تولید ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی ماسک‌های بیمارستانی N95

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در صفحه اینستاگرامی خود خبر از تولید ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی برای ماسک‌های بیمارستانی N95  داد

این ماسک‌های نانویی بیمارستانی N95 توسط شرکت «فناوران نانو مقیاس» تولید شده است. ساخت دستگاه‏‌های تولید فیلترهای نانویی چند سالی است در کشور به تولید انبوه رسیده‌ است و ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏‌های تولید این نوع از فیلترها است.

همچنین طبق گزارش‌های بنیاد ملی نخبگان، به مدت ۱۰ روز، دو شرکت دانش‌بنیان ایرانی، «بهیارصنعت سپاهان» و «رادیس صنعت ارتاویل» نخستین دستگاه‌های ماسک را ساخته‌اند و این شرکت‏‌ها در حال تولید انبوه دستگاه‏‌های تولید ماسک در داخل کشور هستند.»

این دو شرکت، اعلام آمادگی برای صادرات این دستگاه‌‏ها به خارج از کشور پس از تامین نیاز داخلی کرده‌اند.

همچنین ستاری در صحبت‌های خود به توانمندی شرکت‏‌های خصوصی دانش‌بنیان اشاره کرده و گفت : «وقتی اکوسیستم شرکت‏‌های خصوصی توانمند دانش‌‏بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‏‌توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‌‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم، می‏‌توانیم دستگاه‌‏ها و مواد اولیه تولید ماسک، را تولید کنیم. اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‏‌ها مدت زمانی طول خواهد کشید اما به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.»

بیشتر بدانید

تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در پارک فناوری پردیس
تولید ۴۰۰ هزار فیلتر نانویی ماسک‌های بیمارستانی N95
دورکاری و ریزش مشتری: استارتاپ‌ها در برابر کرونا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.