خدمات مشاوره به اپلیکیشن آپ اضافه شد

با امضای قراردادی میان آپ و مشوِرَپ، سرویس مشترک پزشک و مشاوره به اپلیکشن آپ اضافه شد

اپلیکشن آپ مشاوره پزشکی و روان‌شناسی را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی به کاربران ارائه می‌دهد.

برپایه قراردادی که میان آپ و استارتاپ مشوِرَپ امضا شده، خدمات سلامت‌‌محور این استارتاپ به اپلیکیشن آپ اضافه شده است.
به‌گفته امین دولتی، بنیان‌گذار، مشوِرَپ در حال حاضر ۶۳۷ مشاور و پزشک با این سرویس همکاری می‌کنند و ۵۵۰هزار و ۲۷۱ نفر کاربر ثبت‌نام کرده‌اند.

دولتی در گفت‌و‌گو با آی‌چیزها درباره این همکاری گفت: «مذاکرات بین آپ و مشوِرَپ برای همکاری از تابستان سال گذشته آغاز شد و در مرحله بعد نیز به منظور کسب اطمینان از ارائه خدمات جامع و با کیفیت، چند ماه برنامه‌ریزی و بررسی صورت گرفت و در نهایت در ۱۷ اسفند ۹۸ با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استقبال مردم از خدمات آنلاین پزشکی، مشوِرَپ به‌صورت پایلوت بر روی آپ قرار گرفت.»

کاربران می‌توانند در این سرویس از خدمات پزشک و مشاور، روانشناسی، مشاوره کرونا، مشاوره تحصیلی و مشاوره حقوقی به صورت آنلاین استفاده کنند. دولتی با اشاره به سیاست حفظ حریم شخصی کاربران گفت: «همه مشاورانی که با این سرویس همکاری می‌کنند طی یک فرآیند دقیق تایید شده‌اند و با پایبندی به حفظ حریم شخصی، تمامی جزئیات مشاوره و شماره تماس کاربران به صورت محرمانه خواهد بود.»

کاربران برای استفاده از این سرویس با وارد شدن به بخش مشاوره در اپلیکیشن آپ، به صورت متنی، صوتی وتصویری خدماتی که به آن نیاز دارند را دریافت می‌کنند. به این صورت که با کلیک روی دکمه شروع مشاوره از صفحه دسته‌بندی‌ها مشاور خود را انتخاب کنند و در صورتی که پزشک یا مشاور در دسترس نبود، درخواست برای او ارسال شده و در اولین فرصت به پیام پاسخ داده یا جلسه‌ای برای کاربر رزرو می‌شود.

مصاحبه آی‌چیزها با بنیان‌گذار مشوِرَپ: رشد ۴۰۰ درصدی مشوِرَپ در روزهای کرونایی

بنیان‌گذار مشورپ درباره هزینه‌هایی که کاربران باید بابت خدمات مشاوره پرداخت کنند، اظهار کرد: «تعدادی از پیام‌های ابتدایی برای مشاوره رایگان است و بعد از پایان دوره‌ رایگان، منوی پرداخت برای کاربران نشان داده می‌شود که با توجه به زمان مشاوره مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند.»

از حدود سه ماه پیش که ویروس کرونا به کشور وارد شد، استارتاپ‌ها نیز در کنار بخش‌های بهداشت و درمان تدابیری برای مقابله با بیماری انجام داده‌اند. از جمله این اقدامات، ارائه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی و دادن آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی به مردم به منظور به حداقل رساندن مراجعه حضوری به مراکز درمانی بوده است. این موضوع به خوبی در گزارشی که چندی پیش کافه بازار منتشر کرد، نمایان است. برپایه این گزارش استقبال کاربران از اپلیکشن‌های سلامت‌محور و درمانی در ایام کرونا رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است. در مسیریاب «نشان» نیز در گزارشی گفته در ماه‌های اخیر ۸۱ درصد مراجعه حضوری به مراکز درمانی کم شده که معنای ضمنی‌اش این است که مردم ترجیح می‌دهند از فضای آنلاین برای کارهای پزشکی و مشاوره استفاده کنند. به نظر می‌رسد استارتاپ‌هایی مانند اسنپ و آپ هم بیکار ننشسته‌اند و می‌خواهند سهمی از این بازار را ازآن خود کنند. اسنپ که با همکاری استارتاپ هاسپیتال خدمات پزشکی و مشاوره را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است به طور رسمی وارد بازار سلامت شد. حال باید دید این دو استارتاپ که به نوعی سوپر اپ محسوب می‌شوند تا چه میزان می‌توانند در این زمینه اعتماد کاربران را جذب کنند و سهمی از این بازار داشته باشند

مطالب مرتبط:

روبیکا اسنپ‌فود را به چالش می‌کشد

کرونا و استارتاپ‌هایی برای ارتباط تصویری با پزشکان

آشنایی با شتاب‌دهنده‌های استارتاپی: کارا؛ شتابدهی در حوزه سلامت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.