استارتاپهای رسانهای نیازمند سرمایه را بشناسید
رویداد آنلاین جذب سرمایه حوزه رسانه، صبح امروز با حضور ۷ استارتاپ این حوزه برگزار شد
این رویداد به همت روزنامه همشهری و سامانه تامین مالی و سرمایهگذاری کارن (به عنوان مشاور و مجری رویداد) و به منظور شناسایی استارتاپهای رسانه برای جذب سرمایه و ورود به مرکز نوآوری رسانه همشهری برگزار شد.
در این رویداد علی کدخدازاده عضو هیئت مدیره موسسه همشهری، فعالسازی مرکز نوآوری همشهری را از اصلیترین و اساسیترین دغدغههای هیئت مدیره این موسسه خواند و در برشمردن حوزههای موضوعی برای استارتاپهایی که میتوانند در مرکز نوآوری وارد شوند، به حوزههای محتوا، لجستیک، هوش مصنوعی، بلاک چین، پردازش متن کاوی، دیجیتال مارکتینگ و دستهبندی اطلاعات اشاره کرد.
خلاصه کتاب با بوکارو: سرمایه موردنیاز ۲۱۲ میلیون تومان
اولین تیم ارائه دهنده در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه «بوکارو» بود.
محصول استارتاپ بوکارو یک پلتفرم خلاصه کتاب است. در این سرویس، کاربران میتوانند کتابهایی اعم از داستانی، غیرداستانی و تاریخی را به طور خلاصه، مطالعه کنند.
بوکارو سعی دارد به یک دانشنامه خلاصهگو تبدیل شود.
سرمایه مورد تقاضا این استارتآپ ۲۱۲ میلیون تومان در ازای ۱۵ الی ۲۰ درصد سهام اعلام شد.
تاکسیبورد رسانهای در تاکسیها که 2.7 میلیارد تومان میخواهد
دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه استارتآپ «تاکسیبورد» بود که محصول خود را، رسانه تبلیغاتی نوین در داخل تاکسی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتآپ ۲.۷ میلیارد تومان است برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی. ویژگی منحصر به فرد این محصول، نصب مانیتور ۱۰ اینچی در پشت صندلی راننده است که از طریق آن محتوای تولیدی تیم به همراه تبلیغات مکان محور نمایش داده خواهد شد.
ویژگی دیگر این محصول، استفاده مفید از زمان برای مسافران، استفاده از ویدئو برای نمایش و تبلیغات تمام جنبههای یک کالا، امکان گزارشگیری آنلاین از میزان بازدیدها و امکان بخشبندی مشتریان برای تبلیغات است.
گراف بیارتباط با رسانه اما نیازمند 4 میلیاردتومان سرمایه!
استارتآپ «گراف» سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که تولیدکننده نرمافزارهایی به سفارش مشتری و ارائهدهنده راهکارهای نرمافزاری مبتنی بر بستر مدیریت فرآیندهای سازمانی است.
این استارتاپ، ماموریت خود را تولید زیرساخت بومی مدیریت فرایندهای کسب و کار (BPMS) اعلام کرد. میزان سرمایه درخواستی این طرح، ۴ میلیارد تومان در ازای ۱۸ درصد سهام است.
رایبرد و مدیریت ابری محتوا: نیازمند یک سرمایه ناقابل 500 میلیون تومانی
استارتآپ «رایبرد» چهارمین طرحی بود که محصول خود را سامانه مدیریت ابری محتوای نمایشگرها معرفی کرد.
ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاعرسانی یکپارچه، هوشمند و هدفمند و تبدیل شدن به رسانهای اثربخش برای کسب و کارها و سازمانها، خدمت اصلی این طرح است. رایبرد تقاضای مالی خود را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
ویدابیا که ترجمه و صداگذاری ویدئویی میکند: 850 میلیون سرمایه در ازای 18درصد سهام
پنجمین استارتآپ «ویدابیا» بود که محصول خود را، پلتفرم آنلاین ترجمه و صداگذاری ویدیو به زبان فارسی معرفی کرد. این استارتاپ به ارائه خدمات دوبله و صداگذاری آنلاین میپردازد.
سرمایه مورد تقاضا این استارتآپ ۸۵۰ میلیون تومان در ازای تخصیص ۱۸ درصد سهام است.
پردازش متن فارسی با واکاویک: 20 درصد سهام دربرابر 1.5 میلیاردتومان
واکاویک ششمین طرح ارائه شده این رویداد بود که محصول خود را سرویس پردازش متن فارسی معرفی کرد.
ماموریت این استارتاپ ارائه پلتفرم تبلیغاتی و اطلاع رسانی یکپارچه، هوشمند و هدفمند و تبدیل شدن به رسانهای اثر بخش برای کسب و کارها و سازمانها است. واکاویک متقاضی 1.5 میلیارد تومان سرمایه در ازای ۲۰ درصد سهام است.
تعامل تولیدکننده و سفارشدهنده محتوا با الوکانتکت که 1 میلیارد پول میخواهد
هفتمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه رسانه، «الوکانتنت» بود که یک پلتفرم تولید محتوای متنی و الکترونیکی برای برقراری تعامل پویا بین تولیدکنندگان و سفارشدهندگان محتوا است.
این استارتاپ با تکیه بر سه اصل تولید محتوای باکیفیت، تحویل محتوا در زمان تعیین شده و مقرون به صرفه بودن خدمات، به تولید محتوای متنی و الکترونیکی میپردازد.
درخواست سرمایه این طرح ۱ میلیارد تومان در ازای ۱۵ درصد سرمایه عنوان شد.