بوت‌کمپ اینترنت اشیا تا ۱۵ شهریور ادامه دارد

دوره آموزشی اینترنت اشیا با عنوان بوت‌کمپ اینترنت اشیا در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است. مدت زمان برگزاری این بوت‌کمپ از تاریخ ۲ مرداد تا ۱۵ شهریور است. این بوت‌کمپ شامل یک دوره جامع با ۱۵۰ ساعت آموزش است که ۹۰ ساعت به مباحث عملیاتی و ۶۰ ساعت به مباحث تئوری می‌پردازد.

محمد قیصری دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا درباره شرکت‌کنندگان این بوت‌کمپ گفت: «شرکت‌کنندگان با توجه به مهارت‌هایشان به یازده تیم کشاورزی هوشمند، سلامت هوشمند، صنعت هوشمند، روشنایی هوشمند، دامپروری هوشمند، خودرو هوشمند، معدن هوشمند، مدیریت هوشمند پسماند، گجت ناشنوایان، خانه هوشمند و پارکینگ هوشمند تقسیم شده‌اند که همه آن‌ها زیر نظر اساتید و مربیان متخصص آموزش می‌بینند.»

دراین بوت‌کمپ از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ مرداد جلسات تخصصی ارتباطات و مخابرات اینترت اشیا برای تیم‌های نامبرده برگزار می‌شود. سیاوش احمدی مدرس این بخش درباره جایگاه صنعت و ارتباطات در پیاده‌سازی راهکارهای اینترنت اشیا گفت: «مبحث ارتباطات و مخابرات در همه لایه‌های اینترنت اشیا وجود دارد و با توجه به نقش پررنگ آن در اینترنت اشیا باید توجه ویژه‌ای به آموزش نحوه طراحی شبکه‌های ارتباطی در راهکارهای مبتنی بر این فناوری داشت.

او در ادامه اضافه کرد: «یکی از چالشی‌ترین بخش‌های ارتباطات و مخابرات اینترنت اشیا، طراحی شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم است که هرگونه خطا در طراحی، موجب از دست رفتن ارتباط شده و یا از طرف دیگر افزونگی در طراحی آن نیز منجر به هدر رفتن سرمایه می‌شود.»

بوت‌کمپ اینترنت اشیا

بخش ارتباطات و مخابرات بوت‌کمپ اینترنت اشیا هم نیز آموزش‌هایی به صورت تئوری و عملی دارد. در این بخش تیم‌ها انواع شبکه‌های ارتباطی موجود در اینترنت اشیا، الزامات آن‌ها و همچنین نحوه پیاده‌سازی ماژول‌های مختلف ارتباطی را آموزش می‌بینند. این تیم‌ها پس از گذراندن آموزش، سناریوهای هوشمند خود را پیاده‌سازی کرده و محصول اولیه را آماده خواهند‌کرد.

پایان هر جلسه این بوت‌کمپ به بخش انتقال تجربه اختصاص دارد. در این بخش افراد موفق در حیطه کاری خود تجربیات خود را در اختیار سایر تیم‌ها قرار می‌دهند.

در اختتامیه این بوت کمپ که در تاریخ ۱۵ شهریور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد استارتاپ‌ها نمونه اولیه محصولات خود را مقابل مسئولین مربوطه و سرمایه گذاران معرفی و ارائه می‌دهند. این نمونه‌ها تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا قرارخواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در پایان دوره بوت‌کمپ اینترنت اشیا گواهی معتبر از طرف مرکز تحقیقات اینترنت اشیا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

مطالب مرتبط:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.