افزایش 65 درصدی تماشای آنلاین فیلم در قرنطینه
گزارش فیلیمو از تغییر رفتار کاربران این پلتفرم در روزهای شیوع ویروس کرونا
با ورود ویروس کرونا به کشور و خانهنشین شدن مردم، باعث شد تا رفتارهای آن در مسائل مختلف تغییر کند. آنها برای حفظ روحیه و انرژی خود بهسراغ فیلم و سریال و انیمیشنها رفتند.
بهگزارشی که فیلیمو از تغییر رفتارهای کاربران خود تهیه کرده است، در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته، رشدی در حدود 65 درصد داشته است. این رشد نشان میدهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرمهای آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگیمان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.
همچنین در این گزارش آمده است که کاربران فیلیمو در روزهای 23 و 28 اسفند، بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راهحلها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته فیلیمو اعتقاد دارد که انتشار فیلمهای مهمی مثل مطرب در روز 28 اسفند، هم در ثبت چنین رکوردی بیتاثیر نیست.
بر اساس گزارش فیلیمو از تغییر رفتار کاربران ، خانوادهها در یک ماه گذشته، یعنی در بازهی زمانی 7اسفند تا 15 فروردین، از طریق تلویزیونهای هوشمند در خانه فیلم تماشا کردهاند. همچنین نسبت به ماه گذشته، تماشا در صفحه نمایشهای بزرگ، 35درصد افزایش پیدا کرده است و این یک تغییر رفتار بزرگی است.
در این گزارش آمده است که در رشد 65 درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه، کاربران فیلیمو علاقه بیشتری به 5 دستهبندی انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه نشان دادند. همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند 97، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی 582 درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی 863 درصد افزایش پیدا کرده است.
مطالب مرتبط: فیلیمو و نماوا از انجمن صنفی شرکتهای ویدیویی کنارهگیری کردند
ما در قرنطینه میخندیم پس هستیم!
یکی از اطلاعات جالبی که میتواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلمها و سریالهایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص دادهاند.
طبق بررسیهای فیلیمو در بین فیلمهای ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشتهاند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمتهای پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان 1400″، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمتهای 3 و 4 سریال “همگناه” هستند. این ترکیب نشان میدهد که فیلمهای خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند.
در گروه فیلمها و سریالهای خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی 7 تا 29 اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشنهای پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد.
بررسی جدید فیلیمو نشان میدهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی 7 اسفند تا 15 فروردین به ترتیب انیمیشن “یخزده 2″، انیمیشن “سگهای نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بودهاند. “شیوع” فیلمی واقعگرا درباره همهگیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابهاش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.
گفتنی است که گزارش بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی 7 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به 7 اسفند، درباره تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها تهیه شده است. هیچ کس نمیداند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا میکند، اما همه ما میدانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم.