زمینه‌سازی همکاری اکوسیستم استارتاپی ایران و ترکیه

همایش ترکیه پورتال با حضور فعالان اقتصادی ترک و ایرانی برگزار شد

دومین همایش بزرگ ترکیه پورتال با حضور تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این دو کشور با محورهای سرمایه‌گذاری در گردشگری، امور سلامت، هتل و رستوران، استارتاپ‌ها، آموزش، خرید ملک، صنایع، امور حقوقی و ثبت برند به همت شرکت ترکیه‌پورتال برگزار شد.

در این همایش ۱۰ تن از فعالان اقتصادی ترک و ایرانی درباره تبادلات اقتصادی دو کشور در زمینه‌های گوناگون سخنرانی کردند و به سوالات علاقه‌مندان پاسخ دادند.

رضا حسنی، مدیرعامل شرکت ترکیه پورتال، در سخنان خود درباره تعامل اکوسیستم استارتاپی ایران و ترکیه گفت: «ما سال گذشته رویداد استارتاپ استانبول را برگزار کردیم و احتمالا طی چند ماه آینده یک رویداد استارتاپی دیگر را با حضور سرمایه‌گذاران، صاحبان ایده، استارتاپ‌های موفق و حتی شکست خورده ایران و ترکیه برگزار خواهیم کرد.»

او درباره تعامل و شبکه‌سازی استارتاپ‌های دو کشور بیان کرد: «در این رویداد صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و حتی شرکت‌های ناموفق حضور خواهند داشت و تجربیات خود و اکوسیستم استارتاپی ایران و ترکیه صحبت خواهند کرد. یکی از تعاملات این دو اکوسیستم، تبادل نیروی انسانی متخصص است. کشور ترکیه به نیروهای کاردان نیاز دارد، به شرط آنکه به زبان ترکی استانبولی کاملا مسلط باشند. حتی می‌توانند به صورت دورکاری همکاری کنند. »

سرمایه‌گذاری ترک‌ها روی استارتاپ‌های ایرانی

حسنی، آشنایی دو اکوسیستم را پیش‌نیاز همکاری دانست و ادامه داد: «سرمایه‌گذاری ترک‌ها روی استارتاپ‌های ایرانی، ابتدا نیاز به تعامل و شبکه‌سازی دارد تا با حد و اندازه‌های هم آشنا شوند. اکوسیستم استارتاپی ایران برای ترکیه ناشناخته است. در ترکیه استارتاپ‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اروپایی نیمی از سهام آن را خریده‌اند. این افراد و شرکت‌ها توان تعامل و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های ایرانی را دارند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایرانی هم با ثبت شرکت می‌توانند روی استارتاپ‌های ترکیه سرمایه‌گذاری کنند.»

مدیرعامل ترکیه پورتال همچنین در گفت‌وگو با آی‌چیزها، درباره فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: «ترکیه پرتال از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را به صورت یک استارتاپ آغاز کرد. آنچه باعث شکل‌گیری آن شد، نیاز بازار به اطلاعات درست و صادقانه برای تصمیمات درست بود. در سال ۲۰۱۴ خودم هم در فضای استارتاپی و دیجیتال مارکتینگ فعالیت و مجوعه پویاوب را داشتم. من در سال ۹۰ دانشجوی کارآفرین برتر شدم. اکنون ترکیه‌پورتال بعد از ۵ سال، ۲۵ هزار مخاطب ایرانی در فضای مجازی دارد.»

گفتنی است ترکیه‌پورتال در کشور ترکیه کار خود را با برند ایران پورتال دنبال می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.