نامه۲۷ کسب‌وکار بزرگ کشوربه وزیر صمت: زودتر انتخابات را برگزار کنید

شرکت‌های فعال اکوسیستم استارتاپی کشور طی نامه‌ای از وزیر صمت درخواست کرده‌اند تا به‌منظور جلوگیری از اختلافات بیشتر در میان اعضا، انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی هر چه زودتر برگزار شود.

در این نامه شرکت‌های بزرگ و کوچک اقتصاد دیجیتال ایران از رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور درخواست کرده‌اند تا انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شود.

در متن نامه آمده در جلسه مورخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ هیات عالی نظارت مقرر شده که انتخابات اتحادیه باید ظرف یک ماه آینده برگزار شود، اما پس از گذشت ۲ ماه هنوز این مصوبه توسط دیبرخانه ابلاغ هم نشده چه رسد به اینکه انتخابات برگزار شود.

در این نامه ذکر شده که انتخابات اتحادیه باید پیش از این برگزار می‌شده و عدم انجام آن استنکاف بارز از قانون است.

در بخشی از این نامه عنوان شده بیشتر اعضای فعلی اتحادیه را اشخاص علی البدل و ترمیمی تشکیل می‌دهند و به‌منظور جلوگیری از بروز اختلاف میان اعضا هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

اخیرا انتشار مطلبی از کانال‌های رسمی اتحادیه حواشی ایجاد کرد. موضوع مربوط به مطلبی بود با این مضمون که دیجی‌کالا با فروش دخانیات در پلتفرم خود قانون گریزی می‌کند، اما اسنپ قانون مدار است. انتشار این پست در صفحه اینستاگرام اتحادیه دو بازیگر بزرگ تجارت الکترونیک ایران را در مقابل هم قرار داد. موضوعی که با واکنش مدیرعامل اسنپ روبرو شد و روز گذشته مدیرعامل تپسی از عضویت در هیات مدیره اتحادیه استعفا داد. دیجی‌کالا نیز اعلام کرد فروش دخانیات از طریق سوپرمارکت‌ها بر بستر پلتفرم “جت” این شرکت و آن هم به صورت قانونی با احراز هویت انجام می‌شود.

دانلود  PDF نامه 

 

 

 

منبع:استارتاپ۳۶۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.