افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم در قرنطینه

  گزارش فیلیمو از تغییر رفتار کاربران این پلتفرم در روزهای شیوع ویروس کرونا

با ورود ویروس کرونا به کشور و خانه‌نشین شدن مردم، باعث شد تا رفتارهای آن در مسائل مختلف تغییر کند. آن‌ها برای حفظ روحیه و انرژی خود به‌سراغ فیلم و سریال و انیمیشن‌ها رفتند.

به‌گزارشی که فیلیمو از تغییر رفتارهای کاربران خود تهیه کرده است، در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته، رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان می‌دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم­‌های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی­‌مان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.

همچنین در این گزارش آمده است که کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند، بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راه­‌حل­‌ها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته فیلیمو اعتقاد دارد که انتشار فیلم­‌های مهمی مثل مطرب در روز ۲۸ اسفند، هم در ثبت چنین رکوردی بی­‌تاثیر نیست.

بر اساس گزارش فیلیمو از تغییر رفتار کاربران ، خانواده‌ها در یک ماه گذشته، یعنی در بازه‌ی زمانی ۷اسفند تا ۱۵ فروردین، از طریق تلویزیون­‌های هوشمند در خانه فیلم تماشا کرده‌­اند. همچنین نسبت به ماه گذشته، تماشا در صفحه‌ نمایش‌های بزرگ، ۳۵درصد افزایش پیدا کرده است و این یک تغییر رفتار بزرگی است.

در این گزارش آمده است که در رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه، کاربران فیلیمو علاقه بیشتری به ۵ دسته‌­بندی انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه نشان دادند. همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

مطالب مرتبط: فیلیمو و نماوا از انجمن صنفی شرکت‌های ویدیویی کناره‌گیری کردند

ما در قرنطینه می­‌خندیم پس هستیم!

یکی از اطلاعات جالبی که می‌­تواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلم‌­ها و سریال‌هایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص داده­اند.

طبق بررسی‌های فیلیمو در بین فیلم‌­های ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشته‌­اند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمت‌های پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان ۱۴۰۰″، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمت­‌های ۳ و ۴ سریال “هم­گناه” هستند. این ترکیب نشان می­‌دهد که فیلم­‌های خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند.

در گروه فیلم­‌ها و سریال‌­های خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشن‌­های پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد.

بررسی جدید فیلیمو نشان می‌­دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن “یخ‌زده ۲″، انیمیشن “سگ‌­های نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بوده‌­اند. “شیوع” فیلمی واقع­‌گرا درباره همه­‌گیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابه‌­اش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است که گزارش بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، درباره تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها تهیه شده است. هیچ کس نمی­‌داند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، اما همه ما می­‌دانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم.

اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران را در سایت آی‌چیزها بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.