درانتظار تامین سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی استارتاپ های یک رویداد

 معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد:  استارتاپ‌های حاضر در رویداد «جذب سرمایه اینترنت اشیا» به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند 

در ادامه سلسله نشست‌های دوشنبه‌های استارتاپی، سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد رویدادی حضوری و آنلاین را برای جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا برگزار کرد. در رویداد رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا کارن کراد ، ۶استارتاپ فعال در این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، به صورت آنلاین برای ۱۸۸ کاربر که شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد می‌شوند، ارائه دادند.

علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در ابتدای این رویداد خبر از استفاده برخی از استارتاپ‌های سه رویداد گذشته از طرح هم‌سرمایه‌گذاری داد و اعلام کرد که  استارتاپ‌های حاضر در رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند و در صورت ورود عامل‌های سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی هم در قالب هم‌سرمایه‌گذاری در پروژه سرمایه‌گذاری خواهدکرد.

او در ادامه رویداد رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا کارن کراد ؛ اضافه کرد: «آرزو داریم که استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران از این رویداد نتایج مثبت بگیرند. این رویداد در حوزه‌های دیگر به صورت منظم برگزار خواهد شد و در صورتی که سازمان‌ها، مراکز علمی و صنایع، حوزه خاصی که دارای اولویت هستند را مدنظر داشته باشند آن را برگزار خواهیم کرد.»

گفتنی است در طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق منابع مالی را در قالب سرمایه‌گذاری و نه تسهیلات ارایه می‌دهد، به طوری که هر طرحی را که عاملان صندوق یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری، حاضر به مشارکت ۲۰ درصدی در آن طرح باشند صندوق نوآوری و شکوفایی بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی تا ۸۰ درصد از منابع باقیمانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود.

در ادامه رویداد، مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برنامه حمایتی این معاونت از استارتاپ‌های ۵ حوزه فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا، بلاک چین،AI  و فناوری‌های مرتبط با تولید هوشمند اشاره کرد و گفت:‌ «تعداد اشیا متصل در دنیا تا پایان سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰ میلیارد اشیا خواهد بود که ۲.۵ برابر سال ۲۰۱۶ بوده و نشان دهنده ترند بالای اینترنت اشیا است. همچنین بازار اینترنت اشیا بالای ۱.۷ تریلیون دلار خواهد بود که نزدیک به تولید ناخالص داخلی یک کشور مانند ترکیه است.»

وی بر تمرکز بیشتر استارتاپ‌ها در حوزه شهر هوشمند تاکید کرد و گفت: «در رویداد امروز تمرکز بیشتر در جذب سرمایه برای ساختمان هوشمند است، این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان جذب سرمایه در حدود ۲۵ درصد در حوزه شهر هوشمند بوده است. همچنین سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این حوزه اتفاق افتاد که تلنگری برای جایگزینی روند جدید فناوری به جای اکوسیستم گذشته استارتاپی است.»

ثبت‌نام ۹۸۱ سرمایه‌گذار در سامانه کارن کراد

معرفی استارتاپ‌های آب و انرژی در جست‌و‌جوی سرمایه

رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا کارن کراد

در ادامه این رویداد مدیران و بنیان‌گذاران ۶ استارتاپ حوزه اینترنت اشیا به معرفی کسب و کار خود به سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها پرداختند:

هوم: استارتاپ هوم اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه IOT بود که برای کمک به امنیت منازل به وسیله دسته کلید دیجیتال، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ ۱.۵ میلیارد تومان به علاوه عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت است و اندازه بازار این محصول در ایران ۱۵۰ میلیارد تومان و در جهان ۵ هزار میلیارد تومان در ماه است. ویژگی منحصر به فرد این محصول صرفه‌جویی اقتصادی، قابلیت کنترل و نظارت، تردد و امنیت بالا و نصب و راه‌اندازی آسان است.  بازار در دسترس این استارتاپ در سال بعد ۲ درصد بازار یعنی ۳ میلیارد تومان در هر ماه خواهد بود.

آرسام رباتیک: استارتاپ آرسام رباتیک دومین متقاضی جذب سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT بود که برای عرضه ۳۵ درصد سهام شرکت به میزان ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. این شرکت بنیانگذار شهربازی رباتیک و اسباب بازی رباتیک در ایران است و در ۴ سال گذشته ۴.۷ میلیارد تومان هزینه کرده و ۲.۷ میلیارد تومان درآمد جذب شده است. سهم بازار آرسام رباتیک در سال ۱۴۰۲ از اسباب بازی سامی ۴۴ میلیارد تومان و از ربوکیدز ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود. این شرکت استارتاپی در دو سال آینده وارد حوزه بین المللی خواهد شد.

فیاتک دیسی: سومین استارتاپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT استارتاپ فیاتک دیسی بود که نرم‌افزاری برای بهینه سازی مدیریت و عملکرد زیرساخت ساخته است. بازار هدف این محصول ۳۰ مرکز داده به علاوه ۳۲۲ مرکز داده در دسترس و کل بازار ۱۹۶۸ مرکز داده در ایران به عنوان مخاطب نرم‌افزار است. سرمایه مورد تقاضا برای طراحی بهتر و توسعه منابع انسانی و توسعه مارکت بین‌المللی نرم‌افزار جامع و هوشمند مدیریت دیتا سنتر ۱.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۲۰ درصد سهام شرکت است.

باینو: استارتاپ باینو چهارمین استارتاپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT بود.محصول این شرکت یخچال و شلف هوشمند است و ۳.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۱۸.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه نیاز دارد. درآمد این شرکت از محل فروش محصولات در فروشگاه مانند سوپرمارکت است و حاشیه سود آن ۳۰ تا ۴۰ درصد است. بازار این محصول ادارات و سازمان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و گردش مالی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که این استارتاپ برای ۳ درصد از این بازار هدف‌گذاری کرده است. استارتاپ باینو سرمایه جذب شده را صرف منابع انسانی، فروش و بازاریابی، تولید، تعمیر و نگهداری، لجستیک، مالی و تحقیق و توسعه خواهد کرد و در حال حاضر ۲۵ دستگاه فعال باینو در کشور با بیش از هزار مشتری مشغول کار است و درآمد ۱۵۰ میلیون تومانی از آن حاصل شده است.

رست مانا: استارتاپ رست مانا پنجمین استارتاپ متقاضی سرمایه برای ساخت گلخانه‌های هوشمند در ابعاد محدود در رویداد جذب سرمایه حوزه اینترنت اشیا IOT بود که نیاز سرمایه‌گذاری خود را مطرح کرد. بازار هدف این محصول طراحان دکوراسیون داخلی، مراکز نوآوری، شهروندان و رستوران‌ها است. تقاضای سرمایه‌گذاری این استارتاپ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه کسب‌وکار و نیروی انسانی، زیرساخت، تبلیغات و هزینه ثبت شرکت و تهیه مکان است. مدل درآمدی این استارتاپ فروش مستقیم محصول، پروژه هوشمندسازی، حق عضویت اپلیکیشن، فروش ارجاعی و خدمات پس از فروش است.

هانا: آخرین استارتاپ ارائه کننده نیاز سرمایه‌گذاری در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT اینترنت اشیا، چراغ هوشمند خیابانی هانا برای مدیریت مصرف برق است.سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۵۰۰ میلیون تومان برای  عرضه ۳۰ درصد سهام درایور و چراغ هوشمند ، و مدل درآمدزایی نیز از فروش محصول و اجرای پروژه و تقبل هزینه آن خواهد بود. اهداف شرکت، طراحی و تولید و توسعه درتیور LED و طراحی و تولید اجرای چراغ هوشمند خیابانی و معابر است. بازار هدف این محصول شهرداری‌های کشور، شرکت‌های توزیع برق، محیط‌های علمی و دانشگاهی، شهر هوشمند و شهرهای توریستی است که این استارتاپ برای یک درصد از این بازار یعنی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سال اول هدف‌گذاری کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.