در رویداد دیام پلاس چه گذشت؟
رویداد DMPLUS با هدف همافزایی رشد با کسبوکارها برگزار شد
رویداد DMPLUS با عنوان همافزایی رشد با استارتاپها با همت آژانس دیجیتال مارکتینگ ماهور13 دیماه در سالن همایشهای کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.
در رویداد DMPLUS که با حضور دیجیتال مارکترها، مدیران آژانسهای تبلیغاتی، مدیران شتابدهندهها و صاحبان ایده و استارتاپها برگزار شد به تعامل و هم افزایی با کسبوکارها و استارتاپها با هدف تجاریسازی، ورود به بازار، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ پرداخته شد.
حسین گوهری، بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ ماهور در این رویداد گفت:«ماهور دو سال است فعالیت خود را با کار تولید محتوا آغاز کردهاست و در حال حاضر طراحی اپلیکیشن و سایت هم انجام میدهد. هدف ما از برگزاری این رویداد کمک به بهبود و توسعه کسبوکارها و اشتراکگذاری تجربیات توسط مدیران است.»
|
رضا قربانی بنیانگذار راه پرداخت و عصر تراکنش در رویداد DMPLUS در رابطه با اهمیت استفاده از فناوری بلاکچین بیان کرد:«درسالهای آینده بلاکچین همه چیز را تغییر خواهد داد، بلاکچین یک اتفاق مهم است که دیجیتال مارکتینگ را هم تحت تاثیر قرار میدهد. امروز در تمام دنیا مسئله مهی به نام عدم قطعیت وجود دارد که تا حدودی میتوان آن را با قانون و قرارداد برطرف کرد.حکومت، پلیس و دولت به عنوان واسطهها میتوانند تا حدودی عدم قطعیت را کاهش دهند.»
قربانی در ادامه گفت:«اما مسئله این است که خود این نهادها نیز ممکن است تخلف کنند و یا اینکه اطلاعاتشان هک شود. علاوه بر این تنفری در طول زمان نسبت به نهادهای واسطه شکل گرفته است و نهاد واسط نابرابری را هم در دنیا افزایش میدهند. بلاکچین میتواند جایگزین خوبی برای این نهادهای واسطهای باشد.»
قربانی همچنین بیان کرد:«بلاک چین ۵مسئله را حل میکند. اولین مسئله اثبات مالکیت است . ۷۰درصد افراد دنیا ملکی دارند که نمیتوانند ثابت کنند مالکش هستند. مالکیت را میتوان به راحتی در فضای بلاکچین برد. دومین مسئله ایجاد اقتصاد واقعا اشتراکی است حتی شرکتهای بزرگ مانند اوبر هم نمیتوانند اقتصاد اشتراکی را ایجاد کنند اما بلاکچین اینکار را خواهد کرد. مسئله سوم حل مشکل انتقال پول است. مسئله چهارم امنیت اطلاعات است،قدرتها بهواسطه اطلاعاتی که از ما دارند قدرتمند میشوند و در نهایت مسئله پنجم مالکیت محتوا و مدیریت کپی رایت است. این پنج مسئله به کمک بلاکچین به راحتی قابل حل است.»
محسن رهگذر، معاون ارتباطات خلاق بادکوبه در رویداد DMPLUS ضمن اشاره به تغییرات ایجاد شده در دنیای دیجیتال مارکتینگ در سالهای اخیر تجربیات خود را در حوزه ارتباطات مشتری با شرکتکنندگان رویداد به اشتراک گذاشت.
مطالب پیشنهادی:
مبانی فناوری بلاکچین چیست؟
تغییر جهت وامهای بدون ضامن به سمت بلاکچین
در این رویداد پنلی با عنوان تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ و راهکارهای حضور موفق در بازار و با حضور عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی، حمیدرضا محمودی مدیر عامل فست کلیلک، حامد وثوقی هم بنیانگذار نادین ایده، عالیجاه شهربانویی مدیر ارشد مگنت و سارا قرایی، مدیرعامل نادین ایده برگزار شد.
سارا ستوده مدیر توسعه کسبوکار اسپید در رویداد DMPLUS در رابطه با جایگاه اینترنت اشیا و مشکلات این تکنولوژی در کشور گفت: «امروز به هر منبعی از اینترنت اشیا بخواهیم برسیم با یک سرچ ساده امکانپذیر است اما سوال اصلی این است که چرا اینترنت اشیا در کشور ما مثل هوش مصنوعی شناخته شده نیست؟ و علت شکست استارتاپهای فعال در این حوزه چیست؟ ما در جهت پاسخ به این سوالات برای ۱۵۰نفر نظرسنجی ایمیلی ارسال کردیم و در نهایت به ۶جواب اصلی رسیدیم.»
ستوده علل مشکلات در حوزه اینترنت اشیا را ایتگونه عنوان کرد:«دلیل اول قیمت بالای سختافزار است. دلیل دوم این است که بازار کار و آینده اینترنت اشیا در کشور شناخته شده نیست. نبودن محتوای آموزشی مناسب به عنوان دلیل سوم شناخته شد. دلیل چهارم تکبعدی بودن اعضای تیمهای اینترنت اشیا و عدم برقراری تعامل با سایر بخشها و دلیل آخر نبود فرهنگ استفاده از محصولات اینترنت اشیا است. در واقع ما در حوزه اینترنت اشیا سرمایهگذار قوی و دانش عمیق نداریم و هنوز فرهنگ استفاده از این فناوری هم در کشور وجود ندارد.»
مطالب پیشنهادی:
اینترنت بدن چیست و چه کارایی برای ما دارد؟
امنیت فاکتور جدانشدنی اینترنت اشیا
در پنل دوم از رویداد DMPLUS، با عنوان شتابدهندهها در دوران حاضر که با حضور امید زرین مدیر عامل شتابدهنده اکسل، امید ظریف پور قائم مقام دیموند، سید حمیدرضا علوی مدیرعامل تریگاپ، احمد آذرسا مدیر شتابدهنده همتک و حمیدرضا هنرکار مدیرعامل کارمانا برگزار شد به مسائلی از قبیل آسیبهای تشکیل شتابدهندهها و خروجی واقعی آنها و بررسی روند حرکت از شتابدهندهها به ویسیها پرداخته شد. همچنین در این پنل عنوان شد که در حال حاضر حدود 180 شتابدهنده در کشور مجوز فعالیت دارند اما خروجی آنها برای ورود به ویسیها موردقبول نیست. نکته مهم دیگری که در این پنل عنوان شد نبود رفتار کارآفرینانه در جوانان دانشگاهی و از بین بردن انگیزه در جوانان توسط اساتید است.