اینترنت اشیا صنعت سرگرمی را زیر و رو می‌کند

اینترنت اشیا در تمامی صنایع نفوذ کرده و صنعت سرگرمی را هم نمی‌توان به عنوان یک استثنا در نظر گرفت. در طول چند سال گذشته، اینترنت اشیا فرمی بالستیکی به خود گرفته و می‌توان فرض کرد که قرار است به همین صورت باقی بماند. اگر سرمان را برگردانیم و به اطراف بنگریم می‌بینیم که اینترنت اشیا بخش‌هایی را مانند ساخت‌وساز صنعتی، سلامت و بهداشت، خودروسازی و همچنین صنایع خرد بهبود می‌بخشد. با این حال، به استفاده از اینترنت اشیا در صنعت سرگرمی چندان پرداخته نشده است.

چگونه اینترنت اشیا بر صنعت سرگرمی تأثیر می‌گذارد؟

امروزه تکنولوژی به غولی بدل گشته؛ ما تجهیزات هوشمند متصل در فضای کاری و خانه در اختیار داریم که همه چیز را سریع‌تر و آسان‌ترمی‌سازند. اینترنت اشیا بر هر جنبه‌ای از زندگی تأثیر دارد و امروزه ما قادر به تجربه فناوری‌های غیر‌قابل تصور فیلم‌های علمی تخیلی شده‌ایم. قبل از این که به اعماق ارتباط و استفاده از اینترنت اشیا در صنعت سرگرمی بپردازیم با این پرسش رو‌به‌رو می‌شویم؛ صنعت سرگرمی چگونه مدیریت می‌گردد؟

پاسخ تبلیغات است. تبلیغات خون حیات‌بخش صنعت سرگرمی به حساب می‌آید و بدون آن کانال‌های تفریحی در مدت کوتاهی دچار انقراض و پلت‌فرم‌های سنتی سرگرمی مانند روزنامه، رادیو و تلویزیون به آرامی از صحنه محو می‌گردند. امروزه جهان به سوی اینترنت کشیده شده که تنها کانالی است که توانایی درآمدزایی از تبلیغات را در اختیار دارد. با این حال، شرکت‌های سرگرمی هنوز قادر به تولید درآمد پیش‌بینی شده نیستند.

اینترنت اشیا فرصت‌های غیر قابل تصوری را برای صنعت سرگرمی ایجاد می‌سازد. با کمک اینترنت اشیا، شرکت‌های تفریحی و سرگرمی می‌توانند اطلاعات مصرف‌کننده را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و اندازه‌گیری کنند تا تبلیغات خود را در برابر مخاطبان هدف قرار دهند. در اینجا به تعدادی از عناصری که اینترنت اشیا به صنعت سرگرمی ارائه می‌دهد، اشاره می‌گردد.

پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟

اینترنت اشیا صنعت سرگرمی را قادر می‌سازد تا با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، رفتار مصرف کننده را پیش‌بینی نماید. این، به نوبه خود، به صنعت سرگرمی یاری می‌رساند محتویات مناسب را روی میز مشتریانش قرار دهد. به عنوان مثال، یک طرفدار دو آتشه فوتبال پس از تماشای بازی تیم مورد علاقه خود به خانه می‌آید. اینترنت اشیا می‌تواند داده‌هایی را از اولویت‌هایش جمع‌آوری کند و آگهی‌های مناسب را که او تا انتها تماشا می‌کند، در برابرش قرار دهد.

منظور از محتوای مناسب برای استفاده از اینترنت اشیا در صنعت سرگرمی چیست؟

بر اساس اولویت مصرف‌کننده، اینترنت اشیا می‌تواند به کسب و کارهای بخش سرگرمی کمک کند تا مطالب مناسب را برای مخاطبان مورد نظر ایجاد کنند. اینترنت اشیا اجازه می‌دهد تا کسب و کار سلیقه مشتری خود و همچنین روندهای در حال ظهور را درک کنند. این به آنها کمک می‌کند که محتویات مناسب را طراحی کنند تا ارتباط با کاربر را افزایش دهند و حداکثر بازده سرمایه‌گذاری را به دست آورند.

توسعه کانال‌های بازاریابی

کانال‌های بازاریابی اساس کسب و کار سرگرمی به حساب می‌آیند که به آنها کمک می‌کند محتوای تولیدی خود را تبلیغ کنند و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار نمایند. با استفاده از اینترنت اشیا، کسب و کارهای سرگرمی می‌توانند رفتار مصرف‌کننده را درک و کانال‌های بازاریابی مناسبی را انتخاب کنند.

سخن پایانی

اینترنت اشیا با مزایای بی‌‌نظیری همراه است و فواید استفاده از اینترنت اشیا در صنعت سرگرمی فقط محدود به ارائه‌دهندگان خدمات نیست، حتی مصرف‌کنندگان هم می‌توانند از این تکنولوژی بهره‌مند گردند. در حالت حاضر، بسیاری از شرکت‌های سرگرمی از جمله یوتیوب، توییتر و فیس‌بوک از مزایای این فناوری برای اتصال به کاربران خود به استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.