توسعه تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف اقتصاد از اهداف برگزاری این رویداد است

هفته دیجیتال برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود. دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال با اشاره به ضرورت تحول دیجیتال در کشور گفت:هفته دیجیتال برای نخستین بار درایران از ۱۷ آذر تا ۲۱ آذر برگزار می‌شود.

مهدی روحانی نژاد دبیر برگزاری این رویداد در گفت و گو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعلات با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری هفته دیجیتال با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این هفته برای نخستین بار در ایران برنامه ریزی می‌شود و زمان برگزاری آن از شنبه ۱۷ آذر تا چهارشنبه ۲۱ آذر به مدت یک هفته کاری است.

وی با اشاره به نقش مهم تحول دیجیتال تصریح کرد: این تحول در نسل‌های بعدی اقتصادی مطرح می‌شود بنابراین ما با کمک الگویی که از کشورهای دیگر گرفتیم این رویداد را در ایران برگزار می‌کنیم.

روحانی نژاد با اشاره به هدف برگزاری هفته دیجیتال خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور است زیرا تحول دیجیتال مختص یک صنعت نیست و مانند اسنپ و تپسی که در حوزه حمل‌و‌نقل یا دیجی کالا که در حوزه خرده فروشی فعالیت می‌کنند دارای تنوع است.

وی گفت: نخستین روز برنامه یعنی شنبه ۱۷ آذرماه باعنوان « تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران» نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این روز اپراتورهای مخابراتی و فعالان این حوزه با مشارکت سازمان تنظیم مقررات نشستی برگزار می‌کنند تا استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنعت مخابرات و چالش های پیش روی آن را بررسی و برنامه‌های آینده را بررسی کنند.

روحانی نژاد ارائه خدمات دیجیتالی را یکی دیگر از مباحث روز نخست هفته دیجیتال عنوان کرد و گفت: این خدمات اقداماتی در زمینه درآمدزایی و افزایش آن، تنوع سازی خدمات و کاهش هزینه های اپراتورها را بررسی می‌کند، به طوری که نشان می‌دهد با داشتن IOT می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی افزود: شرکت‌های بانکی نیز در این جلسه حاضر هستند و نحوه همکاری با اپراتورها را برای افزایش درآمد و ارتباط سیستم بانکی با اپراتورها را مورد بحث قرار می‌دهند.

دبیر برگزاری رویداد هفته دیجیتال درباره برنامه روز دوشنبه و سه شنبه این هفته، نیز گفت: در این دو روز چهارمین همایش اینترنت اشیا در برج میلاد به همراه نمایشگاه فعالان این حوزه برگزار می‌شود و ۲۰ استارتاپ از کل کشور محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در چهارمین همایش اینترنت اشیا موضوعاتی در حوزه کشاورزی، شهرهوشمند، انرژی، بیمه، پلیس هوشمند و کاربردهای فناوری فضایی به بحث گذاشته می‌شود و وزارت نیرو و مدیرعامل توانیر، اقداماتی برای جلوگیری از خاموشی و مسایل مرتبط با IOT را مطرح می‌کنند.

روحانی نژاد با اشاره به برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه هفته دیجیتال، تصریح کرد: در این دو روز، سمیناری با کمک پژوهشگاه علم وفناوری دانشگاه شریف و با حضورشرکت‌های بزرگ این حوزه برگزار می‌شود که به استارتاپ‌ها نحوه پارتنرشیب با شرکت‌های بزرگ را آموزش می‌دهد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی فعلی یکی از دغدغه‌های استارتاپ‌ها کمبود نقدینگی است و در این کارگاه به استارتاپ آموزش داده می‌شود که چگونه از طریق شرکت‌های بزرگ این حوزه توسعه خود را افزایش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.