بنیان‌گذار پیمنت۲۴ بازداشت و در آمریکا تفهیم اتهام شد

دادگاه آمریکایی مدیران استارتاپ «پیمنت ۲۴» را به دور زدن تحریم‌ها متهم کرد

به گزارش وال استریت ژورنال، در کیفرخواستی که در یک دادگاه فدرال در ایالت مینه‌سوتا مطرح شده است، سید سجاد شهیدیان، وحید ولی و شرکت آن‌ها به نام Payment۲۴ به نقش تحریم‌های آمریکا، پولشویی، سرقت هویت و کلاهبرداری مالی اینترنتی متهم شده‌اند.
بنا بر این گزارش، شهیدیان سی و سه ساله و مؤسس و مدیر اجرایی این شرکت در انگلیس بازداشت شده و به آمریکا تحویل داده شده است.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال ، دادستان‌های آمریکایی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹، شهیدیان را به دادگاه احضار کردند اما او در دادگاه اعلام کرد که هیچ جرمی مرتکب نشده و بیگناه است.
به گفته دادستان‌ها، وحید ولی که ۳۳ سال سن دارد، بازداشت نشده و تلاش‌ها برای یافتن اطلاعات موثق برای تماس با وی ناموفق بوده است.
به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت پیمنت۲۴ حدود ۴۰ کارمند داشته و دفاتر آن در تهران قرار دارد. دادستان‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به شهروندان ایرانی کمک کرده تا تحریم‌های آمریکا را دور بزنند و از حدود سال ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۱۸ با شرکت‌های مستقر در آمریکا تراکنش‌های مالی انجام دهند.
در این گزارش آمده است که این تراکنش‌ها برای خرید نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مجوزهای نرم‌افزاری و سرورهای کامپیوتری بوده است. دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند، این دو شهروند ایرانی به شرکت‌های آمریکایی درباره مقصد کالاها و خدمات خریداری شده، اطلاعات غلط دادند و از گذرنامه های جعلی استفاده کردند و از این حیث مجرم به حساب می‌آیند.

دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند که این شرکت از طریق وبسایت خود بسته‌ای شامل یک حساب کاربری پرداخت اینترنتی پِی پَل (PayPal)، یک آدرس اینترنتی از امارات متحده عربی، کارت هدیه ویزا و یک کارت هویت جعلی و قبض اعلام وصول به کاربران می‌فروخته تا به مشتریان ایرانی برای خرید آنلاین خدمات و کالاها از آمریکا کمک کند.

پیمنت۲۴ خدماتی چون انجام پرداخت‌های دانشجویی مانند اپلیکیشن فی یا ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی، پرداخت‌های ارزی از طریق حساب‌های پی‌پال، وبمانی، بیت‌کوین و اسکریل، خرید از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی، پرداخت هزینه وقت سفارت، نقد کردن درآمدهای ارزی و بسیاری از خدمات ارزی دیگر ارائه می‌داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.