ‌ها را امتحان کنید

این روزها کرونا و هراس مبتلا شدن به آن همه را دچار یک دغدغه جدی کرده است. اینکه آیا ما کرونا داریم یا نه! حتی کاربران توییتر به شوخی صحبت از خودکروناپنداری هم می‌کنند. خبرهای زیادی که مدام از توییتر و تلگرام درباره کرونا می‌خوانیم، آموزش‌هایی که درباره علایم ابتلا به آن داده می‌شود و صحبت‌هایی که درباره موزی‌ بودن و پنهان کاری این ویروس می‌شود باعث شده تا از یک طرف بخواهیم بدانیم آیا ما مبتلا شده‌ایم یا نه و از طرف دیگر می‌ترسیم به دلیل یک حساسیت نابه‌جا و مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ خودمان و اطرافیان‌مان را بیشتر در معرض این ویروس خطرناک قرار دهیم. در این مطلب می‌خواهیم چند استارتاپ را معرفی کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید بدون مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و از طریق ارتباط تصویری با پزشکان؛ درباره وضعیت سلامت خود و همچنین خطر کرونا برای ان بیشتر بدانید.

سلامت بدون مرز

سلامت بدون مرز سامانه‌ای است که ارتباط بین بیمار و پزشک  به‌صورت صوتی، تصویری و همچنین به‌صورت چت برقرار می‌کند. به این ترتیب که بیمار در پروفایل پزشک از میان زمان‌های خالی اعلام شده توسط پزشک زمان مورد نظر خود را رزرو کرده و هزینه ویزیت را پرداخت می‌کند. در زمان مقرر مشاوره به‌صورت آنلاین صورت گرفته و دستورات پزشکی برای بیمار ارسال می‌شود. این استارتاپ توسط دکتر بابک عطار، دکتر سهیل مهدی‌پور، میلاد مصطفی راه‌اندازی شده است.

رسا

استارتاپ رسا، خدمات خود را در قالب برقراری یک ارتباط تلفنی ناشناس بین پزشک و بیمار ارائه می‌دهد. به این صورت که بیمار شماره تماس ۰۲۱۷۴۴۷۱۱۱۱ را شماره گیری کرده و کد مربوط به پزشک مورد نظر خود را وارد می‌کند. سپس بدون آنکه شماره پزشک در اختیار بیمار قرار گیرد بیمار می‌تواند با پزشک ارتباط تلفنی نیز برقرار کند و به صورت مستقیم با او صحبت نماید. بیماران می‌توانند براساس زمان‌هایی که پزشکان برای پاسخگویی در سامانه اعلام کرده‌اند با شماره‌گیری کد هر پزشک با او ارتباط برقرار کنند. این استارتاپ توسط سروش حسینعلی‌پور و علیرضا میرزرگر راه‌اندازی شده است.

مدیکال

مدیکال یک پلتفرم در قالب وب سایت و اپلیکیشن برای ارائه و دریافت مشاوره آنلاین از پزشکان است. به عبارت بهتر در استارتاپ مدیکال امکان برقراری ارتباط زنده و تصویری با پزشکان، بدون هیچ محدودیتی در زمان و مکان فراهم شده است. این استارتاپ توسط مجتبی بهنام راه‌اندازی شده است.

اچپن

اچپن یک استارتاپ خدمات بالینی است. ارتباط اچپن با پزشکان و پرستاران به‌صورت مستقیم نیست. در این پلتفرم کاربران  درخواست‌های خود را ثبت کرده و سپس درخواست‌ها به مراکز ارائه خدمات درمانی نیز ارجاع داده می‌شود. اچپن با مراکز درمانی و هوم‌کر قرارداد بسته است و از طریق آن‌ها پزشک و یا پرستار نزد کاربر خواهد رفت.

زوپ

زوپ یکی دیگر از استارتاپ‌های نوبت‌دهی آنلاین و مشاوره پزشکی است. یکی از سرویس‌های این استارتاپ ویزیت ویدیویی با پزشک است. به این معنا که بیمار می‌تواند با پزشک یک ارتباط تصویری با بهترین کیفیت داشته باشد؛ زیرا زوپ این سرویس را بر پایه زیرساخت اینترنت ایران توسعه داده است.  اگر بیمار نخواهد این ویزیت را به‌صورت تصویری انجام دهد، این سرویس تبدیل به یک ارتباط صوتی خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد

دورکاری و ریزش مشتری: استارتاپ‌ها در برابر کرونا

هاسپیتل

اپلیکیشن هاسپیتل یک برنامه مشاوره پزشکی تلفنی است. این سامانه در هر ساعت از شبانه روز با پزشکان متخصص در هر زمینه‌ای به صورت تلفنی به کاربران مشاوره می‌دهد.

پزیکاتو

پزیکاتو یک استارتاپ حوزه سلامت است که امکان درخواست پزشک یا پرستار در محل را برای بیماران فراهم می‌کند. خدمت دیگری که پزیکاتو ارائه می‌دهد ارتباط با پزشک به‌صورت تصویری و متنی است. اگر دارویی که پزشک تجویز کرده است باعث بروز حساسیت‌هایی برای بیمار شده باشد، بیمار می‌تواند از طریق این راه ارتباطی با پزشک ارتباط گرفته و مشکل خود را مطرح کند. این استارتاپ توسط مصطفی بهمن آبادی راه‌اندازی شده است.

دکتر ساینا

سامانه دکتر ساینا امکان گفت‌وگو و مشاوره تلفنی با بهترین متخصصین را برای کاربران فراهم می‌کند.

اوداک

استارتاپ اوداک ارتباط آنلاین بین پزشک و  بیمار را به آنلاین فراهم می‌کند.  همچنین اوداک خدماتی چون ارتباط متنی با پزشک و در صورت نیاز ارسال مدارک و تصاویر برای پزشک و نیز ارسال صوت در صورت دشواری در نوشتن را هم نیز ارائه می‌دهد.

همراه سلامت

سامانه همراه سلامت نیز خدمات پزشکی از راه دور (تله مدیسین) را به کاربران ارائه می‌دهد. بیماران می‌توانند بدون اینکه به بیمارستان‌ها مراجعه کنند از طریق این سامانه بدون نیاز به ملاقات حضوری با پزشک یا سایر متخصصین حوزه سلامت ارتباط برقرار کنند.

اگر استارتاپ دیگری می‌شناسید که می‌تواند در این شرایط به مردم در این زمینه کمک کند لطفا به ما اطلاع دهید تا به این لیست اضافه کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.