در حوزه فین‌تک، یا قانونی وجود ندارد یا به درستی اجرا نمی‌شود

به‌جای مذاکره با استارتاپ‌ها و افراد موثر در اکوسیستم، به تنهایی پیرامون مسائل آنها تصمیم می‌گیرند

نمایشگاه فین‌استارز از تاریخ ۲ تا ۵ اردیبهشت ۹۸ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و همزمان با نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود. در این فضای اکوسیستمی حدود ۵۰ استارتاپ حوزه فین‌تک حضور دارند تا سرمایه‌گذاران و مشتریان با آنها و خدماتشان آشنا شوند. یکی از استارتاپ‌های حاضر در فین‌استارز پلاس، پی استار است. حوزه کاری این استارتاپ ارائه درگاه پرداخت به بیزنس‌ها و افراد شخصی است.

ما به دنبال قوانین شفاف‌ هستیم

پی استار در سال ۹۷ خدمات خود را به بازار عرضه کرده است. سید میثم میرنظامی، بنیان‌گذار این استارتاپ، با اشاره به خلاء قانونی در حوزه فین‌تک گفت: «در این حوزه خلاء‌های قانونی بسیاری به چشم می‌خورد؛ همچنین قانون‌های موجود در حوزه پرداخت مانند پرداخت یاری، پرداخت بانی و … در این حوزه نیز به درستی اجرا نمی‌شوند و یا از بیزینس‌ها عقب می‌افتند.»

بنیان‌گذار پی استار در ادامه افزود: «اخیرا دادستانی دستور داده است که لینک‌های پرداخت نباید در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرند این‌ در‌حالی است که یکی از موضوعات اصلی کسب‌وکارهای پرداخت، شبکه‌های اجتماعی است. به‌طورکلی به‌جای مذاکره و گفت‌وگو بر سر موضوعات مربوطه با استارتاپ‌ها و افراد موثر در یک سیستم، تصمیمی را پیرامون موضوعات و مسائل مختلف در این حوزه می‌گیرند و در این میان افراد و استارتاپ‌هایی نیز صدمه و یا قربانی می‌شوند و پس از مشکلات به‌وجود آمده متوجه می‌شوند که تصمیم جدید اشتباه بوده است.» او در صحبت‌هایش از کلیه استارتاپ‌های این حوزه خواست تا رقابت سالمی را پیش گیرند.»

قانون‌گذاری‌ها شفاف باشد

میرنظامی درباره انتظاری که از مسئولین در این حوزه دارد گفت: «مسئولین و نهادهای مرتبط با حوزه فین‌تک باید قوانین شفافی را وضع کنند و همچنین به‌موقع آنها را اجرا کنند؛ زیرا ما می‌خواهیم کلیه روند کارمان را به صورت قانونی جلو ببریم و در انتظار اجرای قوانین هستیم اما متاسفانه این انتظار باعث شده است که بسیار دیر به نتیجه دلخواه برسیم.»

او در پایان تاکید کرد: «از بانک مرکزی انتظار می‌رود که در حوزه‌هایی که به دلایل مختلف هنوز ورود نکرده است به استارتاپ‌ها اعتماد کند و آنها را به ما بسپارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.