سرمایه‌گذاری زرین‌پال روی دو استارتاپ فین‌تکی

زرین‌پال در دو مجموعه امین کارت و امتیاز سرمایه‌گذاری کرد

این سرمایه‌گذاری که اولین تجربه این شرکت است با هدف رفع نیازهای موجود در بازار بر دو استارتاپ امتیاز و امین کارت صورت گرفته است.

مصطفی امیری در این‌باره به خبرنگار آی‌چیزها گفت: «به‌جای اینکه یک بیزینس جدید در زرین‌پال ایجاد کنیم، تصمیم گرفتیم در کنار کسب‌وکارهای نوپا بایستیم و با رشد آن‌ها سبد محصولات خود را کامل کنیم. با سرمایه‌گذاری‌ بر این دو استارتاپ، مدل محصولات موجود در زرین‌پال تغییر خواهد کرد.»

امیری در ادامه گفت که سهام  و امتیاز زرین‌پال از امین کارت به‌ترتیب ۳۰ و ۴۴ درصد است و هیچ‌‌یک سرمایه‌گذار اصلی به شمار نمی‌آیند. او درباره سرمایه‌گذاری روی «امتیاز» توضیح می‌دهد: «امتیاز در قالب یک باشگاه مشتریان فعالیت می‌کند. به این صورت که در ازای فعالیت کاربران به آن‌ها در پذیرند‌ها امتیازی داده می‌شود که این امتیازها معادل یک واحد پولی است و از این امتیازها می‌توان در پذیرنده‌های دیگر به‌عنوان پول استفاده کرد. حدود ۹ ماه پیش سرمایه‌گذاری بر امتیاز  قطعی شد و در حال حاضر از نقطه سر‌به‌سری رد شده است و به سود خوبی هم دست یافتیم.»

استارتاپ امین‌کارت که دومین استارتاپی است که زرین‌پال روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، در حوزه ارائه کارت شتاب به مسافران خارجی فعالیت می‌کند. ۵ماه پیش زرین‌پال سرمایه‌گذاری خود را در این استارتاپ قطعی کرد و در حال حاضر یکی از اعضای هیئت‌مدیره امین‌کارت محسوب می‌شود. امیری با اشاره به مشکلات عمده‌ای که توریست‌های خارجی برای پرداخت پول دارند، گفت: «امین‌کارت امکان تبدیل ارز و واریز پول به یک کارت قابل‌شارژ را برای توریست‌های خارجی فراهم می‌کند.»

امیری با اشاره به اتفاقات اخیر و افت شدید صنعت گردشگری و تحت‌تاثیر قرارگرفتن مجموعه امین‌کارت، به آی‌چیزها گفت: «از سرمایه‌گذاری بر این استارتاپ پشیمان نیستیم و می‌دانیم که این شرایط هم گذراست. البته با اینکه شرایط برای صنعت گردشگری بسیار سخت شده، اما این استارتاپ به‌خوبی عمل می‌کند و با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند تا جای ممکن بخش عمده‌ای از مشکلات اتباع خارجی در ایران را کاهش داده است.»

بیشتر بدانید:

محدود کردن سقف تراکنش‌ها یک بازار ۲۰ میلیاردی را از بین برده است
جنگیدن برای آخرین امیدهای باقی مانده
خطر رمز پویا برای آپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.