در شمال می توانید با هر قیمتی، ویلا، سوئیت یا اقامتگاه رزرو کنید

رزرو و اجاره ویلا در شمال، همیشه یکی از اولین گام‌ها برای سفر به این بخش رویایی کشور عزیزمان بوده است. داشتن یک سرپناه و اقامتگاهی که بتوانید ساعاتی از روز را در آن بگذرانید اهمیت دارد. شاید شما در جستجوی ویلایی باشید که تمام مدت با همراه همسفران خود در آنجا مستقر بوده و به بازی و تفریح مشغول باشید.

کسانی که محل اقامت را تنها برای ساعات خواب و استراحت می‌خواهند در واقع در جستجوی یک جای ارزان قیمت بوده و ترجیح می‎دهند که بودجه سفر خود را برای گشت و گذار هزینه کنند. اما دسته دوم قصد دارند که بیشترین اوقات را در محل اقامت خود گذرانده و بنابراین کیفیت ویلا برایشان اهمیت بیشتری دارد. خبر خوب این است که در شمال همه سلیقه‌ها تامین شده و برای هر مسافری جا هست و شما در شمال می توانید با هر قیمتی، ویلا، سوئیت یا اقامتگاه رزرو کنید.

روش شما برای رزرو ویلا چیست؟

هنگامی که به شمال می‌روید در کجا اقامت می‌کنید و چگونه ویلای مناسب را پیدا می‌کنید؟ برخی از افراد پاسخ این پرسش را به درست نمی‌دهند زیرا برای رزرو مکان مورد نظر خود از قبل برنامه‌ریزی نکرده و به شیوه هر چه پیش آید خوش آید، به شمال که رسیدند، مکانی را برای اقامت پیدا کرده و آن را اجاره می‌کنند.

اما این روش، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد زیرا بر طبق این روش، شما نمی‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مکان را از نظر قیمت و کیفیت بیابید و ناگزیر هستید که به چند جا سر بزنید تا بتوانید از میان گزینه‌های محدود یکی را انتخاب کنید. در این حالت اگر هسمفرانتان خسته و یا گرسنه باشند، فشار روی شما برای انتخاب اقامتگاه بیشتر می‌شود و قطعا نخواهید توانست بهترین جا را پیدا کنید.

شمال به همه تعلق دارد

شمال ایران بخشی از کشور است که به همه نوع مسافری تعلق دارد. هر چند که سفر به شمال به ویژه در تعطیلات باعث شلوغی شهرها شده و گاهی حضور بیش از حد مسافران مردم محلی را خسته می‌کند، اما واقعیت این است که مردم خونگرم شمال پذیرای هر نوع مسافری، با هر بودجه و هزینه‌ای هستند.

شاید در سفرهای شمالی خانواده‌هایی را دیده باشید که در فضای سبز پارک‌ها چادر زده‌اند و عده‌ای در ویلاهای ارزان اقامت می‌کنند. دسته‌ای دیگر نیز هستند که برای سفر به شمال به دنبال ویلای لوکس می‎گردند. شمال به همه این افراد تعلق دارد و برای همه در شمال جا هست.

ویلاهای لاکچری و گران قیمت برای افراد سخت پسند

افراد سخت‌پسند ترجیح می‌دهند که هزینه زیادی را برای اقامت خود صرف کنند و برای سفر یک ویلای گران قیمت را انتخاب کنند. ویلاهایی وجود دارد که مناسب این افراد هستند و معمولا مساحت زیادی داشته، دارای باغچه و فضای سبز بزرگ، استخر، سونا و امکانات تفریحی متنوع هستند.ویلاها و سوئیت های لب دریا در رامسر و شمال از این نمونه ویلاها هستند.

این ویلاهای لاکچری که بیشتر مناسب سفرهای گروهی پرجمعیت هستند، دارای چندین اتاق خواب و اتاق نشیمن بزرگ بوده، در بسیاری از آنها میز بیلیارد وجود دارد، پذیرای حیوانات خانگی شما هستند و امکانات زیادی دارند که یک اقامت راحت را برای شما در سفرتان فراهم می‌کنند. برای انتخاب و رزرو چنین ویلاهایی می‌توانید به سایت جاباما رفته و در آنجا از میان گزینه‌های مختلف، بهترین ویلا را برای خودتان انتخاب و رزرو کنید.

سوئیت های اجاره ای مناسب چه افرادی است؟

گروهی از مسافران سوئیت‌های کوچک را برای اجاره می‌پسندند. سوئیت‌ها معمولا خانه‌هایی با مساحت کم هستند که برخی از آنها دارای اتاق خواب جدا نبوده و بعضی دیگر تنها یک اتاق خواب جدا دارند. این واحدهای اقامتی کوچک، مناسب سفرهای دوستانه جوانان یا خانواده‌های کم جمعیت است که نیاز چندانی به اتاق خواب‎های مجزا برای اقامت ندارند.

باید توجه کرد که چنین سوئیت‌هایی از نظر هزینه نیز در مقایسه با ویلاهای لاکچری ارزان‌تر هستند و برای سفرهای اقتصادی مناسب به نظر می‌رسند. اگر یک سوئیت را برای سفر اجاره کنید، اقامت در آن مکان کوچک در طول روز برایتان سخت می‌شود. بنابراین معمولا کسانی در سوئیت‌ها اقامت می‌کنند که قصد گشت و گذار در شهرها و محیط طبیعی شمال را داشته و ساعات زیادی را در منزل نمی‌مانند. این افراد ترجیح می‌دهند تفریحاتی در خارج از منزل داشته باشند و سوئیت خود را تنها به عنوان جای خواب در نظر بگیرند.

زندگی در خانه های ویلایی روستایی را تجربه کنید

شاید از آن دسته افرادی باشید که سفر به دل طبیعت و با شرایط بومی و روستایی را تجربه کنند. خبر خوب این که در شمال خانه‌های روستایی و ویلایی زیادی وجود دارند که چنین موقعیتی را برای شما فراهم می‌آورند. شما می‌توانید در یک خانه روستایی دنج و آراسته، که امکانات کامل اقامتی را دارند، یک سفر کاملا بکر و منحصر به فرد را تجربه نمایید.

این خانه‌های روستایی که عمدتا در بخش‌های دست نخورده و کم جمعیت شمال قرار دارند و معمولا به کوه نزدیک هستند یا در محیط کوهستانی واقع شده‌اند، فضای فوق‌العاده‌ای را برای مسافران ایجاد می‌کنند. شما در اینجا با صدای پرندگان جنگلی و مرغ و خروس‌های محلی در هوای تمیز از خواب برمی‌خیزید و می‌توانید یک صبحانه عالی نظیر کره و عسل و تخم مرغ محلی را نوش جان کنید. در میان چنین ویلاهایی می‌توانید جاهایی را پیدا کنید که برای شما غذای محلی آماده کنند و به این ترتیب بتوانید از محصولات تازه و ارگانیک نیز لذت ببرید.

اقامتگاه های بوم گردی، جایی برای عاشقان طبیعت محلی

اقامتگاه های بوم گردی نوع دیگری از واحدهای اقامتی هستند که شما می‌توانید در شمال آنها را اجاره کرده و در آنها اقامت کنید. این مکان‌ها که بنا به سلیقه صاحبان آن به شکل‌های مختلفی دکوراسیون می‌شوند، از نظر کیفی، تا حدی با ویلاها و سوئیت‌ها تفاوت دارند. بعضی از اقامتگاه های بوم گردی شبیه به خانه‌های افراد محلی بوده که برای پذیرایی از مسافران، طراحی شده است. این خانه‌ها با معماری محلی، شبیه به خانه‌های روستایی هستند با این تفاوت که بوم گردی ها زیر نظر وزارت گردشگری بوده و نظارت بیشتری بر آنها اعمال می‌شود.

علاوه بر این اقامتگاه های بوم گردی، معمولا یک مجموعه واحد اقامتی هستند که به شکل‌های مختلف وجود دارند. ممکن است به صورت کلبه‌های مجزا طراحی شده باشند و یا واحدهایی در یک آپارتمان و خانه روستایی باشند و یا مانند خانه‌های قدیمی، از مجموعه اتاق‌هایی دور یک حیاط تشکیل شده باشند. این اقامتگاه  ها با شکل‌های مختلف و متنوع خود، می‌توانند آرزوی بسیاری را در سفر به طبیعت بکر و محلی برآورده کنند و آنها را با مناظر و تصاویری مواجه کنند که بیشتر در فیلم‌های مستند می‌توان دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.