هوش مصنوعی به کمک خدمت رسانی به مشتریان میآید
تحقیقات نشان میدهد ۵۵ درصد از شرکت های جاافتاده، یا در زمینه قابلیتهای هوش مصنوعی سرمایه گذاری کردهاند، یا درنظر دارند تا سال ۲۰۲۰ این کار را انجام دهند.
پیش بینیها نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۰، تجربه مشتری، از قیمت و کیفیت محصول نیز پیشی بگیرد و وجه تمایز اصلی برند قلمداد گردد اما یکی از چالشهای عمده که اکنون رهبران با آن روبرو هستند، انتظارات روبه رشد مشتریان است.
بنابر اظهارات خود مشتریان در مطالعهای که توسط CMO صورت گرفت، مهمترین ویژگی یک خدمت خوب برای مشتریان، عبارت است از کوتاهترین زمان ممکن در پاسخ.
مقالههای مرتبط:
فروشندگان و مشتریان منتظر این تغییرات باشند
شخصی سازی خرید با اینترنت اشیا در چین ممکن شد
گفتگو با محمدرضا بهمنی در مورد غفلت صاحبان کسبوکار از اهمیت بهرهگیری از هوش مصنوعی در افزایش فروش
پیشرفت در فناوری ابر و هوش مصنوعی، محرک اصلی این تحول بنیادین در رفتار مشتری است. مشتری امروزی گزینههای متعدد و برخوردار از قابلیتهای دیجیتالی و هوش مصنوعی در پیش روی خود دارد و میتواند با استفاده از آنها و با استفاده از گپ مستقیم یا رسانههای اجتماعی به برقراری ارتباط بپردازد.
علاوهبراین، نحوه تعامل کسب وکارها با این مشتریان میتواند بر موفقیت شان اثرگذار باشد و در این میان، فناوری ابر توانسته است پتانسیل سرعت، نوآوری و قابلیتهای جهانی را بالفعل نماید.
خدمات مشتری برخوردار از هوش مصنوعی (همچون راهکارهای مرکز ارتباط گوگل که مبتنی بر هوش مصنوعی است)، قرار است با همکاری Mitel، خدمات مشتری را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. به عبارت دیگر، نحوه تعامل کسب وکارها با مشتری و مشغول کردن آنان، متحول خواهد شد.
گوگل با مهار ترکیبی از توانایی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، عامل مجازی (Virtual Agent) را متحول ساخته است.
در واقع پاسخ به درخواستها شتاب گرفته و به صورت خودکار انجام میشوند و مشتریان نیز میتوانند راهکارها و گزینههایی را که نیاز دارند، به سرعت دریافت نمایند.
گفتنی است عامل مجازی با استفاده از پردازش زبان طبیعی، به صورت بلادرنگ متوجه میشود مشتریان چه میگویند یا مینویسند و به آنها پاسخ میدهد.
در این میان، خدماتی همچون Agent Assist نیز به عامل مجازی کمک می کنند تا کار خود را دقیق تر انجام دهد و بدین ترتیب، سبب ارتقای تجربه مشتری گردد.
منبع: ایتنا